Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å blø bare en uke etter innsetting av et egg.... Det er jo altfor tidlig, har jeg skjønt.... Jeg tok progestan... Kan det være noe annet som er galt med meg og mine hormoner, siden dette skjedde? Har et barn fra før. Grunnen til icsi er lavt sperm-tall hos mannen min og de har ikke utredet meg noe særlig. Burde jeg utredes mer før neste forsøk? Sykepleieren snakket om at jeg kanskje trengte mer progestan..., var litt satt ut, så jeg spurte ikke noe særlig...

Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan går det med deg, Liza-76? Vil det si at du har fått menstruasjonen? Eller? Uff, jeg håper ikke det! Jeg vil tro at du har tatt hormon-blodprøver før forsøket?

Skrevet

Hei 2barnsmor-des09!

Takk for svar!

Har fått mensen, ja.... Jeg tok blodprøver før forsøket, både hos fastlegen og hos gynekologen... Fikk egentlig aldri høre noe svar på de, men antok at alt var i orden, siden de ikke sa noe... Uff, føler meg litt dum nå som ikke spurte... Men problemet vårt var jo lavt sperm-tall hos mannen min og jeg antok bare at det var årsaken til vår infertilitet... Trodde ikke detvar noe galt hos meg.... Stolte vel litt på at legene ville utredet meg hvis de så noen grunn til det...

Jeg håpte også jeg skulle bli tobarnsmor i des-09, men da blir det ikke sånn....

Hvordan ligger du an, da? Ruger du?

Skrevet

Uff, Liza, det var leit å høre. Den nedturen man får når et forsøk mslykkes er ganske tøff, så du har min fulle sympati!

Når det gjelder blodprøvene, så kan du imidlertid helt sikkert gå ut fra at alt er i den skjønneste orden. Det er vanlig praksis ved slike undersøkelser at man bare hører noe dersom de har funnet noe unormalt. Hvis alt ser greit ut, hører du ingenting. Så dette skal det ikke være nødvendig å spørre om.

Vi var i akkurat samme situasjon som dere mht utredning. Min mann har dårlig sædkvalitet, og jeg har vært gravid en gang for 14 år siden. Dermed anså gynekologen oss som ferdig utredet uten noen videre undersøkelser, og vi ble henvist direkte til sykehuset for forsøk. Vi hadde tre forsøk uten å lykkes, og først da vi ville gå videre med private forsøk (ved samme sykehus) bestemte de seg for å gjøre en hysteroskopi og lapraskopi, for å sjekke hvordan det sto til med slimhinner og i bukhulen. Jeg skjønner at de ikke gjør en lap sånn uten videre, da dette er et større inngrep, men jeg tenkte jo i mitt stille sinn at det kanskje hadde vært greit om de gjorde hysteroskopien før vi begynte forsøkene. De fant riktignok ingenting galt, men det kunne de jo fort ha gjort. Men altså, i mitt tilfelle veide det nok tungt at jeg har vært gravid en gang tidligere. De anså det da som overveiende sannsynlig at jeg var fertil. Kanskje du skulle spørre legen din om du kanskje bør utredes bedre først? Jeg vet egentlig ikke så mye om hvordan slik utredning normalt foregår, i hvilken grad du kan velge å bli utredet selv, men det kan sikkert være lurt å spørre hvis du er i tvil.

Masse lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...