Gå til innhold

Skal ha utebursdag med hele klassen - forslag til aktiviteter ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha 8 års bursdag i en stor lavo like ved oss .......men hva slags aktiviteter "fenger" 21 stk 2.klassinger tro ? Takker & bukker for gode forslag :o))

Skrevet

Treff trollet?

Kle deg ut som et troll eller lignende. Og la de kaste snøball på deg:)

Skrevet

Kult forslag :o) men nå er det (heldigvis) ikke mye snø igjen her .......

Skrevet

Lag skattejakt der de må lete seg fram til feks godis el en liten leke eller noe. Krever litt forbredelse, men de holder seg hvertfall i aktivitet en stund.

Skrevet

Hmm.. har så mye snø vi skjønner du:)

Skattejakt er alltid poppis .

Sekkeløp ,potetløp/eggeløp? De valige lissom?

Skrevet

Ja, skattejakt blir det da :o))

Skrevet

Hei.

Vi hadde utebursdag i lavvo for 15 1.klassinger i begynnelsen av februar. Men da var det litt mer snø enn nå.

Vi grillet pølser og hadde saft til drikke. Det var ganske kaldt så vi hadde både varm og kald saft, men det var den kalde som gikk mest av.

Av aktiviteter trengte vi egentlig ikke så mye. Vi hadde en haug med snowracere og akebrett, så det ble mye aking. Og så hadde vi hesteridning, noe som var helt enormt populært. Men det var det med snøen da...

Vi har alltid utebursdag for ungene våre. Skyte med pil og bue på blink. rebusløype der de går gjennom en løype og løser oppgaver. Enten alene eller flere sammen i grupper. Så små barn kan være greit å ha i grupper. Vi gir alle lik premie, men vi har høytidelig premieutdeling.

Oppgaver kan være:

Kaste erteposer i bøtte.

Finne navn på fugler/dyr som er på bilder.

Gjette på dyrespor.

Gjette på dyrebæsj (ja, faktisk har vi hatt den)

Finne navn på blomster.

Slenge seg i slengtau fra et sted til et annet (kan være bare et teppe på bakken)

Ha en utkledd person som barna skal gjette på hvem er.

Vi hadde en utstoppet fugl som de skulle gjette på hva var.

Et elg-gevir som de skal finne ut hvilket dyr det har tilhørt.

Blindebukk.

De skal kjenne på noe som ligger skjult i en eske som du har laget hull for en eller to hender i. Og så skal de gjette hva det er, evt hvilken grønnsak det eller noe sånn.

Jeg pleier også å lage pizza. Da baker jeg pizzabunnene ferdig på forhånd og evt fryser dem hvis det er lang tid i forveien. Så lager jeg opp masse fyll. Til slike bursdager pleier jeg å bruke posefyll som jeg bare skal blande med vann. Så hakker jeg opp pølser og setter klar i en bolle. Osten rasper jeg også dagen i forveien. Så er det bare å smøre på fyll, strø på pølser og ost og så rett i ovnen. Min ovn med varmluft tar fire pizzaer i slengen og siden bunner er stekt er det bare å steke til osten er smeltet.

Jeg har også litt stekt kyllingfilet liggende på lur i tilfelle det er noen muslimer blandt barna, de kan ikke spise pølsepizza.

Skrevet

1000 takk for masse supre forslag :o)))

Glimrende !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...