Gå til innhold

er hjemme med sykt barn,og jeg sender meldekort,noen som vet?

Anbefalte innlegg

Lucas er syk,og jeg får ikke fulgt opp kurset denne uka,men jeg har levert en legeerklæring på fraværet mitt til nav,arbeid.

Jeg sender meldekort,og skal vel da ikke krysse av at jeg er syk,når det er han som er det,og i tillegg kan dokumentere det?

blir jeg straffet på noen måte? har ikke brukt denne ordningen før,så er ikke over noen grense...

Fortsetter under...

ok,tusen takk.

står ikke noe om dette inne på sidene til nav heller...så må nok ringe da ja,eller bare vente å se hva de gjør med utbetalingen.

Jeg må jo være hjemme,så den saken er jo grei.

Annonse

Hei! Jeg er ganske sikker på at du får betalt for sykt barn dagene. Jeg har gått på kurs gjennom nav, men fikk individstønad i stedet for dagpenger. Jeg meldte fra om sykt barn til nav og kurssted, og fylte ut på meldekortet at jeg hadde vært på kurs. Jeg forstod det sånn at eneste forskjellen i forhold til dagpenger er at man trenger legeerklæring.

ok, det var sånn jeg trodde og mente at det ville fungere.

skal jo få dekket de 10 dagene jeg også lissom.jeg har gitt beskjed til både kursstedet og til nav,arbeid,så da bare krysser jeg av for vanlig,så ser jeg hva de gjør.

Tusen takk :-))

Ps:jeg har sove godt i natt,mannen har tatt sin økt :-))

jeg er i tiltak gjennom nav,får da også på en måte en individstønad,og er ungene syke,så krysser jeg som om jeg har vært på jobb,er sånn praksisplass gjennom nav jeg har da,ringer arbeidsgiveren og sier ifra,og har fått beskjed fra saksbehandleren min at selv om barna er syke skal jeg få betalt,akkurat som i vanlig jobb (egenmld der da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...