Gå til innhold

Hvor mye har dere på BSU kontoen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viss du startet BSU kontoen FØR du kjøpte huset du bor i nå så kan du bruke pengene på oppussing. Tror du kan gjøre hva du vil med pengene da iforhold til huset. Startet du BSU ETTER du flyttet inn i nåærende bolig så er det andre regler.

Selv satte vi nettopp inn mine 100.000 på lånet;-)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har 97000 på BSU. Kommer definitivt til å bruke det på oppussing. Hvem sjekker det??? Til og med banken har sagt at det skal mye til før det blir oppdaget. Så det så :)

Skrevet

Når jeg avsluttet min bsu måtte jeg oppføre et annet kontonr enn ett som står i mitt navn, du måtte oppgi hvem pengene gikk til (altså den du kjøper bolig av eller evt skal betale ned på lånet, som skal ha pengene), så blir nok vanskelig å overføre til seg for å bruke det på oppussing ;)

Skrevet

Jeg har ca 90 000 på min konto. Mannen min sin brukte vi på bil faktisk. :) Veldig snill bank-mann som miksa og triksa litt.

Skrevet

Min er tom har brukt alt på opppusing, banke omgikk vel reglene med å nedbetale låntet for så å låne ut nye penger. tror nok det er ganske vanlig, vet om mange som har gjort det.

Skrevet

BSU konto???

ja den som hadde tenkt på det..

Men vi fikk nå fint hus likevel vi :)

Annonse

Skrevet

Har aldri hatt noe BSU... Kjøpte leilighet i 2005.. med 100% lån... solgte i 2008. Tjente 200 000. Kjøpte hus som vi bor i nå:)

Skrevet

Så lenge man har huslån og IKKE ber om betalingsutsettelse og avdragsfrihet i tiden etter at BSU er tatt ut så tror jeg ikke man er i stor fare for å "bli tatt"...Banken vil mest sannsynlig gå god for at dine BSU penger går med til nedbetaling på lånet...

De fleste tar vel ut BSU, betaler ned på lånet med de pengen og tar opp et nytt lån på huset tilsvarende summen BSU kontoen var på....

Har man hatt maks skattefradrag i 10 år så vil man i verstefall måtte tilbakebetale 30 000 i skatt pga mislighold av avtale om man bare tar ut pengen og ikke bryr seg mer med det......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...