Gå til innhold

Lilla og hvite nippler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene blir helt hvit, å den andre helt lilla.. noen andre som har det sånt? Hva kommer dette av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kalles vasospasmer eller Raunauds fenomen. Det er rett og slett at man midlertidig mister blodtilførselen pga kramper i muskulaturen rundt de små blodårene. Ufarlig, men kan være ubehagelig eller vondt. Jeg har det, og det er vanvittig smertefullt når jeg er gravid, men ikke i ellers. Se på profilen min, der er det et bilde (ikke så sterkt, det er på vei bort når jeg fikk tatt bilde).

Skrevet

Å! det er det det er... Jeg har trodd det kanskje kunne være vannblemmer, men det er det altså ikke.

Har det jeg og, som oftet rett etter at sønnen min har fått mat. Blir som oftest borte når jeg maserer litt lett. Jeg her heldigvis ikke hatt noe vondt.

Skrevet

Det er ganske mange som har det, og heldigvis ikke vondt for de fleste!

Grusomme smerter om man plages altså! Type krampe-i-puppen-så-tårene-spretter-vondt...

Noen ganger KAN det være et symptom på et eller annet galt - feil sugetak/sårhet eller sopp. Men bare av og til, som regel er det bare sånn uansett...

Skrevet

Har også dette "fenomenet". Har vært ordentlig plagsomt en periode da det kom i det lillegutt "koblet seg på" og begynte å suge. Var så vondt at tårene trillet. Nå har det heldigvis begrenset seg til å komme 5-10 min etter at han er ferdig å spise, og bare en sjelden gang under selve ammingen. Det hjelper å legge på en varm klut, evt varme puppen med handa. Se på ammehjelpen.no, der står det en del tips for å bli bedre. Det står også at det som regel blir bedre etter noen måneder med amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...