Gå til innhold

Atopisk eksem - hva smører dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått konstatert atopisk eksem hos jr i dag. :(

Fikk en del informasjon på helsestasjonen, og fikk beskjed om å smøre morgen og kveld med fet krem. Men glemte å spørre om de anbefalte noen spesiell. Hva smører dere med? Vi har til nå brukt a-creme. Noen som anbefaler noe annet? Fikk anbefalt å vente med kortison hvis vi klarte å holde det i sjakk med fet krem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

A-derma exomega kremen er kjempefin. Fås på nesten alle apotek. Er hvete i den som beroliger huden. Anbefalt av bl.a. hudavd på Rikshospitalet. Jeg bruker den hver dag på junior, og han er blitt kjempefin. Faktisk bare en liten flekk på halsen nå, resten av kroppen er helt uten eksem :-)

Skrevet

Jenta mi hadde i begynnelsen atopisk eksem i fjeset..Begge kinn å i pannen. Jeg brukte a-creme til å begynne med...Smurte henne som en annen gal kvinne. sikkert 10 ganger daglig...

Det ble bare verre å verre...Jeg fikk beskjed fra mamma om å stoppe alt av krembruk å vaske henne godt i fjeset med varmt vann 2 ganger daglig. Først brukte jeg Inotyol for å tørke litt ut eksemet i 1 dag...

Etter en dag var det mye bedre å du så at det hjalp litt..

Etter jeg så det ble bedre sluttet jeg med Inotyol å begyndte med ADERMA 2 ganger daglig etter grundig vask av fjeset.

Viktig å vaske fjeset før man smører inn kremen.

Dette har nå gått så bra at alt av eksem er borte..Ser tendenser etter natten men morgenstellet gjør at det forsvinner igjen.

Lykke til

Skrevet

Bruker også Aderma exomega, veeeeldig bra. Brukt den på min hud også innimellom og huden blir babymyk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...