Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 21. april 2009 #76 Skrevet 21. april 2009 Mmm pita er namme! Må lage noe godt til middag i morgen! Lykke til på UL!!
wowo Skrevet 21. april 2009 Forfatter #77 Skrevet 21. april 2009 Hei Jeg har hatt venninner på besøk i kveld og var på cafe i 4 timer tidligere i dag, sikkelig sosial dag! Lykke til i morgen Amia
Amia Skrevet 22. april 2009 #79 Skrevet 22. april 2009 Hei wowo;) Ultralyden er i morgen tidlig - så må vente litt! Spørs om jeg får sove i natt, er så kjempe spent nå.. Men i dag var jeg hos legen, fikk en ny gradert sykemelding og streng beskjed om å snakke med sjefen om at de MÅ begynne å forberede at jeg skal i permisjon. Det snakkes nemlig ikke om enda, og jeg er avd. leder for 30 stk som krever litt forberedelse:) MEN, da jeg spurte om at det var vanlig at jeg ikke har kjent liv enda, sa han ja, det kan gå 2-3 uker til, men vi kan jo lytte litt på bebsien HURRA, så han fant hjertelyden med en gang med apparatet sitt. Var såå deilig å høre det raske hjertet slå og slå
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 22. april 2009 #80 Skrevet 22. april 2009 Ååå, det må være herlig Amia Gleder meg til å høre om ul i morra!! Ja, september kommer fort..og så er det sommerferie "snart"..så tida flyr..så er greit å være forberedt på at du plutselig forsvinner i permisjon Ikveld har jeg fått vite at en venninne er gravid. Bare meg igjen i den venninnegjengen der nå. De andre har 1-2 barn hver. Henne og jeg har slitt lenge. Hun har mistet tre ganger, men er gravid for fjerde gang nå. Blir heldigvis gravid veldig lett. Nå håper jeg spira deres holder hele veien ut!! Jeg er superglad på deres vegne, men også supermisunnelig..! Bare meg igjen.. Bestilt ny time hos aku i dag. Skal dit torsdag 30.april.
wowo Skrevet 22. april 2009 Forfatter #81 Skrevet 22. april 2009 Ååå i morgen, lykke til da:) Får sikkert sove etterhvert. Er lurt å mase litt på sjefen. Hos meg har de ikke stresset så mye, og heller ikke tenkt tanke på at jeg kunne bli borte før. Jordmoren mente i dag at jeg kanskje burde roe litt ned, da det hadde skjedd mye hos meg siden jeg var det sist. Gutten ligger med hodet godt plassert i bekkenet og fikk følelsen av at jeg ikke kom til å gå tiden. Men tenker at jeg må på jobb de siste 2,5, ukene, er jo bare 5 vakter og vil så gjerne få gitt noe "opplæring". Håper du har en sjef som hører på deg Amia! Forresten helt vanlig å ikke kjenne noe, jeg tror jeg var noen å tyve uker før jeg kjente noe, er vanskelig å vite hva som er hva! Pfeew skjønner godt at du er misunnelig, det har du all rett til. Er spent på din vegne ifht. undersøkelsen på mandag, håper du får noen svar da. Godt du har aku. høres ut som det er godt for deg!! Hvordan går det med Varg, begynner han å blir stor og over rampestrekene??
Amia Skrevet 23. april 2009 #82 Skrevet 23. april 2009 God morgen jenter For en fantastisk dag!!! Ultralyden gikk strålende, en deilig opplevelse! Alt var som det skulle med den lille, helt perfekt! Ble helt oppslukt i hva som skjedde på skjermen og om alt var bra så jeg glemte helt dette med kjønn...Men på slutten husket jeg å spørre om vi kunne få vite hva det blir - og ta-da - vi skal få en liten nydelig jente Jordmoren var kjempe søt, forklarte alt hun gjorde og hva vi så underveis i undersøkelsen. Er i fullstendig lykkerus nå.. Nå gleder jeg meg til baby shopping
wowo Skrevet 23. april 2009 Forfatter #83 Skrevet 23. april 2009 Hei Å gå bra Amia gratulere så mye med ei lita jente;) Nå er det bare å begynne å tenke på navn og se på jentetøy!! Godt å høre at alt er bra også, er så betryggende når ul er overstått.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 23. april 2009 #84 Skrevet 23. april 2009 Hei hei jenter! For en nydelig dag!! Sambo og jeg har gått tur med Varg etter jobb. Nå skal vi snart lage kyllingsalat Varg er ikke roligere nei..hehe.. Er veldig rastløs etter at vi har vært på jobb hele dagen. Gratulerer med ei lita jente i magen din Amia!! I dag har jeg fått innkallelse til tre intervjuer!! Jeg er veldig spent og håper det går bra!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 26. april 2009 #85 Skrevet 26. april 2009 Hei heeeei Har dere hatt en fin helg hittil?? Jeg har hatt en suuuuper helg!! På fredag fikk jeg et knallbra jobbtilbud, i går skinte solen og jeg koste meg med sambo, hund, shopping og en deilig iskaffe! I går kveld var vi i bursdag og hadde det knallgøy!! Jeg husker ikke sist jeg hadde det så gøy både på vorspiel og på byen! I dag håper jeg på sol igjen og da skal vi nyyyyte søndagen Jeg er LYKKELIG!!!
wowo Skrevet 26. april 2009 Forfatter #86 Skrevet 26. april 2009 Hei Egget: Må smile når jeg leser, humøret ditt smittet til meg takk:) Grattis med jobb, eller har du takket ja? Hvilken type jobb er det? Er hærlig med slike fester som blir så vellykket, må si at jeg glder meg litt til jeg er tilbake i normale klær, kan stæsje meg og dra på fest, er jo veldig gøy!! Jeg har vært med familie i helga, og er nå tilbake i leiligheten. Begynner å blir temmelig lei av resingen til mannen min, så nå er det godt han kommer hjem i løpet av uken! Begynner også å blir klar for å få lillegutt ut, selv om jeg ikke vil at han skal komme for om tidligst et par uker!! Nå skal jeg ta meg en is, og finne ut om min fyllesyke venninner har stått opp og vil være med på cafe:) Han en super dag og igjen takk for ditt godt humør, smitter!!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 26. april 2009 #87 Skrevet 26. april 2009 Hehe, det var hyggelig å høre at humøret mitt smittet over på deg Jeg måtte bare dele gleden min her! Jeg har ikke takket ja til jobben enda, men tror nok jeg kommer til å gjøre det. Det virket veldig bra der! Det er en førskolelærerstilling i en privat barnehage. Ja, nå er det ikke lenge til lillegutt kommer ut Det blir helt herlig kan jeg tenke meg! Nå har sambo stått opp her, så nå håper jeg vi kan gå ut snart. Vil på kafé og kose meg ute i dag
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 27. april 2009 #88 Skrevet 27. april 2009 Aaaaaah, typisk!!! Jeg var akkurat på vei til å løpe ut døra i dag tidlig for å rekke bussen....og så ringer de fra gynekologen og sier at han er syyyk Så nå har jeg fått ny time torsdag 7.mai... Enda mer venting!!
Amia Skrevet 27. april 2009 #89 Skrevet 27. april 2009 Hei jenter! Æsj, så dumt da!! Typisk at sånt skjer når det er noe man gleder seg til eller vil ha overstått! Da er det bare å smøre seg med tålmodighet til 7 Mai da ;-) Godt å høre at dere har hatt en deilig helg jenter! Været har jo vært helt fantastisk, og det gjør mye for meg ihvertfall! Jeg har vært i utdrikningslag i helgen - veldig gøy Hadde nok vært enda litt morsommere om jeg kunne drikke litt champis med de andre, men men... Gleder meg faktisk til å kose meg med vin igjen til høsten! Har kjøpt de første baby klærne nå - det var så gøy! Denne uken skal vi begynne å se på litt vogner...er jo en jungel av barnevogner der ute..Hjelp! Har dere kjøpt vogn enda wowo? Er alt av utstyret på plass?
wowo Skrevet 27. april 2009 Forfatter #90 Skrevet 27. april 2009 Hei Så kipt da egget, er som Amia sier ikke gøy når man har ventet lenge. Får håpe dagene går fort for deg. Amia, vært på utdrikningslag, det skulle jeg også på lørdagen, men droppet det da jeg bør ta det litt med ro!! Kanskje det var det samme:) Skjønner godt at du gleder deg til et glass vin, jeg har vært super misunnelig på de som kan ta en øl i solen nå, ha ha og jeg som ikke synes det er så viktig ellers. Er noe med at når man ikke kan, så vil man så mye mer. Barnevogn jungelen er helt håpløs ja. VI havnet på emmajungla modial, vet mange som bor i byen velger city cross, som faktisk kom best ut i test i forrige gravide blad. Simo er det visst også mange som er fornøyd med, men det er ganske tung. Jeg synes vår vong er superfin og akkurat passe for vårt bruk. Kjøpte den i Sverige, så sparte en del penger på det. Vet at det kan lønne seg å skjekke i andre land på en del vogner, da du kan spare masse penger!! Med emmaju (og noen andre modeller) kan du også kjøpe med adapter og blisete slik at du kan bruker sete på understellet om man skal på korte turer innom butikken ol. og ikke vil legge den lille over i baggen!! Det meste av annet utstyr er på plass, har til og med kokt smukker og slikt. Er stort sett bare baggen som ikke er pakket, og så mangler jeg pumpe og babycall... Er jo litt "bekymret" for å føde for tidlig, da lille gutt har festet seg og magen har sunket en del. Jormoren var litt på meg om at det hadde skjedd mye på tre uker og ville at jeg skulle se på denne tiden som perm. tid!!! Greit nok, så lenge han holder seg der i halvannen uke til, da er jeg 37. Mannen min er jo på reise igjen, kommer i slutten av uken, heldigvis!! Må bare spørre om utstyr og slik, så skal jeg svare så godt jeg kan!!
*Hønemor81* Skrevet 28. april 2009 #91 Skrevet 28. april 2009 Hei dere! Nå er jeg endelig ferdig med leilighetssalg slik at jeg har muligheten til å ligge på sofaen og chatte litt mer med dere på kveldstid. Vi fikk faktisk solgt til 50 000 over takst, så er superfornøyde! Har kun to og en halv måned igjen i Oslo før vi flytter til Stavanger. Kjenner det er litt vemodig, samtidig som jeg gleder meg til å være nærmere familie og svigerfamilie. Pfeew: Always look on the bright side of life! (selv om utredningen nå ble utsatt..) Synes uansett du er veldig flink til å fokusere på det positive, og nå kan du også glede deg over ny jobb. Så flink du er! Snakket nettopp med en venninne nå som skal til utredning på Ullevål snart. De har prøvd i snart halvannet år, og han har allerede testet seg og funnet ut at alt er i orden med svømmerne. Nå er det hennes tur, og de er optimistiske. Når det gjelder barnevogn, har vi kjøpt Maxi Cosi Mura 3 i Sverige. Sparte nesten 2000 kr på det Vognen kom litt dårlig ut i test, pga tyngden, men mannen min som er sykepleier har sett litt for mange av de lette byvognene velte, så han mente vi måtte ha en stødig vogn. Jeg liker ellers designet veldig godt. Har også flere venninner som anbefaler Emmajunga, og vet at de har veldig bra vogner. Vi skulle egentlig til Sverige for å kjøpe det, men de hadde ikke merket i butikken vi var i, så da ble det Maxi Cosi istedet. Gleder meg til å ta den i bruk
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 28. april 2009 #92 Skrevet 28. april 2009 Hei August-baby! Gratulerer såå mye med leilighetssalget!! Også over takst da gitt!! Det er ingen selvfølge nå i disse dager... Joda..er ingen krise at utredningen ble utsatt..men, er sååå typisk når man har ventet og gledet seg så lenge..hehe.. Har fått time neste uke..men lurer faktisk på om jeg skal vente en pp..altså bestille ny time om en tre-fire ukers tid..for jeg føler det er lite vits i å gå dit i neste uke rett etter el..det kan jo faktisk klaffe nå.. Så kanskje jeg bare skal se om jeg får mensen atter en gang først..? Hva synes dere? Nå har jeg gått tur med hunden. Det var deilig! Jeg bestemte meg i går for at jeg skal gå minst en halvtime hver kveld nå. For begges del.. Jeg trenger nemlig å minske vekta litt.. :-p ..og sommeren nærmer seg farlig fort.. Så da blir jeg i bedre form, og hunden ikke fullt så hyper
Amia Skrevet 29. april 2009 #93 Skrevet 29. april 2009 Hei jenter! Gratulerer med salg av leilighet August-baby!! Det må være deilig å ha det unnagjort, spesielt i dagens marked! Vet ikke helt jeg Egget, har det noe å si om du drar til gynekologen dersom det klaffer? Hvis ikke, ville jeg dratt uansett.. Men jeg vet jo ikke om det har noe å si da Vi kom oss ut av barnevogn jungelen til slutt igår, og har nok havnet på Emmaljunga Mondial vi også wowo! Synes det var kjempefin og romslig. Og siden vi får høst/vinter baby var det veldig greit med en så romslig bag og stødig vogn! Vi skal titte litt til før vi bestemmer oss helt, men regner med at vi ender opp med den:) Siden fabrikken til Emmaljunga stenger i hele Juli tenker vi å bestille før det, så vi er sikre på å ha den i hus innen lille jenta kommer.. Man vet jo aldri!! Fikk nemlig telefon nå fra en venninne jeg skulle møtt nå om at vannet var gått, så hun kunne ikke komme.. hehe Så rart! Hun har termin om 2 uker, men han har bestemt seg for at nå var det på tide. Så jeg venter spent på oppdateringer fra den kanten nå!! Da drar jeg heller på litt gaveshopping til den lille
wowo Skrevet 29. april 2009 Forfatter #94 Skrevet 29. april 2009 Vet ikke jeg egget, tror kanskje jeg hadde tatt timen, om det ikke er noe som tilsir at du ikke bør! Greit å komme i gang også. Så flink du er med tur da!! Tror kanskje jeg kan "glemme" bikinien i sommer;) visst jeg ikke er like heldig som de i termingruppen min som har født og kiloene bare raser av, haha kan jo drømme!! Vår "felles" kjente fikk en gutt i går, det var koselig! Lurer også på om det var du som kom opp ifht. noen du kanskje kjenner på facebook her om dagen;) Amia er en super vogn ja. Har ikke prøvd den, men hørt mye bra og ja kjekt med større bag uten at vognen veier så mye. Vi kjøpet den i sverige, med kursen som var da fikk vi vogn, bilstol, adapter til bilstol, 2 tisselaken, ammepute, smukk, en høst-dress, badebalje for samme prisen som vognen koster i Norge. Vi valgt da å spanere en natt på hotell i Sverige, for det vi "tjente":) Bestilte på Kattis veldig bra!! Vi har også kjøpt bilstolen, med adapter, tror kanskje det ikke er så dumt!! Gøy med venninne som får en/ei liten, kos å "snuse" på babyer!! Er nå 4 i min termingruppe som har født, og to av babyenen har vært med på treff de er jo så søte;)
*Hønemor81* Skrevet 29. april 2009 #95 Skrevet 29. april 2009 Jeg er enig med både Amia og Wowo at det kan være greit å ta timen. Og skulle du bli gravid denne måneden er jo det bare en kjempebonus uansett. Masse lykke til uansett hvilket valg du tar! Det blir nok ellers dårlig med bikini på meg i år. Har fått noen lite kledelige mørke hår på magen som jeg ikke er så veldig keen på å vise frem. Ifølge legen faller de av etter fødselen, så istedet for å styre med voksing har jeg kjøpt meg en blomstrete badedrakt på HM som jeg faktisk ikke følte meg så aller verst i (http://shop.hm.com/no/shoppingwindow?dept=DAM_BEACH_BATH&shoptype=S) . Anbefales for dem som ikke vil blotte magen Egget, jeg synes turgåing hørtes ut som en god plan. Uansett om man går ned noen kilo eller ikke ved å gå tur eller trene på annen måte får man strammet litt opp samtidig som man føler seg bra og får overskudd etter å ha beveget seg. Og personer som føler seg bra, de ser også bra ut!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 29. april 2009 #96 Skrevet 29. april 2009 Okei da..hehe..tror nesten dere har overbevist meg til å ta timen.. Greit å komme i gang som dere sier.. wowo: Jeg fikk mld fra henne i går kveld ja! Bra timet med terminen da! Bare få timer før..hehe.. Hun var jo virkelig klar for å få han ut nå Jasså..så du tror du vet hvem jeg er nå? Jeg tror jeg har skjønt hvem du er på fjesboka hennes også.. August-baby: Like greit å ha på en badedrakt uansett hår eller ei... Man har vel ikke så mye behov for en brunfarge på den gravide magen heller. Og da demper man lyset litt for den lille inni der også tenker jeg da.. I dag har jeg vært på jobb i nesten tolv timer. Kom hjem til deilig taco for en time siden. Nå tror jeg at jeg bare skal pusse tenner og legge meg på senga for å lese en god bok. Det har vært en laaang dag, og jeg skal opp tidlig i morgen. Men, så er det snart heeelg
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 1. mai 2009 #97 Skrevet 1. mai 2009 I går var en herlig dag! Først en kort dag på jobb, så til akupunktøren.. Deretter dro jeg til byen og shoppet sommertøy Og i går kveld hadde jeg masse el-slim, så det ble jaggu sengekos da.. I dag skal jeg bare være ute å nyte solen. Sambo må dessverre jobbe, men kommer hjem ikveld og da skal jeg ha en deilig middag klar til oss Akupunktøren fikk forresten kopi av blodprøvene mine i går, og skal sammenlikne de med andre damer hun har hatt, som har blitt gravide.. Jeg er veldig spent på det!!
Amia Skrevet 1. mai 2009 #98 Skrevet 1. mai 2009 Ja, igår var en fantastisk dag Helt enig! Min venninne ble mamma til en nyyydelig liten gutt, jeg tilbrakte hele dagen i Frognerparken med hunden i sola - er så deilig å kunne ligge i gresset igjen Ble faktisk litt solbrent og...hehe Vi koste oss med en deilig middag hjemme. Idag er det ut i parken igjen, så lunch på Aker Brygge. Og igår kjente jeg spark for første gang - for en herlig følelse!!! Jeg skvatt litt når det dulta til i magen, når jeg trykket litt lett tilbake, kom det jammen flere spark Helt fantastisk - LYKKE Så spennende med blodprøvene da Egget!! Hun har vel hjulpet endel med å bli gravide (hvis jeg har forstått riktig?), så det blir spennende å se hva hun kommer frem til! Har du bestemt deg for å ta gyno timen da? Hva er deres planer for langhelgen da?
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 1. mai 2009 #99 Skrevet 1. mai 2009 Jeg skal også ligge i en park med hunden i dag tror jeg Vi skal snart ut å gå tur først. Å, så gøy med spark! Jeg gleeeder meg!! Ja, hun har hjulpet mange med å bli gravide! Jeg håper det skjer meg også snart... Jeg skal ta gyn timen, men tror jeg skal forskyve den en ukes tid om det er noe ledig. For hvis jeg skulle være gravid, så kanskje han kan se antydning til det da I dag jobber sambo dessverre. Men, ikveld skal vi kose oss med god mat og film. Resten av helgen skal vi bare nyte været og slappe av. Ingen spesielle planer. Dere da?
Amia Skrevet 4. mai 2009 #100 Skrevet 4. mai 2009 Hei og hopp! Håper dere har hatt en deilig langhelg Vi koste oss i parken hele fredagen - det var fantastisk deilig! Resten av helgen har vi tilbragt mesteparten til oppussing hjemme og hjemme kos på kvelden med mat og film - veldig deilig;) Nå venter nok en langhelg da vi reiser bort torsdag i bryllup, og er ikke hjemme igjen før mandag. Gleder meg! Må bare finne en kjole først...hehe, de jeg hadde passet ikke helt lenger rundt pupper og mage Ellers var jeg på barsel besøk på Ullevål på lørdag til min venninnes lille gutt, og jeg er totalt forelsket allerede! For en fantastisk liten skapning. Født 2,5 uker før termin og helt perfekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå