Gå til innhold

Til deg som hadde en 4åring som var slapp, hadde vondt i magen og ledd.. samme symptomer som min 6 åring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen?

Her fant dem ikke ut av noenting men de testet henne for cøliaki og den må vi vente opptil 3 uker for å få svar på..

Hun har vært litt bedre og vært på skolen i 4 dager og blitt sendt hjem to av dem..

Vi er nabo til skolen heldigvis..

Hun har ikke vært så slapp men det har vært vondt..

Men i dag begynte det å gjøre veldig vondt igjen, stakkars.

Hun har ikke klart å trå ned på beinet i hele dag og hun har ikke dunket eller slått det for hun har vært helt ferdig i hele dag..ligget som en krøll i saccosekken.. bleik og slapp i øynene

Skal ringe legen igjen i morgen tidlig og forhåpentligvis er det tid hos fastlegen, vi var hos vikarer de andre gangene..

Det gjør så vondt å se på og ikke kunne gjøre noe.. er helt fortvila her! Stakkars jenta mi..

Har tenkt på jenta di, håper det går bra og at dere fant ut av hva det var !?

Skrevet

da jeg var 2 år gammel, fikk jeg vondt i ei tå... den ble hoven også. foreldrene mine tok meg til lege hele 3 ganger til det som da var den legeordninga i kommunen vi bodde i. Den første mente jeg hadde slått meg, ba de holde meg i ro... ble bare verre og verre, dro på nytt til lege, mente jeg hadde forstua foten, ga meg smertestillende og ba de holde meg i ro. 3 gang var jeg så dårlig at jeg ikke klarte gå nesten, hadde mye smerter og jeg hadde dårlig form lett feber og, om jeg ikke husker feil av hva mamma har fortalt meg. Den 3 gangen jeg kom til lege, var det en turnus lege, altså ikke den samme som jeg hadde vært hos 2 ganger før. Legen fant øyeblikkelig grunn til bekymring og sendte meg til barneavdelinga på sykehuset. Der ble det konstatert barneleddgikt med utbrudd i 18 ledd....

Jeg skriver ikke dette for å skremme deg eller noe... Men det kan være greit å ha øynene åpen, purre på og kreve utredning om barnet ikke blir bedre... har dere feks noen med kronisk ledd/muskel sykdom i familien? besteforeldre, oldeforeldre, etc?

Min oldefar hadde leddgikt, jeg fikk det og min yngste tantegutt har fått det, ingen andre i familien som har fått påvist det og mamma har 8 søsken så det er ikke noe som er direkte arvelig, men noe som kan ligge i genene latent for så å dukke opp i enkelte ledd i familien.

Leddgikt er en sykdom som kan komme etter en influensa, en barnesykdom, kan oppstå etter et slag m.m.

Kan påvises med blodprøve. Sier ikke at det er det ditt barn har, men det var den tanken som kom i hodet mitt da jeg leste om at det var så vondt for barnet ditt å gå....

Kan selvfølgelig være mange andre ting og...

Ønsker deg lykke til videre og skal krysse fingrene mine for jenta di!

Skrevet

Hei hi her. Takk for svar :)

I dag har hun mer vondt i begge beina men ikke så bleik som hun var i går men har tydelig vondt.. hun går på tærene og klarer ikke tråkke ned og har vondt for å reise seg..

Det ble tatt en del prøver sist vi var hos legen men de prøvene var fine.

Vi skal tilbake til legen i dag og da skal jeg kreve at hun blir undersøkt grundig og at dem ikke henger seg opp i å vente på cøliaki prøven..

Hun kan jo ikke ha det sånn..

Uff så følt for deg og få leddgikt i så liten.. :(

Vi har det i familien vi også.. mamma har det også..

Vi må få sjekka ut alt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...