Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har kommet til det at jeg hater kroppen min. Flere andre har også lagt god merke til at jeg har lagt på meg i det siste. Tilogmed samboeren min ser at jeg har blitt rundere i ansiktet blandt annet. Jeg er 173 høy og har frem til jeg la på meg veid 58 kilo. Det har vært en fin vekt til meg, jeg har ikke vært for tynn. Jeg gikk opp til 63 kilo for noen mnd siden, og nå er jeg altså oppe i 67 kilo. Jeg synes det er rett og slett grusomt. Ingen av klærne mine passer lenger, jeg greier ikke se meg i speilet, og jeg holder meg unna sosiale sammenhenger. Orker ikke pynte meg heller. ¨ Så nå har jeg funnet ut at jeg for min egen selvfølelse vil ned mellom 8 og 10 kilo. Men jeg har ikke så lyst til å bruke lang tid på det. Med en gang jeg leser disse gode rådene om endring av kosthold og ned 2 kilo i mnd osv, så bare rister jeg på hodet. Jeg har ikke motivasjon nok til å vente så lenge på å gå ned. Jeg må føle meg bedre, og det fort! Er det mulig? Har dere noen råd? Det har falt meg inn å bare leve på vann men jeg skjønner jo jeg og at det er jo ikke bra for kroppen. Tanken har også slått meg å bare spise frukt, grønt og knekkebrød. Vil gjerne ha tips!!! Orker ikke hate kroppen min lenger!!!Vet det er mange som sliter med mye fler kilo enn meg, men det handler jo om hvordan jeg ser på meg selv.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Ja, 10 kg på 2 uker skulle vel gå bra hvis du amputerer bena midt på lårene.. ;P
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Ikke for å knuse drømmene dine om en flott kropp på 2 uker, men det er nok desverre umulig, forutenom du følger rådene til anonym over her og amputerer et lem eller to. Og selv om du slutter å spise helt i to uker vil nok forbrenningen stoppe helt opp, og om du da begynner å spise vil nok desverre de tapte kilene, pluss flere med de, komme trippende tilbake. Er nok ofte slik man blir en jojo slanker:( Begynn å tren er mitt tips. Tren hver dag om du orker, da renner nok kiloene av. Tren hardt. Men når du slutter ¨trene/trapper det ned må også inntaket av mat reduseres for å holde en balanse. For til syvende og sist så er det balansen mellom inntak av mat og forbrente kalorier som avgjør om du går opp eller ned i vekt. Lykke til. Ikke gøy å være missfornøyd med kroppen sin. Men det er desverre få ting man får gratis her i livet.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Jeg skjønner deg SÅ godt Hi, jeg lot det også gå så langt at jeg hata kroppen min, med 10kg + som hadde sneket seg på. Jeg var desperat og ville ikke høre på råd om å gå ned 1kg i uka osv, men det var rett og slett ikke fysisk mulig å gå ned fort, spesielt ikke når jeg hadde født et barn og begynner å nerme meg 30 Men det endte med at jeg trente nesten hver dag, mista motivasjonen fordi ingenting skjedde, jeg la om kostholdet og drakk mye vann. Ingenting skjedde de førtste to ukene omtrent, men jeg hadde bestemt meg for å ikke gi opp heldigvis. Plutselig så løsna det, og kroppen min begynte å bli strammere pga trening og vekta gikk nedover. Gikk ned 10kg på ca 3mnd. Jeg veit at det høres forferdelig lenge ut, og det er det også når man er midt oppi det, men når ting begynner å skje er det moro og man føler seg i toppform :-) Starter du nå kan du klare det før sommeren, jeg begynte å trene på høsten og var nede i den vekta jeg ville til jul, var litt kjedelig å ikke kunne vise det fram på sommeren, hehe! Mitt beste tips er å ha god tid, IKKE gi opp selv om ingenting skjer de første ukene, så kommer du nok til å se resultater etterhvert!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Takk for flotte råd!! Noen tips til ha jeg bør spise? Holder det med 4 små måltider på en dag? Hva med treningen, bør jeg starte på treningsstudio eller finnes det andre alternativer? Åh jeg er så misfornøyd med meg selv nå. Nekter å ha sex med samboeren min og vil helst ikke at noen skal se meg. Det vises jo at jeg har lagt på meg. Ekkelt...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Jeg spiste mye grønnsaker istedet for frukt. Når søthungeren kom spiste jeg usalta nøtter. Ellers så gikk det i helt vanlig mat som knekkebrød med ost, helst brunost da også dette stoppa søthungeren min litt. Drakk mye vann. Koste meg med middagen, men tok litt mindre posjon enn vanlig og mye mindre saus, jeg elsker saus Jeg spiste 5små måltider hver dag, inkl middag, og spiste ikke noe seint på kvelden. Jeg tok ei sjokolade i ny og ned også, men hadde en helgeregel der! Jeg hadde fast veiedag, og målte også midje, mage, lår osv på samme dag. Jeg sykla mye, svømming gjør også underverker for kroppen. Og etterhvert kan du bruke sex som trening
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 Tips1 Om du starter å trene, IKKE begynn med å spis mindre samtidig..Det vil bli en så stor omveltning for kroppen mtp BÅD mindre kvca inn og FLRER kca forbruk at den raskt vi lsette seg på sparebluss.. Spis gjerne SUNNERE, men ikke kutt ned på maten og kos deg med snop og mat på fre/lør.... Regelmessig trengin vil være med å på åreguler matinntaket etter en tid, så kanskej vil du etterhvert spise mindre selv om du ikke tenker på det... Når en passe treningsmengde til din livssituasjon er i boks, kan du begynne med mindre endringer i kosthold, TIPS2 ENdigner i kosthold må taes pø om pø, endre litt om gangen,- SÆRLIG Om du spier for stor mengde nå,- kutt ned på porsjoneen bare litt om litt....Kutter du rett ned til "Mini" posrjoner tror kroppen det er sult,.- og holder på maten/senker forbrenningen.... Kutter du ned bare bittelitt omgangen så vil ikke kroppen merke at du reudserer matinntaket , på en periode over et par-tre måneder kan du komme ned i "Normal" små porsjone (antar nå at du spiser store porsjoner) UTEN at kroppen har merket det og dermed forbrenner mat like effektivt som før... alt tar tid, for å gå ned OG holde seg nede må livsstil endres..SLankekurer er best egnet for de som vil ned 5-6 kilo til en bestemt anledning,- varig vekttap MÅ kombineres med omlagt livsstil, legger man om livsstil i stedet for å tenke "slankekur" så vil livsstilen i seg selv gjøre at du kommer ned i matchvekt OG blir der,- uten at du må kjempe for å holde på vekta etter at slankekuren er ferdig..Du har jo ikke gått på slankekur,- bare endret livsstil... Om du skjønner.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #8 Skrevet 19. mars 2009 jeg gikk ned 6 kg på to uker da jeg begynte på libra kurs... så det er mulig.. 1 brød skive hver 3 time, 5 måltider om dagen, 4 med brød, 1 med middag. http://www.libra-helse.no/portal/default.aspx
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #9 Skrevet 19. mars 2009 Jeg gikk ned 6 kg på 10 dager med shake fra herbalife. Måtte ha en pangstart. Og da drakk jeg faktisk 5 shake om dagen i 3 uker. Vente meg sakte men sikkert av med shaken og tilførte sunne måltider i stedet. Jeg gikk ikke opp noe etterpå. Men da må du være flink til å legge om kosten underveis. Kjøpte herfra forresten: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16731707&sid=xz9iafP5-sR599826&pos=null&tot=null Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #10 Skrevet 19. mars 2009 Jeg har akkurat gått ned 9 kg på et libra kurs (8 uker) 10 kg på 2 uker tror jeg blir litt verre.... Anbefaler på det sterkeste å gå et kurs.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #11 Skrevet 19. mars 2009 Jeg gikk to uker på "sykehusdietten" etter mitt første svangerskap. Jeg gikk ned 8 kilo på to uker, men så gikk jeg opp igjen 15 de neste to mnd. Rask slanking ender som regel alltid opp med flere kilo til syvende og sist.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #12 Skrevet 19. mars 2009 Ja det går hvis du har hypermesis Jeg gikk ned 9kg på to uker i slutten av 1. trimester/starten av 2.tri. Jeg er forresten også 173 høy, og veide 68kg (trener en del og har muskler) og superfornøyd med vekten. Synes utgangspunket ditt var litt lite i vekt, men den er jo under "normal" bmi så..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #13 Skrevet 19. mars 2009 Jeg gjekk ned 10 kilo på ca 3 uker. Men tror du må havne i den samme sitvasjon jeg var i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå