Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden jeg har vært her nå, men har et lite spørsmål til dere. Er det noen som har vært gjennom "kort protokoll" og kan si noe om hvordan dette er sammenlignet med vanlig ivf-behandling. Har skjønt at det betyr at jeg slipper nesesprayen, men hva med resultatet? Kan det f.eks bli mindre egg/dårligere egg av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei sig68! Jeg antar at kort protokoll er det samme som kort regime? Altså at man slipper sprayen, ja.

Jeg har nå hatt min femte innsetting. Jeg har vanligvis langt regime, men hadde kort én gang. I stedet for spray begynte jeg da rett på Puregon-sprøyte, og etter noen dager supplerte jeg med Orgalutran-sprøyte, som skulle hindre eggløsning. Mot slutten av medisineringsperioden måtte jeg til ultralyd et par ganger for å sjekke størrelsen på folliklene og ev. justere medisindosen.

Jeg fikk ut 10 egg i dette forsøket, mot 11-15 i de øvrige. To av eggene var helt perfekte, resten hadde litt lekkasje. I de fire andre forsøkene har jeg bare hatt to perfekte egg tilsammen.

Så min erfaring er altså at jeg fikk ut nok egg (forskjellen i antall kan like gjerne ha vært tilfeldig siden den var så liten), og at det var flere egg med topp kvalitet enn jeg pleier få. Når behandlingsforløpet i tillegg bare varer i to uker tilsammen fordi man slipper spray, så må jeg si at jeg langt foretrekker kort regime (kommer til å be om det hvis det blir aktuelt med flere forsøk).

Håper dette var til hjelp!

Skrevet

Hei sig68! Jeg skal ha kort regime denne gangen.Hat ikke hatt det før.Det sies at man får ut noe færre egg, men kvaliteten ofte er bedre.Jeg skal gå på Menopur, som jeg heller aldri har prøvd.Mer LH enn G-F og P.

Så jeg er veldigt spent må jeg si.

Skrevet

Takk for svar.

Da håper jeg vi treffer bedre på syklusen denne gangen, sist vi gikk gjennom hele prosessen hadde jeg bare to egg... mot 5-6 de andre gangene. Vet ikke helt hvorfor og håper at det ikke betyr at det er helt tomt der nede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...