Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 22. juni 2009 #176 Skrevet 22. juni 2009 Hei Amia Velkommen hjem!! 2 uker i fine Hellas må ha vært superherlig ja!! Gleder meg til vi ankommer Tyrkia om 13 dager!! Jeg er 5+1 i dag og lykkelig !!! Jeg ringte helsestasjonen i dag for å høre om jeg kunne få time hos jordmor fordi jeg ønsker å søke fødeplass. Var ingen jordmødre der i dag som jeg kunne snakke med, og ledig time er ikke før i august. Men, jeg kunne ringe på onsdag for å snakke med en jordmor ang. søknad. Også er jeg sååå glad, for jeg ringte gynekologen i dag for å si at jeg har blitt gravid. Ville høre med han om oppfølging siden jeg ble konisert for to år siden. Så når jeg er 9+4 skal jeg til han for å ta en UL. Da vil han nemlig sjekke/utelukke en graviditet utenfor livmor. Det kan nemlig forekomme (i enkelte tilfeller) når man ikke har heeelt "frisk" livmorhals. Men, jeg regner med at det ikke er noen graviditet utenfor livmor her, for da hadde jeg vel sikkert opplevd smerter. Så jeg bare gleder meg til vi kan se nurket i magen!! Håpet nemlig på at jeg skulle få ordnet meg en tidlig UL Synes det er leeenge å vente til uke 18!!
Amia Skrevet 22. juni 2009 #177 Skrevet 22. juni 2009 Hipp hurra for deg Egget!! Dette er SÅ velfortjent etter tålmodig venting Skjønner veldig godt at du vil ha en tidlig UL, veldig deilig å bare få bekreftet hjerteslag og ikke minst se det lille nurket. Håper det blir bra å snakke med jordmor og få luftet litt tanker osv. Ellers så har jeg hørt om flere som søker fødeplass selv også, enten som eneste søknad eller i tillegg til den lege/jordmor sender. Har du tenkt på hvilket sykehus til vil til eller? Sikkert kjempeteit spørsmål, men hva er konisert?? Å vente til uke 18 er leeeeeenge, men trøsten for meg var at etter det har tiden flydd avgårde. Vi skal på 3D UL om en uke - gleder meg
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 22. juni 2009 #178 Skrevet 22. juni 2009 Tusen takk Amia Ja, i hvert fall som førstegangs så er det veldig spennende å kunne få se hjerteslagene og alt er fint før man er nesten halvveis i svangerskapet... Kanskje det blir mer virkelig for sambo også... Jeg er ikke helt sikker, men søker vel enten ahus eller ullevaal... Hvor skal dere? Konisering går ut på å fjerne deler fra livmorhalsen. Dette gjør man ved grove celleforandringer i vevet. Disse celleforandringene kan nemlig forårsake livmorhalskreft. Jeg hadde det for 2,5 år siden og måtte derfor inn å gjøre et inngrep. En liten risiko ved dette er at man kan føde for tidlig fordi livmorhalsen ikke er sterk nok til å holde hele svangerskapet. Derfor skal man ha en viss oppfølging i løpet av svangerskapet for å kontrollere at det ikke skjer. Er det fare for at man kan føde for tidlig, så "snurper" de igjen livmoren for å gjøre den sterkere. Så gøy med 3D!! Gleder meg til vi kan gjøre det også!!
*Hønemor81* Skrevet 29. juni 2009 #179 Skrevet 29. juni 2009 Hei jenter! Da er jeg ferdig med flyttesjau for denne gang. Puh.. Høygravid og tropevarme anbefales ikke i kombinasjon med flytting, men det har allikevel gått overraskende bra Nå har vi rigget oss til i en stor leilighet vi låner av noen venner rett bak slottet, og her skal vi være i to uker mens mannen min jobber. Jeg har ferie nå med etterfølgende permisjon, og skal bare kose meg :D Hvordan står det til med dere andre gravide, og småbarnsmoren?
Amia Skrevet 29. juni 2009 #180 Skrevet 29. juni 2009 Hei på dere jenter Stille og rolig her for tiden, regner med at dere nyter sommeren like mye som meg!! Herlig! Kan tenke meg at flytting i denne varmen var tiltak, i tillegg som høygravid orker jeg nesten ikke tenke på..hehe:) Jeg er nå sykemeldt ut Juli pga bekkenløsningen. Den har blitt mye værre, og til tider utholdelig vondt!! Har vært alene med hunden i helgen, og da jeg skulle hjem fra turen vår på lørdag hadde jeg så vondt at tårene bare trillet...det var ikke noe gøy! Så jeg håper det ikke blir værre nå, så prøver jeg å være snill med meg selv og ikke tvinge meg til å gjøre noe hele tiden. Er så vanskelig når man har lyst, men kroppen sier nei.. Egget, tror Face oppførte seg litt rart hos meg den dagen, for alt jeg svarte på chatten ble bare stående som "sending" hele tiden! Teit! Hvordan går det med deg? Når reiser dere til Tyrkia? Og wowo, er Oliver fortsatt like snill? I morgen skal vi på 3D UL og jeg gleeeeeeder meg masse. Hun er så aktiv i magen for tiden at jeg håper vi får se masse av henne
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 29. juni 2009 #181 Skrevet 29. juni 2009 August-baby: Nå er du ikke lenger Torshovnaboen min.. Dere gleder dere vel til dere kommer dere i orden i Stavanger nå? I dag er jeg 6+1!! Jeg er ganske så tom for energi for tiden..så jeg sliter litt i denne varmen, spesielt når jeg er på jobb.. Men, er heldigvis ikke kvalm Amia: Ja, skjønte det var noe rart..for det var sånn "skriveboble" ved siden av navnet ditt hele tiden, men kom ingenting.. Vi reiser på søndag. Gleder oss masse! I dag har jeg shoppet ny bikini Må ha litt å bytte på Bekkenløsningen høres ikke god ut.. Du får være snill med deg selv og hvile når det trengs! Lykke til på 3D UL i morgen!! Kos deg masse med ferie og sommer August-baby
Amia Skrevet 30. juni 2009 #182 Skrevet 30. juni 2009 Nå har vi vært på 3D ultralyd, og det var helt fantastisk ) Lille tulla var litt sjenert i starten og gjemte ansiktet med hendene, men etter litt dytting flyttet hun på seg og vi fikk se en nydelig frøken med bollekinn og søt liten nese Vi har fått 4 bilder og en filmsnutt med hjem, så nå har jeg noe å kose meg med frem til termin! Gleder meg bare enda mer etter dette!! Så utrolig deilig det blir med Tyrkia tur nå Egget! Skal dere være 2 uker eller? Du får kjøle deg ned masse i det deilige vannet der og kose deg i varmen.. Godt at du slipper kvalmen da, jeg slapp også det værste av det. Men trøttheten kjenner jeg igjen. Null energi og krefter til tider, men sånn er det fortsatt innimellom her da Passer bra med ferie nå da så du kan hvile når det kroppen sier ifra! Når skal du til legen da?
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 30. juni 2009 #183 Skrevet 30. juni 2009 Hei hei Amia Høres veldig gøy ut med 3D!! Er det noe man tar privat det eller? Hvor mye koster det? Vi skal være 2 uker i Tyrkia ja. Det kommer til å bli så utrolig deilig!! Bare tre arbeidsdager igjen nå!!!! Blir ingen time hos legen før vi reiser..jeg har ikke giddet å styre med det.. Men, tenkte jeg skulle ringe å bestille før vi reiser, sånn at jeg har en time klar den uken vi kommer hjem. For da er jeg allerede 9+0..så passer fint med første helsekontroll den kommende uken da.. Samme uke skal jeg jo til gynekologen også Kanskje han kan ta sånn helsesjekk, skrive helsekort og søke om fødeplass? Eller er det bare hos jordmor eller lege?
Amia Skrevet 30. juni 2009 #184 Skrevet 30. juni 2009 Hei;) Nå har vi vært på Sognsvann og badet, både 2 bente og den lille 4 bente, deilig med litt avkjøling i varmen!! Ja, 3D UL tar man privat. Ser at prisene varierer litt, men vi gjorde det på Lysaker på Ultralydklinikken til kr 900,- og fikk med film og 4 bilder av frøkna;) Anbefales! Tror det er litt dyrere i sentrum (?), men er ikke langt for oss å kjøre fra Frogner til Lysaker.. Da har du jo legetime å glede deg til når du kommer hjem fra ferie da. Får bare holde deg til generelle råd om hva man skal spise osv når du er der nede - det er ikke noe hokus pokus Uten å si det sikkert tror jeg kun fastlege eller jordmor kan skrive helsekortet, men det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Men, du kan søke om fødeplass selv som privatperson også. Men kanskje du allerede må ha fått helsekortet da? Hvor tenker du å søke fødeplass? Jeg har fått på Riksen, min lege søkte veldig tidlig for meg. Men venninner som har født på Ullevål er veldig fornøyde!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 1. juli 2009 #185 Skrevet 1. juli 2009 Hei hei I dag tenkte vi å ta oss en tur til Sognsvann for å avkjøle oss Når det gjelder generelle råd om mat og drikke, så er det disse, eller? --> Ikke spise salat, spise kun frukt man skreller, drikke flaskevann, gjennomstekt kjøtt? Er det noe mer? Kan jeg spise kokte grønnsaker? Is laget av melk, eller bør jeg holde meg til saftis? Jeg tror jeg kommer til å søke om fødeplass på Ullevål. Må tenke litt på saken..
wowo Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #186 Skrevet 3. juli 2009 Hei. Litt treg her inne jeg!! Flytting og høygravid må ha vært et slit spesielt i denne varmen august-baby, godt du er ferdig. Amia, så gøy med 3d, er det ikke fantastisk:)?? Så ille med bekkenet, nå må du ta det med ro og slappe av!! Egget, er jo spesielt dette med frukt og råe grønnsaker som ikke er vasket som er viktig. isbiter er jo også noe, er jo springvann. Tror du kan sjekke dette på slike reise sider. Pass på at kjøttet er gjennomstekt! Kommer nok til å gå så bra:) Vi er i Tromsø hos mamma og pappa. Oliver er nå 5 uker, fester blikket og har gitt oss sine første smil:) Vi fløy til Narvik, var i bryllup der i helgen så bar det til Tromsø. Flyreisen og bryllupet gikk så bra. Oliver er stort sett en rolig gutt som sover og spiser eller ligger å titter seg rundt, innimellom får vi litt mer gråt og uro, men tror det er slik man må regne med;) Koser oss masse tiden går så fort!!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 3. juli 2009 #187 Skrevet 3. juli 2009 Hei wowo Sommeren er ganske travel for de fleste, så blir ikke så mye bimming da Høres hyggelig ut med en tur nordover. Sikkert godt for dere å slippe denne varmen i Oslo også..spesielt med en liten tass på fem uker.. Jeg hadde min siste arbeidsdag i dag, og tar nå fem uker ferie!!! Johooo!! Er kjempetrøtt i dag etter lite søvn i natt, så nå skal jeg sove litt på sofaen..så blir det noe ryddings i leiligheten og slappe av på sofaen ikveld.. Sambo er ute å spiller volleyball med noen venner, men jeg måtte bare bli hjemme. Orker ikke ut å farte nå.. Fikk tre vinflasker på jobb i dag, som avskjedsgave..hehe.. De får jeg null nytte av, men sambo ble glad for det Hadde egentlig tenkt til å fortelle nyheten for noen av dem i dag, men droppet det..hehe.. De får heller vite det senere når jeg kommer på besøk..
Amia Skrevet 4. juli 2009 #188 Skrevet 4. juli 2009 Hei girls! Siste dagen med go` været i Oslo nå - bra timing å reise på Egget Håper du får en kjempefin tur, koser dere masse og ta vare på deg selv og minsten i magen De siste dagene er tilbragt på Huk i varmen...orker ikke være noe annet sted i denne varmen når jeg ikke må! Idag har vi vært hos mine foreldre som kom hjem fra ferie i natt. Den kommende bestemor hadde shoppet litt til barnebarnet kan man si - morro Egget, har dere fortalt foreldre enda, eller skal dere vente? Har det sunket inn for sambo enda? August-baby, morsomt å se deg på stranden:) Var for usikker på om det var deg til å spørre..hehe! wowo, 3D UL er jo helt fantastisk!! Kunne gjort det hver dag jeg:) Fikk noen fine bilder og noen filmsnutter som jeg ikke får nok av. Lille frøkna er kjempeaktiv i magen hver dag, og holder meg våken både kveld og morgen - sent og tidlig. Men det er vel bare å forberede seg på det
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 4. juli 2009 #189 Skrevet 4. juli 2009 Hei hei! Ja, passer oss veldig fint å reise avgårde nå Hehe! Jeg tar med meg noe varmen fra Tyrkia når vi kommer hjem igjen... Kjenner jeg gleder meg veldig til å sette meg på det flyet nå.. Stresser rundt her hjemme med pakking osv..og da strekker det fælt i livmora..så nå må jeg hvile litt.. Vi kjører hjemmefra om ca to timer. Jeg skal sove masse på flyet! Det skal bli godt! Vi har ikke fortalt om nyheten til venner eller familie enda. Det skal vi gjøre etter ultralyden når jeg er 9+4. Sambo har ikke helt "skjønt" at det er noe som vokser inni meg..og han snakker ikke så mye om det.. Tror det er litt tidlig for han..må nok se at det er liv inni der først.. Dere må kose dere kjempemasse jenter!! Vi snakkes når jeg kommer hjem!! Nå skal jeg gjøre ferdig siste rest og så slappe av før vi må kjøre.. God sommer og god ferie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå