Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Allevo har jo en kickstart, som man skal ta i 2 uker.. Bare drikke shake eller suppe ganger daglig, deretter spise litt normal mat samtidig som man kan spise barer og div drikker.

Man skal gå ned ca 5 kg på de 2 ukene man tar kick-starten

Banan-bringebær shaken anbefalles!!

Ketolyse er et kosthold, du bruker helt vanlig mat, men kutter ut/ned på enkelte matvarer og tilfører annet.

I korte trekk spiser du ikke sukker av noe slag, brød, pasta, mel, ris, poteter, rotgrønnsaker, men tilfører fett: Fløte, oster, litt nøtter osv. Du kan spise omtrent ubegrenset av RENT kjøtt og fisk av alle salg, hvite oster, og grønnsaker som vokser over bakken. Du lever på 15-20 g karbohydrater om dagen (hovedsaklig fra grønnsakene), og fyller opp med kjøtt (proteiner) og en del fett. Suverent!!

Når du har nådd den vekten du ønsker tlfører du veldig sakte og gradvis litt og litt mer varierte grønnsaker, litt nøtter, osv for å øke karbohydratmengden i kosten, men vil måtte for alltid følge en slags lavkarbovariant resten av livet.

For alle som vil ned i vekt er det ingen quick fixes, man må jobbe med en kostholdsomlegging - ketolyse gir en pangstart, og så går man over på noe mer normalisert kost etter hvert, men holder seg fortsatt borte fra alle raske karbohydrater.

De aller fleste kurer fører til at man må ut med raske karbohydrater, de gir stort sett bare mange kcal og lite nyttig mat. Men om man teller kalorier kan man unne seg noen sånne kjappe nå og da, mens på ketolyse vil det ødelegge kuren.

Annonse

Jeg spiser low carb, kutter ut de mest usunne karbohydratene men spiser ellers normalt.

Grovt børd. fullkornpasta, basmati ris f.eks.

Kutter på sukker, mel osv men kutter det ikke ut.

Orker ikke telle kalorier dessuten tåler jeg karbohydrater dlig, derfor kuttet ned.

mer mosjon hjelper også.

Pulverkurer er ikke å anbefale, du mister først og fremst vann og du går fort opp igjen i vekt.

Det er motiverende men så kommer hverdagen hvor man uansett må forandre spisevaner...

Jeg har skrevet et tidligere innlegg her, og jeg er en av dem som var konstant på slanker`n. Ene pulverdietten mm etter den andre. Resultatet var at jeg gikk ned rask, og gikk opp igjen enda raskere. Det hele endte faktisk med at jeg ødela hele forbrenningen min ! Så, derfor måtte jeg jobbe med å få normal forbrenning, da fikk jeg beskjed om å slutte slanke meg og heller spise lite og ofte, samt endre spisevanene mine til det "sunne og normale". Reslutatet var at jeg gikk ned 5 kg på 5 måneder. Bare første uka med vanlig kosthold og moderat med trim, så gikk jeg ned over 3 kg ! Det var veldig motiverende, for jeg slanket meg jo ikke. Jeg tenkte ikke vekt, alt ble naturlig. Spiste litt snop når jeg fikk lyst på, men istedenfor 3-4 sjokolader, så spiste jeg et par biter...osv. Det som har vært veldig morro i ettertid er at jeg har holdt vekta i snart ett år ved å spise vanlig mat :) Så kutt ut pulverkurer og annet, det er faktisk spisevanene til syvende og sist det kommer ann på :)

tusen takk for mange innspill ;)

Jeg drar i morgen å melder meg inn på treningssenter!!

Så trur jeg at jeg stort sett kan spise samme mat som før, bare mindre og oftere da..

Jeg har faktisk prøvd en ting som funker bra,,det er at etter middag så tar jeg meg en kopp kaffe og ett par ruter mørk kokesjokolade (ikke den 70%), og da får jeg ikke et slik søtsug utover ettermiddagen!!

da skal jeg bare kutte pulverkuren da?

Jepp, kutt pulverkuren din du ;) Det høres fornuftig ut. Ved å endre kostholdet ditt og trene mer, så kan jeg love at du ihvertfall får en varig endring og kanskje slipper slanke deg mere..for det er kjedelig å slanke seg, ikke sant ? Jeg la om kostholdet mitt og etter det har jeg aldri slanket meg, da jeg har holdt vekta ved gode vaner og økt forbrenning. Lykke til :)

Annonse

Ja, ved å legge om kostholdet og trene moderat, så prøv med 10 kg til St.hans, det vil etter min mening være realistisk. Prøv med ca 300 - 700 gr nedgang pr uke. Det er kjempebra. Det er totalen som teller, og ved en livsstilsendring, så kan jeg love deg at oddsen er virkelig tilstede for at du klarer å holde vekta nede. Man må i denne perioden også ta høyde for at vekten kan stå stille i noen uker, men, det er helt normalt. Prøv deg fram med nye, gode vaner, så skal du se resulatene kommer :)

GUD som jeg håper du har rett!! Jeg regner med det blir tøfft, siden jeg har en mann som er veldig glad i NEI-mat, og en familie som riktig mesker seg!! Men, jeg skal stå på!! Kommer sikkert til å sprekke innimellom, men får prøve å skjerpe meg inn igjen, og søke støtte her inne hos dere da ;)

påska blir nok tøff i år!! huff huff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...