Gå til innhold

Dunker hodet med vilje? Hva skjer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 9 mnd har begynt å dunke hodet med vilje, særlig når jeg eller pappaen hans holder han vil han dunke og dunke HARDT mot hodet vårt. Han kan også finne andre ting å stange mot.

Noen andre som har opplevd dette? Hva skal vi gjøre for å få han til å slutte? Han blir helt rød i pannen og sutrer og smågråter og får vondt, men fortsetter allikevel...

Stakkars lille, det ser jo ganske rart ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært borti dette. Sikkert ikke noe farlig, men jeg ville ha tatt opp dette med lege eller fastlege, både for å få sjekka at det ikke er noe som skal følges opp og for å få tips om hvordan dere skal forholde dere til det på en best mulig måte, slik at pjokken får hjelp til å slutte. Kan jo ikke være godt for ham.

Skrevet

Venninna mi hadde dette med sin sønn. Vi sømfarte alle bøker husker jeg for tips. Det er ikke noe farlig i hvertfall. Husker at rådet hun fikk var å distrahere med noe annet. Ikke lett for ofte gjorde han det når han ble sur, sint, lei seg. Han så jo helt "gal" ut, og ingen god følelse å se sin egen sønn dunke hodet i veggen og at han bare hyler mer å mer. Men til trøst er det nok bare for en liten periode. Den går fort over :)

Skrevet

Glemte å si at det å dunke dere ikke skulle aksepteres. Da er det et strengt nei. Venninna mi satt han da fra seg. "Nei, mamma får vondt!" så leke med noe annet.

Skrevet

Takk for svar, får håpe det gir seg snart da. Og prøve å avlede så godt vi kan.

Skrevet

gudatteren min gjorde dette i den alderen. Det gikk over. Var ikke farlig, bare litt rart.

Skrevet

Godt å høre. Har aldri vært borti det før, og det er ganske skremmende når han holder på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...