Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille er blitt 8 uker og vi skal døpe henne 1 Påskedag nede hos svigerforeldrene mine. De bor 10 timers kjøretur unna herfra og vi ser de ikke ofte, derfor har vi valgt å ha dåpen der, fordi samboerns familie ( besteforeldre, oldeforeldre, onkler og tanter, samt vennene hans) ikke har sett henne enda. Mamma og pappa bor 4 timer unna herfra med bil, så de har kortere vei hit enn det svigers har. Nå vil jeg veldig gjerne ha min familie med på dåpen jeg og, og har prøvd å overtale mamma og pappa samt den minste broren min til å komme dit ned for at de også skal få se henne bli døpt. Men mamma, hun finner på alle slags mulige unnskyldninger for ikke å komme dit, virker som om hun ikke vil :( Først var det at reisen dit med fly ble for dyrt, deretter at det var jo ALTFOR langt og kjøre, og ikke minst hvor skulle de liksom bo i 4 hele dager? Har sagt at svigers har tilbydd seg at de kan bo der. Men da mente mamma at de ville jo "ikke trenge seg på" noe jeg har prøvd å forklare at det gjør de ikke. Vet ikke engang hvorfor hun ikke vil komme ned, de kjenner ikke svigers særlig godt så det er mulig det er derfor..Så nå er jeg ganske skuffa, for de eneste fra min side som kommer i dåpen, er to venninner av meg som skal være gudmødre. Til og med de gidder å kjøre den lange turen.. Søsteren min skal også være gudmor, og hun var litt lei seg for at hun ikke kunne komme for hun skal jobbe. Men hun sa at hun ville ha kommet dersom hun ikke hadde jobbet, for da hadde jeg hvertfall hatt en fra familien min der hvertfall.. Vet ikke helt hvor jeg vil med det her, dagens klagesang :)

Veit ikke helt om jeg gidder å bruker mer energi på å prøve å overtale familien min til å komme i dåpen hennes.. Det burde ikke vært nødvendig å prøve å tvinge de :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg skjønna deg godt! hadde nok blitt skuffa eg og..kjedelig når det skal blir sånn. det e tross alt ein gang i livet at en blir døpt..

Skrevet

Ja, det har jeg prøvd å se til dem.. uff, men men..

Skrevet

Men i alle dager... Det der synes jeg personlig grenser til direkte frekt av foreldrene dine jeg.... Mine hadde iallefall satt himmel og jord i bevegelse for å få med seg barnebarnet sin dåp..

Du er i din fulle rett til å være skuffet!!! (ka ikke søsteren din ta seg fri fra jobb da? Feriedag, bytte av vakt etc..? Hadde vært en selvfølge for oss det også..)

Lykke til med dåp uansett, håper dere får en koselig dag! (",)

Skrevet

Fy faen så slapt og frekt. Hadde blitt UTROLIG skuffa om min familie hadde oppført seg slik!

Skrevet

Ja er enig med dere, synes det var veldig skuffende :( Søsteren min hadde ønsket seg fri den dagen, men det hadde visst ikke vært mulig med vaktbytte.. Men koselig skal nok dagen bli uansett :) Føler litt på en måte at samboerens familie er litt min familie også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...