Gå til innhold

Hvor mye vann gir dere til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mi er 6 uker, hvor mye vann kan jeg gi henne? Hu liker vann kjempe godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, jeg må jo være helt uopplyst jeg. Trodde man ikke skulle gi så små vann i det hele tatt. For 6 år siden fikk jeg vite at vann var ikke noe å gi nei, nesten litt strengt. Men tidene forandrer seg:) Jeg har altså ikke svaret ,men måtte bare kommentere.

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd, og drikker bare melk, ikke vann! De får nok væske fra melka når de er så små, det er først ved innføring av fast føde at vann blir aktuelt/ nødvendig!

Skrevet

men vann har vel aldri skadet noen heller da... bare fint om hun liker vann vel, min får jeg ikke i en dråpe, og han er 5 1/2 mnd.

Men kanskje du skal begrense det litt, spør HS du så er du sikker.

Skrevet

Fikk beskjed av hs i sommer om å gi da min 5-6 uker gammel sønn vann siden det var så varmt at han ikke gjort det noe annet en å amme og gulpe. Så regner med at det ikke er farlig. Men det var kun snakk om et par teskjer i gangen. et par ganger daglig

Skrevet

Gutten min har drukke 1-2 dl vann sia han va 2 mnd ca :-) Greit å venne dm tidli til å like d :-)

Men ha mellom måltidan, så han ikke drakk sæ mett på vann ;-)

Skrevet

Takk for alle svar. Ja syns det er greit å venne henne til smaken =)

Er sunt med vann.. Men koker det godt før jeg gir henne det. Å gir ikke mer enn noen skeer. Gir henne dette med D-vitamindråper. Men skal begynne med tran nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...