Gå til innhold

Hva synst du om navnet Elina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det litt hjemmesnekra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei - det er et stilig og flott navn! Forbinder det med Elina Krantz - og det er en grepa dame :-)

Skrevet

Synes det var et koselig navn.

Ikke så mange som heter det, og med en fin betydning :)

Skrevet

Elina er et sterkt, flott og stødig navn, absolutt ikke hjemmesnekret!

Skrevet

Elina er et godt, gammelt navn.

Kan ikke skjønne hva som skulle være hjemmesnekre med det?

Skrevet

Jeg liker det også.

Føler at alt litt sjeldent innen navn blir fjolle eller hjemmesnekra navn på dib/bim :-)

Så tenkte jeg skulle ta tyren med hornet her hehe ;)

Skrevet

Jeg heter Elina selv, og har alltid vært veldig fornøyd med navnet mitt. Faren min er svensk, det er mer brukt i Sverige enn i Norge.

Skrevet

Jeg tenker på en svensk film som heter ''Elina - Som Om Jag Inte Fanns''. Synes navnet er pent, og litt mer spesielt enn det nokså vanlige Eline. Leste om ei jente som Alina i dag, men synes det blir litt likt navnet Ali, som jeg ikke syns er særlig fint, spesielt ikke i Norge..

Jeg synes Melina, Meline, Celine og Celina er penere navn enn Elina og Eline, men alle er fine :-)

Skrevet

Tenker også på filmen "Elina" - den er jo så nydelig. Navnet er fint, men ikke noe jeg ville brukt.

Skrevet

Synes ikke det er noe særlig fint. Dessuten høres det ut som om man syntes Eline ble for vanlig, så man slang på en a istedet - blir litt som Sofia, Elisa og lignende navn der varianten med e har blitt veldig vanlig, så man prøver seg med a-endelse istedet. Hvis målet er å være "spesiell" funker det i alle fall ikke ;p

Er generelt lei av den typen navn. Håper navnemoten snart er over alle disse korte jentenavna med a-endelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...