Gjest Skrevet 18. mars 2009 #1 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg er 7+2 på vei i mitt tredje svangerskap. Har altså erfaring med to fra før, og nå kan jeg si at jeg har dobbelt så sterke symptomer som jeg har hatt med de to første. Eller mer enn det, egentlig. I de to første opplevde jeg ikke å være kvalm, mens nå har jeg vært det en god del de siste to ukene. Faktisk har jeg vært småkvalm hele tida de siste dagene. Appetitten er veldig liten, mens i de to første svangerskapene spiste jeg som en hest fra første stund og hadde lyst på så å si ALT. Før kvalmen kom, var jeg enormt trøtt. Trøtt var jeg i de to forrige også, men ikke på langt nær så mye. Også andre symptomer er mye sterkere. Magen er som en ballong - oppblåst. Dessuten kjenner jeg allerede livmora når jeg står oppreist. Har hatt masse murringer denne gangen, men det kan jeg ikke huske å ha kjent i det hele tatt tidligere. Jeg er ikke blant dem som går rundt og håper inderlig på å få tvillinger, så det er ikke derfor jeg tenker på det. Jeg er rett og slett litt bekymret for hvorfor jeg ellers har flere og så mye sterkere symptomer. Dere som har hatt svangerskap før, og som nå venter tvillinger: Har jeg grunn til å tro det kan være det? Eller har jeg mer grunn til å tro at det er så stor forskjell på svangerskap? Hvilke andre grunner kan det være? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139827987-har-jeg-grunn-til-%C3%A5-tro-det-kan-v%C3%A6re-tvillinger/
Perledykkeren Skrevet 18. mars 2009 #2 Del Skrevet 18. mars 2009 He he håper ikke jeg skremmer deg nå da, men det høres ut som det er meg du beskriver over. To svangerskap bak meg uten noe symptomer, denne gang dødstrøtt og kvalm fra uke 5 og jepp her er det to små på vei :) Nå skal det også sies at det er mange andre faktorer som også kan være avgjørende; fysisk og psykisk form før svangerskapet, stress/bekymringer, tid siden forrige svangerskap og individuelle forskjeller for å nevne noen. Hva du skal tro er det vanskelig å svare på; aldri si aldri lærte jeg som liten, samtidig så er det ca 1 av 80 fødsler som er tvilling/flerlinger så %messig tilsvarer det 5% sjanse tror jeg, økende med høy alder, tvillinger i familien, overvekt etc.... Lykke til med grublingen din (he he) og du........ gi oss et lite hint når du har funnet ut av det da Hilsen nysjerrigpera som syns det er enormt gøy når nye kommer til her på tvillingsidene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139827987-har-jeg-grunn-til-%C3%A5-tro-det-kan-v%C3%A6re-tvillinger/#findComment-139829114
Gjest Skrevet 19. mars 2009 #3 Del Skrevet 19. mars 2009 Gisp! Takk for svar. Tro meg, jeg kommer til å gi lyd fra meg her hvis det skulle være to i magen min.:-) Men til tross for formen min, og til tross for det "bekreftende" svaret ditt, tror jeg fredeles det er større sjanse for at symptomene har en annen forklaring enn at det er tvillinger der. Jeg har tenkt på at årstida kan spille inn. Har jo fått veldig lite dagslys de siste månedene, mens i de tidligere svangerskapene mine har jeg vært i første trimester på den lyse delen av året. Og så har jeg tenkt at kroppen kanskje kjemper mot noe virus... ungene har vært en del syke i det siste. Kan vel like godt være det som ligger bak. Jeg skal prøve å ikke tenke for mye på dette, og så kommer jeg vel tilbake hit hvis det skulle vise seg å være tvillinger (hjelp...!) :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139827987-har-jeg-grunn-til-%C3%A5-tro-det-kan-v%C3%A6re-tvillinger/#findComment-139830346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå