Gå til innhold

Sykemelding etter endt perm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min permisjon ender i september når barnet vårt er 8 mnd korrigert. Far vil utsette fedrekvoten til rett før barnet skal i barnehage. H*n bare bare 8 uker for tidlig, men jeg har førstehånds kjennskap til barnehager og vet at det ikke er noe for en 8mnd gammel baby som kanskje også er umoden. Vi prøver å utsette barnehagestart til neste sommer, og har en del sparepenger til dette. Likvel blir det vanskelig økonomisk.

Var det vanskelig for dere som har fått det å få en slik sykemelding? Jeg tenker egentlig bare et par mnd, SYnes det er så urettferdig at min baby må i barnehage før andre barn som ikke har hatt samme ulempe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke svar på selve spm ditt men kom dere hjem 1 mnd før termin, også hadde du 9 mnd perm med 100% lønn? Siden barnet bare er 8 mnd korr. når du er ferdig?

Min er også født 8 uker før tiden, men vi hadde pleiepenger nesten til 2 uker før termin og jeg hadde 12 mnd perm.

Vi har uansett tatt noe ekstra perm som pappaen tar etter sine 6 uker, og etter igjen det er det ferie. Så vi har rett og slett vært heldige med timingen.

Skjønner godt at du ikke vil ha babyen din i bhg så tidlig! Hvis det ikke ordner seg med sykemelding, må dere bare ta ulønnet perm så lenge det er økonomisk forsvarlig/mulig, og etter det kanskje du fant noen som kunne være dagmamma bare denne sesongen? Vi har vært heldige og fått dagmamma fra høsten. (Noen vi kjenner) Da er hun 1,5 år ukorr. Tenkte jeg skulle ha henne i bhg når hun ble eldre.

Hadde som sagt ikke noe svar på spm ditt, men skjønner godt problematikken for jeg tenkte også mye på dette før vi fikk ordnet med ulønnet perm. Ønsker dere lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...