Gå til innhold

Soving på dagen (et evigvarende tema ;-) )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg noen gode råd før jeg blir gal! Poden er fem måneder og er så dårlig til å sove på dagen. Eneste stedet jeg får han til å sove er i vogna, med bevegelse. Egentlig ikke noe problem i seg selv. Men tingen er at han alltid må skrike seg i søvn! Blir helt gæern av det, hater jo å høre mitt eget barn skrike, men sove må han jo. Han våkner alltid etter 30-40 minutter men sovner som regel videre hvis jeg er på tur eller hvis jeg løper og beveger litt på vognen hvis han står på verandaen.

Han har skreket seg i søvn i vogna siden fødselen, men for to uker siden "løsnet det". Plutselig var han så fornøyd å lå og pludret i vogna til øynene gled igjen (måtte fortsatt ha bevegelse, men som sagt det kan jeg leve med). Men det varte i en og en halv uke og nå er vi tilbake til gamle gode skrikingen uten at noe er annerledes. blir så fortvilt. Vet om alle bortgjemte stier i Frogneparken nå hvor jeg kan trille i ensonhet til han sovner (tar som regel fem til ti minutter med hyling). Han tar ikke smokk. Har noen ganger i ren desperasjon dyppet den i litt malt og da sutter han henrykt til han sovner. Men uten malt spytter han den bare ut og jeg har likssom ikke lyst til å bli helt maltavhengig ;-)

Noen som har samme erfaring og har noen lure tips? Eller har hatt en slik "skriker" hvor ting bare har gått over av seg selv? Trenger all støtte og råd nå, helt forferdelig at han må skrike sånn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare lurer.. kanskje du legger han for seint? Hadde en periode med hylskrik og måtte rugge vogna for å få han til å sove, men da fant jeg ut at jeg la han for seint. Overtrøtt med andre ord. Så når jeg så tegnene på at han var leggeklar, la jeg han.

Skrevet

Har tenkt tanken, men har foreløpig prøvd å legge han på ulike tidspunkt. Ved første tretthetstgn, før tretthetstegn (tatt det litt på klokka), etter en del tretthetstegn men alltid med samme resultat. Det rare er jo at jeg gjorde ingenting annerledes den halvannen uken alt gikk så bra....

Det andre rare er at kveldsleggingen går uten problemer. Hvis han er litt overtrøtt blir det litt protestering, men som regel sovner han helt på egenhånd i senga si uten en lyd... Skulle ikke tro det var samme unge ;-)

Skrevet

akkurat som jeg skulle beskrevet gutten vår på 5 mnd!

Hater dagsoving, men elsker å sove om natta! OgJA, vi har ingen grunn til å klage når de sover om natta, men jeg synes det er så underlig at han ikke vil sove noe særlig om dagen!

og han har også vært sånn siden den dagen han kom ut..

har aldri løftet en finger for at han skal legge seg og sove om natta...

Skrevet

Sånn har vi det også. Sover kun 30 min. og da må jeg ut å kjøre vogn igjen. På kvelden er det heller ikke no problem. Ser ut som det er noen som har det samma problemet.

Skrevet

Jeg har ei jente på 5 mnd. Hun legger seg helt fint på kvelden uten et kny. Men på dagen sover hun bare ute i vognen, og den må rugges iherdig for at hun skal sovne. Det rare er at før så var kveldsleggingen vanskelig, men hun sovnet med en gang man la henne ut i vogna uten vugging. Dagsoving utenom ute i vogna går ikke lenger. Hun skriker og skriker. Vet ikke hva som er forandret jeg...

Skrevet

Jeg har dessverre ingen gode råd.

Sliter med akkurat det samme og jeg blir gaaal av den hylinga i vogna! Nesten så jeg mister lysten på å gå tur for det føles så grusomt når hun skriker sånn..

Jeg har prøvd å legge henne i vogna både før og etter hun har blitt overtrøtt - men ingen forskjell. Med og uten koseklut (tar ikke smokk), mindre klær for jeg trodde en stund hun var for varm. Ingen forskjell.

Men med en gang jeg løfter henne opp blir det stille. Noen ganger tror jeg hun rett og slett kjeder seg og vil opp og titte.

Frustrerende!

Håper at det går over snart for oss alle...

:)

Skrevet

Å det er uansett godt å høre at vi er flere! men hva tror dere skjer idag når jeg skal på tur, et lite klynk så snudde han hodet til siden og sovna! Og der sov han fint mens jeg trillet fornøyd i to timer. Og når han våknet da var det bare pludre pludre. Kanskje vi er inne i en god periode igjen (lite lite fakta å basere det på, men er evig optimist). Uansett har jeg troen på at ting blir bedre med vår i lufta og snart kan jeg jo også skifte til sportsdel. Tror mye løser seg ved at han kan ligge å titte mer!

Og må nok innrømme at selv om han legger seg fint om kvelden så er han veldig glad i å våkne om natta fortsatt også ;-) Som regel fire amminger i løpet av en natt, gjesp. Så jeg har nok fått meg en lettsover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...