Oktober-barn Skrevet 19. mars 2009 #1 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg er gravid for første gang, og skal snart kjøpe oss vogn. Siden vi ikke har så veldig god råd (vi klarer oss godt og sparer mye, men har ikke råd til å kjøpe den dyreste vognen, ser heller ikke vitsen i det), så lurer jeg på hvor lenge/mange år kan en bruke slik kombivogne på babyen/barnet? Ser det er bag til den nyfødte som du etterhvert kan ta av, og ta på slik et sete? Følger alt dette med vognen? Vi har ikke så lyst å blakke oss ved kjøp av vogn hvis det er slik at vi må bytte ut vognen etter 1 års bruk? Vi snakker litt om å kjøpe brukt, noen som har god erfaring med dette? Hvor mye har dere betalt for ei god vogn (ikke for dyr da)? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139829776-hvor-lenge-kan-en-bruke-kombivogn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 19. mars 2009 #2 Del Skrevet 19. mars 2009 En kombi/duovogn skal kunne vare hele perioden barnet bruker vogn, altså til cirka 3 år. Vel og merke hvis man kjøper de største variantene som Simo og Emmaljunga, evt Brio. Tfk, Easywalker, Oth er også vogner man kan bruke lenge. Men ulempen er vel at barnet blir sittende fra en når en går over til sportsvogndelen. På Simo, Emmaljunga og Brio kan man snu sportsvogninnsatsen begge veier(evt ha vendbart understell), slik at en kan ha barnet mot seg mens det er lite, og fra seg når det blir større og vil se mer. Du nevner å ta av og sette på sete(sportsvogndel). Det er en duovogn. En kombivogn har løs bag som man setter inn i sportsvogndelen. Men i de fleste tilfeller går disse ut på det samme. I Simo sitt tilfelle er sportsvogndelen den samme, men Duovognen har større bag enn kombivognen. Det er mange gode vogner i salg på f eks finn.no så det er ikke noe dumt alternativ. Men man får ofte det man betaler for, så ville hvertfall satset på et merke som er kjent for kvalitet, som f eks Simo eller Emmaljunga. Ved kjøp av ny vogn hadde ikke jeg hatt noe i mot å betale minst 5000, har selv Simo duo som koster 6500,-. Denne har jeg vært så heldig å få til innkjøpspris, så da betalte bare det halve. Men det blir nok flere vogner etterhvert, og da legger jeg gjerne litt penger i den for å få noe skikkelig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139829776-hvor-lenge-kan-en-bruke-kombivogn/#findComment-139830530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantegi Skrevet 19. mars 2009 #3 Del Skrevet 19. mars 2009 Man behøver ikke blakke seg på vogn. Har selv SIMO kombivogn og er kjempefornøyd!! Denne ligger rundt 6000kr. (er ofte på tilbud til 5000kr) Vi kikket på billigere alternativer, men da ble det mye plastikk og kvaliteten betydelig dårligere!! Anbefaler deg å kjøpe en vogn av litt kvalitet så har du den lengre :-) For ikke å snakke om trillekomfort både for deg og den lille. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139829776-hvor-lenge-kan-en-bruke-kombivogn/#findComment-139830649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #4 Del Skrevet 19. mars 2009 Om du ønsker deg en god vogn av god kvalitet ville jeg og nok anbefalt en duo eller kombi av merke Simo , Emmaljunga eller Brio, disse er vogner som, om de blir behandlet pent, kan brukes til flere barn også i tillegg til at de kan brukes hele vogn-perioden. Jeg ser og at det er mye fint til en ok penge på f.eks finn, for en pent behandlet 06-07 modell vil jeg mene under 3500er ok, men da bør den jo være veldig pen... 08 modellene er ofte dyre, nesten så man like godt kan kjøpe seg vogna ny. Litt egen-reklame, jeg har selv en Simo Duo ute på finn, den er som ny , er omtrent ikke brukt da vi ikke bruker vogn ofte og er priset til 3000... Slike vogner er ett godt kjøp synes jeg.. Men jeg ville vært nøye på at bildene i annonsen er av den faktiske vogna som selges og ikke eksempel-bilder fra produsent... Og om man er usikker er det jo greit å se på vogner i en avstand slik at man kan dra og se vogna... Eller om man ikke kan reise og se på den, går det jo alltids an å be om flere bilder, alle seriøse selgere sender gjerne med bilder.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139829776-hvor-lenge-kan-en-bruke-kombivogn/#findComment-139831022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå