2.gangs Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Siden det er salg så kjøpte vi vinterdress idag for neste vinter . Gutten vår er 13 måneder nå, og ligger akkurat på gjennomsnittshøyden. Tror dere at str 86 passer til høsten/vinteren? Hvis de begynner å bruke sånne dresser i september, så er han 19 måneder og ca 84 cm om han følger vekstkurven. Hadde dere kjøpt str 86 eller 92. Vet jo at Reima er litt store i størrelsen, men målte de to dressene, og syntes ikke det var så stor forskjell. Hva har dere gjort/tenkt å gjøre?
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Vi har kjøpt str.86, for 92 kommer til å bli for stor. Prøvde de på og det var en del å gå på i 86. Hun er ganske lang, 78,5 cm nå, 12 mnd... De skal jo være store i størrelsen også, og det er jo også viktig at de klarer å røre seg i dressene. Dessuten vil man jo ikke kunne bruke de to år på rad uansett så.. Men du må vel se an ungen din, prøv de på å se hvor mye det er å gå på!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Har ei jente som er 18mnd og rett over 80cm, vi har str86 i reimadressen og den passer bra, heller litt stor. Hun er lav for alderen, og håper vi kan bruke samme dressen til høsten også en periode. Det viktigeste er ikke hvor lange det er i hele kroppen, men forholdet mellom lengda på rygg og bein, for den må være lang nok i ryggen, Jeg vurderte om jeg skulle kjøpe dress på salg, men vet ikke helt om jeg klarer å forutse hvor lang hun vil være neste vinter, og selv om det er salg er det sure penger hvis dressen ikke passer.
2.gangs Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2009 HI her. Ja, har ikke lyst til gjøre bomkjøp, så derfor jeg spør om råd:) Han har jo vært gjennomsnittlig høy hele veien, så regner med han fortsetter med det. Hmm, vanskelig det her:)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Ja det er utrolig vanskelig siden de plutselig vokser så mye en periode, og det er jo typisk at de plutselig vokser mye rett før f.eks vinterdressen skal brukes. Jeg kjøpte vintersko i goood tid, fikk brukt de i to mnd, siden snuppa plutselig gikk opp en str i sko, irriterende siden vintersko er så dyre!
Spira31 Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 vel datteren vår begynte å bruke Reimadressen sin i høst (fra 13mnd ca) og var vel da litt over 80 cm... vi kjøpte i str.86 og den passer veldig godt enda nå, idag ble hun 19mnd og er ca 86cm i høyde og 13kg i vekt, Reimadressene er stooore i størrelsen, så ville gått for 86 var jeg dere! Lykke til:)
2.gangs Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2009 Da tror jeg at jeg beholder str 86 dressen:)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #8 Skrevet 19. mars 2009 Vi begynte å bruke størrelse 86 i Reima i høst da han var et godt år. Nå er han 19 mnd, og har enda en del å gå på. Har kjøpt i størrelse 92 til neste sesong =) Er faktisk litt usikker hva jeg ville kjøpt, han vil da være 2 år ca. når han starter å bruke dressen? VI har kjøpt i stlr. 92 i vår/høstdress... Dressen skal jo vare hele neste vinter.... vanskelig! =) Men for all del-strl. 86 varer sikkert en god stund hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #9 Skrevet 19. mars 2009 Har en foret Reimadress til jenta mi på snart 16 mnd. Kjøpte den før hun fyllte 1 år, og tok str.80. Den var en del for stor, men hun har strekt seg og nå passer den perfekt. Hun er 10 kg og 79,5 cm lang nå.
2.gangs Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. mars 2009 HI her. Han blir vel rundt 19 måneder når dressen tas i bruk. Han var 80 cm på ett-års kontrollen og har en Reima-dress i 80 nå. Den er akkurat passe stor nå.... Hmmm, jeg klarer ikke å bestemme meg:)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 19. mars 2009 #11 Skrevet 19. mars 2009 Jeg ville gått for 86 jeg, siden de er litt store i størrelsene.. Jenta vår er vel rundt 18 mnd når hun skal begynne å bruke den, og 86 er jo for 1 1/2 - 2 år, 92 for 2-3 år. Men prøv den på nå og se hvor mye dere har å gå på!
Barbafin Skrevet 19. mars 2009 #12 Skrevet 19. mars 2009 Kjøp str 86, du. Hvis den skulle vise seg å være for liten til høstebn så kan du jo selge den. Skulle klare å få prisen for den siden den er ubrukt.
Bebés'ilvousplâit Skrevet 20. mars 2009 #13 Skrevet 20. mars 2009 Hei! Vi har også akkurat kjøpt ny reimadress til jenta vår som er 16 måneder. Hun er ca. 80 cm lang og litt god og rund. Kjøpte str. 92 med tanke på bruk neste vinter. Hun har tatt dressen i bruk nå og den er selvsagt litt romslig, men det er helt uproblematisk for henne å bruke den. Jeg ville bytta dressen til 92, hvis jeg var deg, hvis du har som mål at han skal kunne bruke den hele neste vinter.
2.gangs Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 20. mars 2009 HI her. Ja, jeg bytta til str 92 siden han skal bruke den hele neste sesong. Så satser på den ikke blir altfor stor da:) Takk til alle som har svart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå