Gå til innhold

Kompakt kombivogn? Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har en stor og tung Simo kombivogn nå, men venter et barn til i oktober og kommer da til å kjøpe en ny kombivogn.

Problemet med Simoen er først og fremst at jeg ikke får plass til hund + vogn i bagasjerommet, men det finnes kanskje en modell som er mindre?

Jeg må kunne legge vogna i "kjøreretningingen", slik at det blir plass til hunden ved siden av vogna. Simoen får bare plass på tvers, og da er det ikke plass til en schäferfrøken. Finnes det en vogn som er kortere enn Simo?

Er ikke så farlig om vogna har litt liten bag pga fødselstidspunktet. Ellers en fordel om den er lett og enkel å legge sammen, men førsepri er å få plass til den på langs, og ikke på tvers, så lengden er det kritiske.

Blir kjempeglad for råd, for jeg er ikke så inne i barnevognverdnen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139828514-kompakt-kombivogn-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nytt understell til vognen koster ganske mye, det er derfor ikke noe billigere å kjøpe dette enn å selge din vogn og kjøpe en ny. For regner med det er vanskelig å bare selge et understell uten sitteinnsats.

Uansett så er det compacte understellet til både brio og simo veldig stivt, har ikke noe fjæring. Jeg syns derfor det er tungt å svinge med!

Jeg ville tatt en titt på emmaljunga city cross eller brio happy light, begge disse tar mindre plass sammenlagt enn simo.

Teutonia misrtal kan du jo også titte på. Men det finnes vogner som er anda mye mindre sammelagt enn happy, city cross og mistral også altså! For de er ikke akkuratt små de heller. Men vet ikke helt hva slags type vogn du er ute etter jeg? Skal du ha noe mindre enn dette blir det gjerne en annen type vogn som ikke har fire faste hjul.

Hva slags bil har dere? VI har en ford mondeo og vi har plass til bur og spirits3.... Vogna inn på langs :-) Og den vogna er jo ikke spesielt lite sammenslått. Mistral er mindre, blant annet.

Jaja, tenkte bare å si at simo hadde et compact understell jeg da, tenkte vel ikke mer rundt det enn det. Men det som er med simo sitt compakt understell er at det er veldig ok å kjøre med, det er ikke så stivt som brio sitt, fordi brio er både vendbart og compact, mens simo har enten vendbart, eller compakt eller vanlig understell... Så der får du ikke alt i ett, men du får litt mer comfort på alle tre. Har vært og hentet meg 09 brosjyren... *flau*

Men, var sikkert ikke en simo du var ute etter, men jeg er nok ikke god nok på vogner til å kunne si hvem som er kjempeliten til deg, men med hund og 2 barn kunne kanskje phil&teds vært noe???

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...