Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Jenta mi har helt normal vekt og høyde, men spiser litt lite, spesielt når det kommer til middag. Vi har prøvd det meste, men vet ikke helt hvorfor hun ikke vil spise. Viss vi er heldigog får henne til å spise et par munnfuller med middag, sier hun at hun er mett og vil ned. Ofte sier hun at hun er mett før hun har smakt på maten. Vi er klar over at det kan være en fase hun har akkurat nå, men har ikke hatt barn før, så vet liksom ikke helt hva vi skal gjøre? Er det noe mat som alle barn liker, som vi kan prøve å lage, eller andre ting folk har prøvd som funker? Vennlig hilsen princessa
MissKitty Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Guttebassen vår spiser også lite til middag.. Innimellom. Vi stresser ikke så mye med det lenger. Han spiser middag mellom 4 og 5, og så er det jo kveldsmat mellom 6 og 7. Det blir to tette måltider. Min erfaring er at han etter å ha blitt halvannet år justerer inntaket sitt veldig godt selv. Jeg er imidlertid opptatt av å prøve å få til at middagen er et samlende måltid, at alle som er tilstede skal spise litt, om ikke noe annet. Pannekaker med jordbærsyltetøy er absolutt en høydare! (Det går an å lage pannekaker med litt sammalt mel i).Fiskepudding, fiskeboller i hvit saus (potet og kokt gulrot moses og lures med)... Kjøttkaker, gryterett og ris, for å nevne noe.
Gjest Gul stjerne Skrevet 19. mars 2009 #3 Skrevet 19. mars 2009 Min er heller ikke en stor middagsspiser, men har valgt å ikke bry meg veldig om det. Han får tilbudet hver dag når vi samles rundt bordet. Noen ganger smaker han ikke en gang, bare griser og kaster bestikk og tallerken på gulvet. Men sakte men sikkert ser jeg at han smaker på nye ting; en dag spiser han gulrot, neste prøver han mais osv. Men når han får P-mat, da er det fest....: pizza, pasta,pannekaker, han eeelsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå