Gå til innhold

Dere med barn som var "sent ute" med å gå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min sønn blir 14 mnd. i neste uke og går ikke uten støtte. Han reiste seg tidlig men reiste seg med å løfte seg opp etter armene - denne metoden bruker han fortsatt (reiser seg dermed ikke uten å holde i noe). Han går rundt bord, når han holder i voksne, med gåbil og gåvogn - men ikke alene. Hvor lang tid tok det før deres små begynte å gå, om de hadde samme "oppkjøring"? Er så spent på det første steget nå!

Skrevet

Vel,da minste her var nesten 13 mnd,så lå han bare der på magen,og ikke kom seg noen vei..,klarte ikke å reise seg opp,men gikk med støtte..men han gikk da han var 15 1/2 mnd,og i løpet av de 2 1/2 mnd så klarte han å reise seg opp og krabbe også..

Og han gikk faktisk kjempe stødig da han først begynte å gå..

Skrevet

Min gutt holdt på som din fra han var ni mnd. Gikk noen få skritt her og der, men virket skeptisk til å engang prøve å slippe seg. Plutselig en dag da han var 15,5 mnd gikk han.

Han har alltid vært sterk i kroppen og vi hadde absolutt ventet til han skulle begynne å gå tidlig, men er vist ikke så lett å forutse slikt!

Skrevet

Det hørtes ut som min lille skatt, anonym 20:48. Var han stødig når han først begynte å gå? Må smøre meg med tålmodighet noen måneder til, skjønner jeg!

Skrevet

Ja, veldig stødig. Så ut som han hadde gått lenge med en gang. Kunne løpe etter bare et par dager.

Skrevet

Spennende tider. Jeg håper på det første skrittet hver fag nå - ikke for at jeg er redd for at han er treg, men for at jeg ser at han frustreres av at han ikke tør prøve (eller hva det nå er). Han finner nok plutselig ut av det - og det sies jo at de som går "noe sent" er mer stødig fra starten av.

Skrevet

Jenta mi var vel det man kan kalle "tidlig" ute med å gå, men hun var ustø lenge etter at hun tok sine første skritt.

Hører ofte at de som er "treige" med å gå ofte fort får taket på det, og går veldig bra når det først begynner!

Det er bare å glede seg, det er helt fantastisk å se det lille mennesket plutselig spaserer rundt om i huset, de oppdager en helt ny verden siden de får forska mye bedre på ting på egenhånd :)

Så begynner klatringa, og da er det ikke så moro for de voksne lenger, vi har ei lita klatremus for tiden, hun har stort sett kontroll, men vi stoler ikke helt på ferdighetene hennes enda og sitter ofte med hjertet i halsen når vi finner henne oppå det ene og det andre :-)

Skrevet

Gutten vår begynte å gå rett før han blev 16 mnd. Han gikk som en prins med en gang. Veldigt stødig. Det er koseligt da de tar sine første skritt alene. Han var så stolt over seg selv:)

Du kan bare glede deg!

Skrevet

Ja, je glede mæi veldi' - og kjenne je begynne å bli litt utålmodi'. Men han må jo bare få ta det i sitt tempo. :)

Skrevet

Det er visst ganske vanlig å ikke være så kjapp med å gå :-)

Jenta mi er snart 15 mndr. Hun har reist seg opp ved å holde i ting, og gått langs møblene i mange måneder nå. Hun går når hun holder i noe, med gå vogn og langs møbler. Hun reiser seg prøvende opp midt på gulvet uten å holde i noe (det har hun bare gjort de siste 3 ukene), og når hun skal bære noe med hendene går hun på knær.

Men det der å slippe seg og gå alene på egne ben er visst fryktelig skummelt.

Jaja, any day now.. Jeg satser på at hun lærer det fort når hun først tør.

Skrevet

mini begynte å ta sine förste skritt når han var 14 mnd. för det holdt han på med å reise seg opp uten stötte, holde seg i möbler, gåbil i ca 1 mnd :)

Skrevet

Mini her begynte å reise seg opp da han var 10mnd, å gikk langs bordet når han var 11mnd. Men han har ikke sluppet seg enda helt, går bare noen få skritt å så faller han. Å nå er han 18mnd!! så begynner å bli rimelig bekymra her. Er nok ganske forskjellig. trodde han kom til å gå når han var undet 12mnd, men neida, virker som han fortsatt er storfornøyd med å krabbe :D

Skrevet

Min er også 14 mnd og går foreløpig bare rundt bordet, stoler osv.

Leste nettopp at unger som går seint generelt sett blir smartere enn de som går tidlig.. :)

Skrevet

Leah begynte ikke å gå før hun var 19 mnd faktisk! Hun har gått rundt bord i mange mnd, men turte bare ikke å gå helt alene, skulle holde i ei hånd for å gå. Kan love deg at jeg begynte å bli litt utålmodig:) Men nå har hun gått i snart 3 uker og hun faller nesten aldri, hun er sinnsykt stødig og hun begynte å løpe dagen etter at hun begynte å gå, og hun kan hoppe ned fraf.eks dørkarmen uten å misste balansen:) Så Når det først kom, så kom det:)

Skrevet

Wow, skjønne je virkeli' må smøre mæi me tålmodi'het! Håpa' (og trudde) han ville gå før vi sku reise te Tyrkia i mai (e da nesten 1116 mnd.), men nå må je bare forberede mæi på det motsatte skjønne je

Skrevet

16 mnd. skulle det stå, ble litt mange mnd. det der...

Skrevet

Men man vet jo aldri, plutselig slipper han seg i dag og så er det gjort:) Tror de færreste venter så lenge som Leah før de går:)

Skrevet

Å det kan ta lang tid, her gikk jenta vår rundt bordet fra 13 mnd men tok ikke skritt på egen hånd før 18 mnd og gikk helt alene da hun var 20mnd. Hun går veldig støtt og løper som bare det, men ventetiden var laaaang synes vi;) Alt blir litt lettere når de begynner å gå synes jeg.

Skrevet

Jenta vår er 1 år på søndag og har akkurat begynt å prøve å reise seg. Noen ganger går det og andre ganger klarer hun ikke å komme seg opp. Men når hun gjør det går hun bortover.. Veldig spent på når hun kommer til å gå. Vet det er veldig forskjellig, men hun er definitivt den tregeste på barselgruppa mi.

Skrevet

gutten min var tidlig ute med alt egentlig, så regna med at han kom til å gå rundt året. men han går ennå ikke mange skrittene alene. han KAN hvis han føler for det, men enn så lenge er det visst fortsatt best å krabbe! han syns det er morsomt å gå når vi ikke hadde regna med det, f.eks. hvis man står med ryggen til, osv.. men han tar litt for stor fart innimellom, og da mister han balansen.

ellers så elsker han å klatre, så nå er bokhylla ikke trygg i det hele tatt lenger (brukes som romdeler, og lillegutt klatrer lett igjennom)

spent på når han begynner å gå helt ordentlig asså, han er 15 mnd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...