Jewel m/jente får gutt Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Hvor lenge kan det holde på før de blir bra igjen? Var hos legen på mandag og fikk øyedråper, men fikk beskjed fra barnehagen idag, at hun ikke var noe bedre og at vi måtte til legen for og få noe annet. Vi ser ikke at hun er noe "verre" enn hun har vært tidligere. Heller bedre. Noen med erfaringer?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Det finnes visstnok en salve som hjelper også. Legen min sa at det tok ca 1 uke uten øyedråper, men da er man smittsom hele tiden. Vask godt med reint vann på en klut, så går det fortere over. Her har mine fått øyedråper i nesten en uke, og nå ser det ut til at begge to er bra igjen
Kjukka Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Har du prøvd å vaske med fysiologisk saltvann (fås kjøpt på apotek, eller du kan lage selv 1 liter vann, 1 ss vanlig bordsalt uten jod... kok opp vannet og tilsett saltet) 3 - 4 ganger daglig? Jeg har aldri vært til legen med jenta mi pga. øyekatarr. I 90% av tilfellene så skyldes det ett virus, og da hjelper det lite med salver og øyedråper som du får hos legen!
mamman til to gutter Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Når det ikke går over med øyedråper, så skyldes det virus og da kan dere dryppe så mye dere vil og det går ikke over raskere enn om dere skyller med saltvann. Typisk hvis det er virus er at de ikke er så røde i øynene og det ikke er så mye puss. Jeg vil anbefale deg å søke på øyekatarr på lommelegen, der står det mye fornuftig. Hvis det er øyekatarr pga virus, så er det sjeldent mer plagsomt for dem enn at snørra renner og det bør ikke være noe problem å sende dem i barnehagen.
Alenemamma :) Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Rart akkurat det samme her:) Fikk dråpene på torsdag, begynte da og legen sa at han kunne gå i bhg dagen etterpå han hadde begynt, Så han var på fredag, da gav de øyendråpe, og det gjikk fint, han fikk i helgen og i dag tidlig var han helt fin, ikke noe som var kommet ut av øyet, så han gjikk i bhg , men hadde ikke med salven.. og de var sur fordi øyet hans hadde vært klistret igjen når han våknet, akkurat som om eg kunne lukte det!! Var jo fin i dag tidlig!!:@ Så nå i helgen skal vi bruke dråpene mye :/ Kanskje dere og burde gjøre det?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Hvilke dråper har dere fått da? Vi fikk Fucithalmic til begge barna, både han på 3 år og hun på 13 mnd. De skal bare dryppes på øynene 2 ganger om dagen, noe som er veeeldig praktisk med barnehagebarn. Barna har fått dråper morgen og kveld, og øynene deres er helt fine igjen Men det er anbefalt å lese pakningsvedlegget, barna mine skal dryppes på øynene 2 dager etter at pusset er borte, dette sa de på apoteket at var veldig viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå