Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Off er ikke lett når det blir slik på arb.plassen. Men om de ikke klarer å tilrettelegge og du blir helt utslitt må jo legen kunne sykemelde deg helt. Får fylle ut skjemaet om at de ikke kan tilrettelegge da! Skal jo ikke være slik at du blir stående midt mellom heller. Håper det går seg til for deg!

Jeg er i nogenlunde bedre form, fortsatt tett og hoster men halsen er bedre. I går var jeg på skjekk på Ullevål pga. at jeg har kjent litt lite liv, alt sto bra til med lille Oliver. Han kommer nok til å bli en stor gutt, nærmere 4 kg!!!! Legen som tok ul, sjekket meg i tillegg da hun syntes han lå så langt nede i bekkenet at hun ikke fikk målt hode. Jeg hadde 2 cm åpning, tror jammen ta meg at hun strippet litt også for det var rimelig ubehagelig den skjekke hun gjorde. Hun lo også da jeg sa jeg skulle til samtale med jordmor på tirsdag, for hun trodde ikke jeg gikk så lenge. Nå er jeg så opptimistisk på at jeg snart får han ut, har ikke møtt et helsepersonell som ikke mener at jeg er så klar, har til og med fått spørsmål om jeg hadde en annen termin enn ul terminen... Kanskje han kan komme i dag;)?!?!

Ha en fin dag jenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter :)

Jeg har det bedre nå! Snart nærmer mensen seg over også.. :)

Håper det ordner seg på jobb snart Amia! Kjedelig at det skal være så mye styr...

Oi wowo! Kanskje lille Oliver kommer snart!! Du må ha lykke til med fødselen hvis vi ikke snakkes mer i dag ;) Så spennende!! Og bra at alt sto bra til med han :)

Her ligger vi som slakt alle tre... Var ute en tur i går, så er ganske trøtte og slappe i dag. Ikke helt god i magen :-P Og det er ikke hunden heller..... Jeg stod opp til oppkast i gangen og en stor hundebæsj på badegulvet... Stakkar liten har vondt i magen sin... Måtte dusje han også, for han hadde fått spy på seg... :-S

Skrevet

Hvordan er formen i dag jenter? Skjedd noe action wowo? :)

Jeg er syk... Kvalm, mageknip, slapp, diaré, verking i kroppen.. Tror kanskje jeg har blitt litt matforgiftet.. Jeg kjøpte nemlig en hamburger på et gatekjøkken natt til i går.. I går trodde jeg formen var dårlig pga alkoholinntaket onsdag kveld..men, det kan ikke være derfor jeg er dårlig.. Drakk ikke så mye heller..

Skrevet

Hei på dere!

Så kjipt med den tanta di som aldri klarer å holde seg unna, Egget! Men nå er det heldigvis snart tid for utredning, og da vil du uansett kunne få noen svar. Krysser fingrene for at alt er bra! Og god bedring med matforgiftningen. Skal ikke spøke med gatekjøkkenmat!

Jeg har nettopp kommet hjem fra trening og skal bare sløve på sofaen i kveld. Deilig :)

Ellers spent på om lille Oliver har kommet til verden?!

Skrevet

Hei Torshovnabo :)

Ja, den tanta er jeg skikkelig sur på!! Hu kan bare holde seg unna heretter synes jeg... :)

Hva slags trening driver du med nå da? Hvordan går det å trene med magen? Den har kanskje ikke blitt så innmari stor enda..? :)

Jeg har laget meg Rett i koppen til middag.... Orker ikke mer....hehe.... Skal bare holde meg på sofaen ikveld. Med unntak av noen små turer ut med hunden.

Ja, jeg er også spent på om Oliver har kommet til verden!!! :)

Skrevet

Rett i koppen ja, kanskje ikke akkurat fredagssnacks nr. 1! ;) Men funker nok godt når ikke magen er i orden.

Jeg våknet opp tidlig i dag pga solen som skinner inn vinduet på soverommet. Må også tisse en god del ganger mer enn vanlig, da lille Ylva trolig bruker blæra mi som hoppeslott ..

Ellers så synes jeg det er deilig å trene selv om jeg nå har lagt på meg 8-9 kg og begynner å få stor mage. Bruker PowerWalk-maskinen og trener styrke på helsestudio uten å slite meg helt ut, og det har jeg tenkt å fortsette med så lenge jeg orker. Bare 10 uker igjen nå!

Nå kjenner jeg masse spark i magen og det er veldig stas! Håper så inderlig at det blir din tur til å oppleve dette snart. Selv om jeg aldri har møtt deg merker jeg jo at jeg tenker på deg hver måned og håper på at spiren sitter :)

Nå skal jeg koser meg med nytt Elle i senga, og siden venter kafetur med venninne og kino i kveld. Og så må jeg jo innom Kaffebrenneriet å kjøpe islatte..Mmmm..

Skrevet

God morgen August-baby!

Våknet tidlig jeg også i dag..av en hund som skrapte ivrig på soveromsdøra.. Og siden solen skinte så fint ute spratt jeg opp og gikk ut en tur med han. Det er veldig behagelige temperatur ute :) Jeg skal spise litt nå og så hoppe i dusjen slik at vi kommer oss ut i parken fort :)

Hehe, morsomt bilde..ser for meg lille Ylva som så glad og fornøyd står og hopper på blæra di ;)

Veldig sprekt av deg å trene så mye da! Det beundrer jeg! Jeg kommer meg ikke på trening uten gravidmage engang..hehe.. Men, når jeg får ny jobb i august skal jeg begynne med yoga og pilates. De har nemlig gratis trening gjennom arbeidsplassen.

Hyggelig at du tenker på meg hver måned :) Går du noe mer til Anny forresten? Jeg skal dit i neste uke for å atter en gang styrke eggløsningen.. Og til da skulle hun se på blodprøveresultatene mine for å sammenligne de med andre som har blitt gravide..

Nå venter dusjen, og så skal vi ut! Blir nok en tur innom Kaffebrenneriet for meg også i dag ;) Nå er magen bra igjen og da kan jeg drikke kaffe!

Ha en strålende dag i solen :D

Skrevet

Hei

Her er det baby inne i magen fortsatt!! Fra onsdag til i dag har jeg hatt murringer, men nå er de borte... Har hatt slim siden torsdag ettermiddag, så regner med at slimproppen også har gått. Men i dag føler jeg ikke på meg at Oliver har tenkt å komme, er ikke er murring i ryggen....Formen er heldigvis bra igjen, og har fått sovet godt i natt, er lenge siden. Vi skal grille sammen med svigers i ettermiddag, og tar det eller svært rolig. Er litt redd for å bevege meg ute alene dersom vannet skulle gå, så er inne nå mens mannen min er å hjelper en kompis å flytte!! Augustbaby ikke lenge igjen for deg heller nå, tiden går jo fort i sommer. Nyt tiden nå, jeg har syntes det har blitt tyngere mot slutten. Et tips fra meg er å ikke vente med alt til du går ut i permisjon, jeg hadde ikke kost meg så med å gjøre ting klart om jeg ikke hadde begynt før!!

Egget må si som augustbaby at jeg også håper og tenker på deg ved hver ikm. Blir kjekt å komme seg til utredning nå, slik at du får begynt prosessen!

Ha en fin helg jenter og kos dere i sola. Skal oppdatere når det skjer noe mer, eller kan jeg jo få scoob.(venninnen til egget) til å sladre når det skjer noe:)

Skrevet

Å..var nesten sikker på at lille Oliver hadde meldt sin ankomst nå jeg ;) Men, det skjer vel veldig snart kan jeg tenke meg! Gøy gøy gøy!! :)

Må kose dere masse med grilling i ettermiddag da. Jeg holder med deg i å være hjemme når du er alene, i tilfelle noe skulle skje..hehe..

Jeg har nettopp gått en tur i solen med Varg. Nå venter jeg bare på besøk av to venninner fra Tønsberg. Vi skal nyte lørdagen sammen. Gå på kafé, drikke kaffe, sitte i solen og spise middag ute :) Hun ene av dem flytter til Australia på ubestemt tid om bare to uker, så vi skal prøve å få så mye tid sammen som mulig før hun reiser. Det er så trist at hun skal reise så langt bort!! :( Men, kanskje jeg får mulighet til å reise å besøke henne..håper det..

Stor klem fra meg :) Vi snakkes....

Skrevet

Hei på dere jenter!

Har dere hatt en fin helg i solen? :)

Oliver fortsatt i magen wowo? Speeeeeeent :D

Denne helgen har gått med til oppussing og vasking hjemme. Vi har ganske mye som skal være klart til bebis sin ankomst, men nå kommer det seg! Har verdens flinkeste sambo som står på hele dagen, og ganske så handy er han også ;) Så jeg vasker og styrer, tørker støv, koker kaffe og prøver å gjøre min del ;)

Nå kom jo endelig solen ordentlig frem idag også, så kanskje vi tar en tur ut og nyter solen litt nå på ettermiddagen! Så blir det sofa kveld og middag før ny uke venter!

Og hurra, bare 14 dager til avreise til Hellas ;))

Har dere hatt en deilig helg jenter?

Skrevet

Hei hei!

Jeg har hatt en fin helg i solen :) Bortsett fra at solen manglet idag da..var jo meldt så fint vær.. Men, jeg har hatt besøk av gode venninner. Vi har kost oss med kaffe, god middag og en liten tur på byen i går :)

Så flinke dere er som pusser opp og ordner hjemme Amia :) Det er slitsomt mens det står på, men blir så fint til slutt :)

Sambo har vært på sykkeltur i hele dag, så nå som han endelig har kommet hjem skal vi spise noe god mat og slappe av i sofaen sammen resten av kvelden. Mulig vi får besøk av noen kompiser av han for å se fotballkamp.

Skrevet

Hei og hopp jenter!

Nååååå er jeg spent wowo - har liksom på følelsen at Oliver kanskje har meldt sin ankomst? :)

Så digg med en bytur egget - gleder meg faktisk til en bytur igjen selv. Ihvertfall et par glass vin *savner* Blir nok litt vanskelig i sommer å ikke kunne kose seg med litt vin i sola! Men belønningen er jo bra!

Ja, nå skal vi jobbe effektivt hjemme så alt blir klart til bebis kommer.. Slitsomt ja, det er det virkelig - men det blir sååå fint ;)

Jeg tror jeg har fått bekkenløsning...æææsj! Får usannsynlig vondt i korsrygg, lysken osv når jeg beveger meg mye. Og litt vondt å ligge om nettene. Skal til legen neste uke og sjekke. Håper jeg kan få en henvisning til fysikalsk behandling, har hørt det hjelper mange.

Ellers så blir det bare værre og værre på jobb, er helt satt ut av hvordan de kan behandle mennesker - skulle tro jeg var den første som noensinne skulle ut i svangerskaps permisjon!! Men..hotellbransjen er ikke den enkleste - det visste jeg jo ;)

Er det gynekolog denne uken egget?

Skrevet

Hei jenter

Babyen i magen ennå!! Har også vært sikker på at han skulle være ute til nå, men neida gutten trives visst godt inne i magen til min store fortvielse. Er ikke så mange dager igjen til termin, så forsøker å holde motet oppe, men har syntes ting har vært litt kipt i det siste, har jo fått flere "meldinger" fra div. fagfolk om at jeg kom til å føde for tidlig.... Har en skjønn mann som støtter mye og forsøker å ta det med ro, slappe av og sysle hjemme!!

Egget må spørre som Amia er det utredning snart?

Amia lurt å gjøre ting nå, jeg hadde gjort det meste klart før jeg gikk i perm, og det var lurt. Jeg har vært mer sliten nå på slutten, og hadde nok ikke kost meg så mye med med shopping og istandgjøring om alt hadde ventet til de siste ukene. Dersom alt er dritt på jobben, be om sykemelding fra legen din, ikke vists å bruke alle kreftene dine på arbeidsgivere som ikke tilrettelegger.

Lover å si i fra om det skjer noe:)

Skrevet

Hei jenter!

Om to dager er det gynekologtime og akupunktur :) Veldig spent!!

Amia:

Du burde virkelig få behandling for bekkenløsning så fort du kan..slik at det ikke blir mye verre..

Dumt at det er så ille på jobben. De har virkelig ikke skjønt at de må tilrettelegge....

wowo:

Håper Oliver kommer snart :) Forstår at du begynner å bli litt lei nå ja.. I hvert fall når du har fått høre fra så mange at han kommer før termin..

For et vær i dag - øspøs!! Jeg ser fram til det gode været som er meldt til helgen!! :)

Skrevet

Hei på dere!

Så Oliver ligger og klorer seg fast inni magen enda altså?! Er nok en bestemt liten herremann skal du se ;) Jeg har faktisk begynt å få mye klart nå til bebisen kommer, så nå har jeg bodde vogn, seng, stelleunderlag og mye klær klart. Blir jo flytting på oss tre uker før termin, så da kan det være greit å ha alt med i flyttelasset :)

Kjipt å høre om bekkenløsning og dårlig tilrettelegging på jobb, Amia. Hvis arbeidsgiver virkelig ikke klarer å tilrettelegge jobbhverdagen for deg, i tillegg til at du sliter med bekkenløsning, håper jeg at du har en fornuftig lege som kan gå inn å vurdere hva som bør gjøres i en slik situasjon. Lykke til!

Og Egget; Så bra med utredning og akup. i morgen :) Håper du får raskt svar på prøvene. Jeg tenkte at jeg skulle ta meg en tur til Anny snart jeg også. Sliter litt med fordøyelsen + at jeg merker at trøttheten virkelig begynner å komme sigende etter at jeg har hatt overflod med energi lenge nå. Da er det deilig å få Anny til å massere beina mine samt sette noen nåler for fordøyelsen..

Ha en fortsatt strålende ettermiddag, folkens!

Skrevet

God kveld jenter!

Her hjemme koser jeg meg alene med hunden. Sambo er ute å ser Champions League finale :)

Jeg har benyttet anledningen til å rydde i heimen..og nå koser jeg meg foran tv'n.. Blir noen turer ut med Varg, for han har fått diaré stakkars.. Han var så frekk og stjal potetgull i går kveld da sambo var alene hjemme med han. Og magen hans tåler ikke potetgull!! Jeg fant en deilig overraskelse på badet da jeg kom hjem fra jobb i dag.. :-S

I morgen blir det gyn og nåler :D:D:D

Skrevet

Hei jenter!

Egget: jeg leste i tråden du la ut om hvordan det gikk hos gynekologen idag! Så spennende!! :) Føler du deg mer optimistisk nå etter å ha vært der? Synes du det er greit å vente til august med samtalen?

Idag har jeg vært på shopping - til både meg selv og bebis ;)

Er så utrolig mye sommerklær til babyer nå, og det får ikke jeg bruk for før neste sommer, så jeg kjøper mest basis plagg og noe annet her og der som jeg bare MÅ ha :D

Igår fikk jeg øve meg hele dagen på min venninnes 4 uker gamle baby - smeeelt ;) Tenk at jeg skal få en sånn....hihi!

Nå har jeg gått en lang tur med sambo og hunden i sola - deilig! Men det blir mange pauser på veien med et kranglete bekken :/ Spent på legetime til uka.. Håper egentlig på mer sykemelding ettersom forholdene på jobb er dårlig og de plagene jeg har nå... Men jeg har en "streng" lege ang. sykemeldinger, så vi får se :)

Håper dere nyyyyyter solen! Gleder meg til helg på Huk med venninner i sol og varme;)

Skrevet

Hei hei!

Ja, nå er jeg mer optimistisk! Håper bare progesteronnivået mitt kan gå opp litt...... Synes også det er greit å vente til august med samtalen hos gyn. I mellomtiden skal vi jo ta blodprøver og sædprøve av sambo. Så vi er i gang :) Og gyn sa også at han synes vi skal slappe av i sommer..og heller vente til august med samtalen.. Jeg er litt enig med han der :)

Så gøy med shopping! Jeg har også shoppet litt i dag :) Er så mye fint i butikkene! Men, jeg prøvde..uten hell..å finne en fin kjole til dåpen i helgen.. Får se om jeg kan bruke noe av det jeg har hjemme.. :)

I morgen er det helg :D Jeg reiser til Tønsberg rett etter jobb i morgen. Dere må koooose dere med sol og langhelg :)

Lykke til med bekkenet Amia.. Jeg håper legen din gir deg en sykemelding! Min lege er veldig grei sånn..hehe.. Kanskje litt for grei.. :)

Skrevet

Jess, tror jeg har eggløsning i dag eller i morra.. Kjennes ihvertfall sånn ut :) Hadde sex tors kveld og i kveld :)

Skrevet

Ryktet har forresten spredd seg... Lille Oliver har kommet til verden!! :D Gratulerer wowo!!!

Skrevet

Tenkte meg det ja - HURRA!! Gratulerer med lille Oliver wowo ;)

Gleder meg til å høre om hvordan det har gått!

Håper du nyter lykkerusen med lille gutt:)

Jeg tilbringer dagene ute på stranda - og gjør ikke stort annet. Nyter det deilige været, og har fått en fin farge allerede. Jippi - det er sommer :)

Skrevet

Jeg har hatt en HERLIG helg i Tønsberg!! Fristet liiiite å kjøre til Oslo ikveld....men, i morgen er det jobb igjen.... :(

Har også fått masse farge!! Sommeren er deeeilig, Amia!! :) Jeg føler meg så happy nå!! Og har eggløsning i dag kjenner jeg!! ;) Håper bare at egget blir befruktet og vil feste seg...til tross for lav progesteron verdi...

Skrevet

Hei.

Takk for gratulasjoner:)

Egget så bra at du er i gang, er nok godt for dere. Synes du gjør lurt i å nyte sommeren og så heller sette i gang i august. Amia krysser fingrene for at du får sykemelding jeg, synes ikke du skal slite deg ut før babyen kommer.Augustbaby har dere flyttet?

Oliver kom som dere har fått med dere til verden 28 mai kl:14.56. Han var 3726 gram og 51 cm. Fødselen var intens og tøff, en fantastisk opplevelse. Nå er vi kommet hjem. Vi styrer litt med amming, bruker brystskjold da han slet med å få tak i puppen, og det fungere bra. Han hadde kun gått ned 30 gram fra fødselen til søndag så er et klart tegn på at han får nok mat. Ellers er han stort sett svært rolig, spiser, sover og bæsjer. Litt utålmodig da han gjerne vil ha pupp 5 sekunder før han sier i fra, men begynner å gå seg til. Må si at vi er vært nyforelsket her hjemme:) Jeg skal nå sove litt, mens Oliver sover for vi har vært litt opp i natt:) Ha en fin dag..

Skrevet

Gratulerer så masse igjen wowo!! Det høres helt fantastisk ut ;)

Så bra at du hadde en fin fødsel (tøff er den vel uansett..hihi) Godt å høre at alt står bra til med dere begge :)

Ja, du får benytte sjansene du har til å sove når lille Oliver sover...hehe, ellers krever han vel din fulle oppmerksomhet. Kan tenke meg deg er deilig å ha kommet seg hjem også. Hvor fødte du egentlig?

Sommeren er heeerlig ja Egget :) Jeg er sommermenneske så det holder, og nyyter lange lyse dager på stranden eller i parken! Klarer ikke å være inne på sånne dager som det har vært nå.. Har fått et fint underlag til vi reiser til Hellas på søndag også - det skal bli så deilig!!

Håper at det klaffer for deg denne gangen! Men så er det jo sikkert deilig å nyte sommeren og ute pils/vin også da :D hehe...skal innrømme at jeg savner det nå!

Skrevet

Høres helt suuupert ut wowo!! Jeg ser veeeldig fram til å oppleve det du opplever nå!! :D

Ja, det er så deilig med sommer Amia!! Jeg blir i såå godt humør når våren kommer og det blir varmere ute..og enda lykkeligere når det er sommer og man kan bade, sole seg, spise grillmat, jordbær osv osv!! :) Dere er heldige som skal til Hellas nå!! Moren min reiser dit i morgen.. Vi teller ned til Tyrkiaturen vår. Fem hele uker igjen......

Om 12-13 dager er det ikm for meg.... Det blir spennende!! Håper hormonene mine får et befruktet egg til å feste seg nå.......!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...