Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Augustbaby, har du ikke profil på bim? Skulle sende deg en pm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter,

Da var jordmor time overstått - veldig deilig å ha vært på det nå synes jeg! Masse nyttig informasjon til både meg og sambo, også fikk han jo høre hjertelyden for første gang - morro ;)

Legetimen gikk også bra. Nå ble jeg sykemeldt de neste 3 ukene. Men jeg har jo ferie 14 dager av de ukene, så skal jeg på ny kontroll etter det for å se an status da! Fikk en erklæring av legen om at jeg kan reise utenlands også under sykemeldingen så det ikke skal bli noe tull :D

Så nå skal jeg slappe av, finne roen - og endelig kanskje slippe litt jobb frustrasjon fremover! Må bare inn å levere fra meg litt pågående oppgaver og avsluttte litt før ferie, så blir det bra!

Skrevet

Hei hei Amia!

Deilig med overstått jordmortime og så bra at legen din ga deg en sykemelding!! :) Nå er det bare å slippe ned skuldrene og ta vare på deg selv og den lille i magen!! :)

Jeg hadde eggløsning på mandag og allerede idag er puppene ømme.. Det er i hvert fall et godt tegn, at det finnes hormoner som raser ;)

Skrevet

Hei hei jenter!

Og grattis med lille Oliver, Wowo! Håper du nyyyyter den første tiden hjemme med nurket, selv om det sikkert er veldig travelt også.

Jeg har vært litt på tråden med jordmor de siste dagene. Var hos akupunktøren på torsdag, som blant annet jobbet litt med fordøyelsessystemet mitt. På ettermiddagen og kvelden hadde jeg kynnere konstant som varte i flere timer. Selv om jeg lå på sofaen var magen en liten hard ball, og jeg ble litt bekymret. Litt bedre i går, og heldigvis mindre plager i dag. Tror også at fosteret har skiftet liggestilling, og at hun ligger og trykker rompa ut mot navlen min, samtidig som det begynner å bli litt mindre plass der inne. Nå har vi vært og gått rundt i byen i flere timer, og det gikk uansett greit.

Ellers så har jeg opprettet en profil nå, Egget, slik at du kan sende meg en PM hvis du vil :)

Ha en fortsatt fin helg dere andre, nå skal jeg ligge på sofaen å se landskamp ;)

Klem

Skrevet

Hei hei!!

Har dere hatt en fin helg?? Vi har nettopp kommet hjem fra Trøndelag. Vi har vært på slektstreff der i helgen. Veldig koselig, men også mye stress når man reiser opp fredag ettermiddag og ned igjen søndag... Vi kjørte, så det tar lang tid.

Formen bedre nå August-baby?

Imorgen skal jeg til gyn. for å ta blodprøver. Og nå er det en uke igjen til IKM! :)

Men..nå må vi legge oss.. Er ganske slitne.. I morgen starter ny arbeidsuke.. Fire uker igjen til ferie!!! *sukk* :)

Amia koser seg vel i Hellas nå hun....

Hvordan går det med lillegutt wowo??

Skrevet

Hallo, hallo!

Formen min er heldigvis mye bedre, og kynnerne har gitt seg. Tror nok kanskje at Anny har trykket på noe som har med fordøyelsen å gjøre, og at det kan ha påvirket hele systemet. Fordøyelsen går også mye bedre nå, så det er bra :)

Spennende med blodprøver, og ikke minst at det er en uke igjen til IKM, Egget!

Du får oppdatere oss utover uka!

Klem

Skrevet

Så bra da August-baby!! :)

Ja, i dag har jeg tatt blodprøver..og hun på laben sa at de sikkert er klare allerede i morgen!! Så jeg skal ringe dit i morra!! :)

Skrevet

Hei

Hyggelig å "hilse" på dere på facebook:) Blodprøver egget, skjønner at det er noe spennede, hva er det de måler/sjekker?

Her går det bra. Oliver har hatt et par netter nå hvor han har vært litt mer urolig. Tror at han reagerte på reker den ene natten, men hva det var i natt er jeg litt usikker på. Men må vel regne med litt nattevåke, stort sett spiser og sover han:) Må si at jeg koser med veldig med han og synes han er til å spise opp;) I ettermiddag har vi hatt besøk av flere av venninnene mine det har vært veldig hyggelig. Mannen min har vært med gutta, så vi har begge fått litt tid for oss selv og med venner, er litt godt det også:) Augustbaby når er det du har termin? Amia koser seg vel i Hellas nå, må si jeg misunner henne!!

Skrevet

Hei hei wowo!

Ja, hyggelig at vi er på fjesboka nå ;) Prøvene jeg tok i dag sjekker de hormonet progesteron..og en del annet jeg ikke husker.. Men, tror det mest sentrale er progesteronet..

Det høres veldig idyllisk ut med en liten bebis!! Jeg gleder meg til jeg kan kose meg med en liten klump :)

Skrevet

I dag ringte jeg spesialistsenteret og fikk vite at progesteronverdien var på 67!!! :D Man bør MINST ha 20-30...så jeg ligger godt an!! :D Jippiiii!!!

Skrevet

Da er mensen på vei her :(

Skrevet

Hmm..mensen lurte meg i går..kom ikke likevel..

Skrevet

JEG ER GRAVID!!!! :D:D:D

Skrevet

GRATULERER SÅ MYE PFEEW!! Har ikke vært her på lenge, og så leser jeg denne gode nyhten med en gang. Da er alle i den opprinnelige oslogjengen gravide. Tok jo litt tid med meg og deg..Når er foreløbig termin? Gratulerer igjen og lykke til:-)

Skrevet

Hehe, det var nok skjebnen som gjorde at du tilfeldigvis leste her i dag... ;) Hvordan går det med deg?? Ja, nå er vi alle gravide! Endelig!! Foreløpig termin er 23.februar...

Tenkte jeg skulle ringe legen i morra for å bestille time, få helsekort, søke om fødeplass osv... Reiser nemlig til Tyrkia om tre uker, så det er greit å fikse dette før vi reiser.. Eller hva?

Skrevet

Ja, det var ganske rart at jeg kikket her inne på bligravid akkurat idag:-) Da ligger du ca 2 mnd etter meg:-) jeg har termin 25.12. Det går bra med meg. Er i uke 13 nå og har ikke vært noe særlig kvalm, men litt slapp. Er sykmeldt denne uken pga veldig lavt blodtrykk, men legen sa at det kan være normalt.

Lurt av deg å ringe legen imorgen. Min fastlege ville ikke søke om fødeplass før i uke 11, men jeg fikk beskjed av Ullevål om at det var i seneste laget. Har ennå ikke fått bekreftet om jeg har fått plass eller ikke: Uansett så kan du jo høre med legen hva han/hun synes. Håper alt går bra med deg fremover. Klem

Skrevet

Jeg håper jeg er like heldig som deg da og slipper kvalme! Men, slapp og trøtt kjenner jeg at jeg er litt allerede.

Lurer på hvor jeg har lyst til å føde hen.. Har du fått høre positive og negative ting om de forskjellige stedene her i Oslo?

Sambo kom hjem istad og var like målløs som meg. Vi bare gliste :) Han måtte ut igjen for å fikse en ting før det stengte..så vi fikk ikke snakket noe særlig.. Men, han så veldig glad ut :) Men, det vil nok ta litt tid før det går opp for oss og før vi venner oss til tanken..

Skrevet

Hipp hipp HURRA for deg! Og takk til storken som kom tilbake til Torshov og gjorde jobben sin ;) ;)

Skrevet

Jaaa, jippiiii!!! :D

Skrevet

HIPP HIPP HURRA, ååååååååååååååå så gratulerer egget:):):):):) Regner med dere er så GLADE og SPENTE:) Når er termin??

Skrevet

Tusen takk wowo!!! :D Endelig var det vår tur!!! Vi er veldig glade, og litt målløse...det har ikke helt gått opp for oss....hehe.... Foreløpig termin er 23.februar :)

Men, jeg ringte legekontoret i dag..tenkte å få en time hos legen før vi reiser til Tyrkia om 2,5 uker.. Men, sekretæren avviste meg totalt. For det første skulle legen min i ferie fra i morgen, så flytter hun til nytt helsesenter på Frogner...og så trengte jeg ikke komme på helsesjekk før i uke 8... Greit nok det, men jeg prøvde å forklare at jeg gjerne vil ha helsekort osv før vi drar til utlandet. Og når vi kommer hjem fra ferie er jeg jo allerede i uke 9.... Dumme legesekretær!! Men, Scoob. tipset meg om at jeg kan bestille time hos jordmor på helsestasjonen i stedet. Så jeg skal ringe dit i morgen! Eller går det an å gå til gynekologen min? Han jeg har startet utredning hos?

Skrevet

Hei igjen egget. Er ikke så kjapp å "svare", litt mye å gjøre her. Igjen så koselig:) Håper du fikk svar fra jordmor og hvis ikke så ringe gyn. kan godt hende du kan komme dit. Jeg insisterte på å få legetime, sa bare at jeg ville ha en time, kan jo ikke "nekte" deg, men dersom hun tar ferie så er det jo ikke mulig. Igjen bare så bra, nå har du masse og se frem til:)

Skrevet

Hei hei!

Ja, er nok mye å gjøre med lille Oliver :)

Jeg har ikke ringt jordmor enda. Jeg får se. Kanskje jeg bare venter til etter sydenturen. Men, en ting jeg har lyst på i uke 9 eller 10 er en ultralyd for å se hjertet og at alt er fint. Synes det er så lenge å vente til ordinær UL. Tror dere jeg kan spørre gyn om det? Han som startet utredningen min...

Skrevet

Vræl!!!!! GRATULERER ;) Jeg hadde det på følelsen når jeg logget meg inn nå - Hipp hipp hurra!! Det er så utrolig fortjent :D Nå ble jeg glad!

Vi har kommet hjem etter 2 deilige uker i Hellas, bare spist og kost oss i sol og varme! Kom hjem i natt i 4 tiden, så er litt slapp, men er ferdig pakket ut og har fått hjem den firbente som var veeeeldig glad for å se oss:)

Å, er SÅ glad på dine vegne - nicket kunne ikke passet bedre;))

Her vokser magen, er 27 fullgåtte uker i morgen, og 3 trimester om en uke! Tiden flyyyyr nå og vips så er september her..

Noe annet enn din store nyhet jeg har gått glipp av de siste ukene?

Klem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...