Sarah70-har 2 gull Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 - men hvordan er kvaliteten på disse eggene? Da jeg ble gravid med vårt første ivf-barn var det på en 4-celle. Mine to icsi-egg ble det ikke noe av, de hadde "flere kjerner" (hva nå det måtte bety) og kunne ikke brukes. Noen av dere som har blitt gravide med 3- eller 7-celle? Var veldig glad igår over 4 befruktede egg men er mer betuttet idag...
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Hei! Jeg kan ikke hjelpe deg med sprøsmålene dine. Vil bare ønske deg lykke til! Jeg satte også inn egg i dag, fryseforsøk. Ha en fin kveld som ruger!
Poten Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Så flott! Gratulerer så mye. Jeg trodde at des flere delinger som var gjort des bedre, 7 delt er jo bra. Lykke til Sarha 70, vi skal klare det denne gang
lillebie på`n igjen Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Gratulerer som ruger sarah70! jeg fikk beskjed om at det ikke var så viktig å tenke på hvor mange ganger det hadde delt seg- så lenge egget var fint og har delt seg! du ville nok fått beskjed om eggene ikke var av bra kvalitet! Dette går nok så bra som det kan gå ) klem fra
Astra71 - tvillingmor Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Gratulerer så masse, Sarah70! Flott at du fikk to egg :-) Når det gjelder delingen, så er jeg enig med lillebie. Jeg har snakket litt med legen min om eggkvalitet i det siste, og det er ikke bare delingen som sier noe om kvaliteten. Kvaliteten på et egg kan angis ved hjelp av fem parametre. Jeg har ikke fått spesifisert hva disse fem parametrene er, men jeg vet jo at biongeniørene ser på eggets jevnhet, eventuell lekkasje osv i tillegg til delingen når de skal vurdere kvaliteten, så jeg vil anta at det er langs disse linjene parametrene går (skal sjekke dette neste gang jeg snakker med dem . At eggene er tre- og syvdelt betyr bare at cellene ikke deler seg i samme tempo. Uansett, så lenge eggene faktisk blir tilbakeført, så betyr det at det er god nok kvalitet til å bli gravid med dem. Haugesund har forsikret meg om at de selvsagt aldri ville satt inn et egg de ikke trodde det var fullt mulig å bli gravid med dem, og det er det du må fokusere på nå :-) Jeg har støtt på mange her inne som har blitt gravide med ulikt delte egg - bl.a. tredelte. Og syvdelt må jo også være bra, det betyr ihvertfall at egget er 'delingsvillig' :-) Masse lykke til i rugeperioden, Sarah70! Len deg tilbake og gled deg over de to eggene dine
♥ lillemin ♥ Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Da er det deg og meg da Sarah70, som ruger sammen! Jeg fikk satt inn ett 4-delt egg. Jeg måtte jo spørre om hva det ville si dette med deling etc, og som flere sier her; det er ikke hvor mange ganger det har delt seg som teller, men at det ser symmetrisk ut, at det faktisk deler seg, og at det "utvikles" jevnt. Så at du har fått satt inn et 3-delt og et 7-delt er jo bare fantastisk! Grattis =) Krysser fingene for at det går bra... Lykke til som ruger!
Sarah70-har 2 gull Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2009 Tusen takk for beroligende ord, jenter. Nå skal jeg behandle meg selv som om jeg er gravid - til det motsatte evt. er bevist! Det blir 2 superspennende uker! Gleder meg til oppdateringer om dere andre!
Sarah70-har 2 gull Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2009 Vet du, da jeg ble ivf-gravid med vår praktfulle sønn i 2007 hadde jeg 10 egg, men kun ett befruktet. Det var et perfekt 4-delt egg...:-) Nå skal vi bli gravide, lillemin! Jeg kan nesten se for meg hvordan de 2 eggene mine klorer seg fast!
Lillatante Skrevet 21. mars 2009 #9 Skrevet 21. mars 2009 Gratulerer som ruger Sarah70! Spennende med to egg. Jeg har også hørt som flere sier her at delingen ikke trenger å ha noe å si, og at mange har blitt gravid på egg som ikke har delt seg ideelt. Jeg som var litt negativ til hele greia forrige uke, er nå ruger og fikk til og med to på frys! De fikk ut 8 egg (jeg var jo overraska alt da). Av disse var 7 modne nok og fire befruktet, ett inn og to på frys og et som da tydeligvis falt fra, men jeg er lykkelig over de tre som hang med. Jeg merker ikke noe enda annet enn at jeg fortsatt er litt øm i magen etter uttaket. Men det er vel så tidelig enda at det trenger vel ikke å være negativt å ikke merke noe. Hva med deg, noen symptomer? Masse lykke til! klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå