Gå til innhold

Dere som har sluttet å røyke med easyway metoden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste først boken, var røykfri i 2 dager, så sprakk jeg :(

Meldte meg på kurset, det er nå 4 dager siden og jeg har mye røysug som er veldig plagsomt. desverre får dette røyksuget meg til å savne røyken, noe jeg ikke skal gjøre. Jeg skal jo være glad for at jeg er røykfri, men det er jeg jo ikke :(

Betyr det at jeg har mislykkes da eller ? :( føler nå at eneste grunnen til at jeg ikke har sprukket er fordi jeg har viljestyrke til å la være. Og da er jo hele vitsen borte.. offffff noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ta seg en røyk om kvelden enn bare å trappe brott ned.

Skrevet

Nei poenget er jo å ikke tilføre kroppen noe nikotin. Tar jeg en røyk hver dag så opprettholder jeg jo nikotinavhengigheten.

De som har sluttet med easyway metoden skjønner helt sikkert hva jeg mener :)

Skrevet

Jeg har sluttet med Easyway-metoden. Det er som du sier, Charlie23, IKKE tilfør kroppen noe mer nikotin. Det er, som du vet fra både boka og kurset, den siste sigaretten som opprettholder "behovet" for en ny sigarett. IKKE gå i den fella.

Nå er det fem år siden jeg slutta, og jeg kan ikke si jeg husker detaljert lenger hvordan det var i starten. MEN, jeg husker at jeg tenkte på røyk og at jeg hadde lyst på røyk. Minn deg selv på at du er en ikke-røyker, at det er forrige røyk som opprettholder "behovet" og at du er lykkelig som ikke-røyker. Du vil få den aha-opplevelsen; jeg fikk den etter halvannen ukes tid, cirka. Tvihold på de tre punktene jeg sa: Du er en ikke-røyker, det er forrige røyk som gir et "behov" og du er lykkelig som ikke-røyker.

Hvis du føler at det er tungt og vanskelig, ta en telefon til klinikken, bla litt i boka, tenk på at du har muligheten til oppfølgingskurs. :o)

Du er superflink! Dette er veien å gå, spør du meg. :-D

Skrevet

Jeg vil bare legge til noe: Det er, som jeg sa, fem år siden jeg sluttet, og jeg har ALDRI lyst på røyk lenger. Sånn følte jeg det temmelig fort etter røykeslutten. Jeg syns det er bare digg å være røykfri, og det er faktisk sånn at jeg noen ganger tenker "oi, ja, det stemmer, jeg røyka jo før, jeg..." :)

Jeg leste boka i januar 04, sluttet i et drøyt døgn og sprakk. Meldte meg på kurset, tok det, og hadde noen dager med røyksug før jeg fikk den såkalte "aha-opplevelsen". Funker kjempebra, denne metoden; de har jo en kjempestor suksessrate også.

Bare vær bestemt nå i de nærmeste dagene, for jeg kan love deg at du får det såååå mye lettere når det fysiske suget er borte. Det sitter kun mellom øra (altså, når nikotinen faktisk er borte fra kroppen).

Lykke til!!!

Skrevet

Takk for svar Gullemor :) Ja poenget er jo at jeg må slutte å mate det lille monsteret..hehe..det lever ennå inni meg.. Off.. sendte mail til kurselederen min og hun skal ringe meg imorgen.

Jeg er bare så innmari skuffa :( trodde at jeg skulle være helt uten abstinenser(slik det blir sagt) så jeg så virkelig frem til å slutte, men har jo like vondt i kroppen som de gangene jeg sluttet med viljestyrke.

Å poenget er jo å ikke slutte med viljestyrke.

Off det er så slitsomt å forstå alle punktene, men ikke klare å få hjernen min til å tro det.

Dag 5 som røykfri nå, men fortsatt ingen åpenbaring. Lest vitnesbyrdet mitt flere ganger og venter i spenning..hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...