Gjest Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Er ikke så "inne" på hvilket merke og type som er best... Noen som har erfaringer?
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har alltid brukt Libresse bind+ob sånn i det vanlige, så brukte også Libresse etter forrige fødsel. Til å begynne med de tjukke nattbindene (blålilla pakke), så de tynne nattbindene og så over på vanlige tynne (rosa). Absolutt fordel med bind med vinger
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Hei:) Sist brukte jeg Tena sine(mot urinlekasje) Supre,holder godt på veske og lukt.Og så er de kjempe myke.Jeg ble sydd masse sist og synes de var de mest behagelige.Det er også de de bruker på sykehuset.Tok med meg en del hjem sist sånn at jeg slapp å sende mann på butikk med en gang.Og i Rimi pakken får du 10stk Libress nattbind:):)
Bella¨^ -med to små rosa- Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Etter forrige fødsel brukte jeg bind med vinger alt for mye - fikk gnagsår!!! Renselsen holdt på i ca seks uker - rimelig slitsomt i seg selv... Nå skal jeg bruke tykke, myke bind så mye som mulig, heller ha et truseinnlegg på tvers i trusa i tillegg. Og forresten - om noen fler skulle få gnagsår av bindbruk - zinkkremen til babyen er fantastisk å bruke på sårene!
Hera Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Den eneste gangen Saba Selfsit er å anbefale er etter fødsel. De er myke og gode.
lena som venter gutt nr 2 Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 enig, seba ble en klar vinner hos meg.
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Kjøpte Saba jeg også tilslutt.. De tynne ble så klamme og gnagde en del i starten...
Lilletrille med to jenter Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Saba holdt ikke formen her sist, ble liksom bare en lang pølse i midten... Her fungerte nattbind med vinger veldig bra:)
♥Cherrypie♥ Skrevet 20. mars 2009 #10 Skrevet 20. mars 2009 brukte de dem hadde på sykehuset... da jeg kom hjem brukte jeg bare vanlige bind med vinger:) blødde mesteparten de tre dagene jeg var på barsel å da holdt de bindene der i massevis..
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #11 Skrevet 20. mars 2009 Heisann...På sykehuset der jeg fødte var det Always Ultra sine største bind...De er tjukke,godt feste å veldig goe å gå med. Jeg kan anbefale dem vartfall. Jeg anbefaler også alle å kjøpe seg SILULEN salve til evt sting eller sår etter fødselen. Denne salven gjør at bindet ikke setter seg fast i stingene å stingene gror fortere å det er lettere å tisse uten å svi. Smør på ofte,dusj hver dag å ikke bruk noen form for såpe i gro-fasen. Kjøp også inn rikelig med bind til etter fødselen,mange blør sinnsykt mye de første ukene å skifter ofte bind. OB er IKKE lurt å gjennom denne healing-fasen for kroppen å underlivet. Jordmødre sier at infeksjonsfaren å sjansen for at stingene går opp er veldig stor om du bruker OB(tamponger) Å en ting til...LYKKE TIL..dere aner ikke hva som venter dere! Skal love dere at dere har en sinnsyk glede i vente.
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #12 Skrevet 20. mars 2009 Takk for lykkeønskninger og gode råd. Jeg har faktisk født 2 ganger før, men husker ikke hvilke bind jeg brukte... Bruker kun ob og truseinnlegg til vanlig...men nå har jeg kjøpt en pakke always nattbind. Virker veldig gode de, så det blir vel så jeg kjøper flere pakker av den... Den renselsen husker jeg som et herk!! Men men.. Noe vi bare bare er nødt til å gå gjennom det og...
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #13 Skrevet 20. mars 2009 Troya ♥HØYGRAVID♥ Selv blødde jeg 6 uker etter fødselen.. Jeg hadde amnge typer bind men det beste var Always Ultra Night med vinger...De gikk faktisk ann å ligge med om natten. Jeg fikk streng beskjed om å ikke bruke OB pga stor infeksjonsfare i stingene. Pluss at OBen kunne dra med seg stingene ut. Skjønner ikke hvordan du greier å føde nå for 3 gang. Jeg fikk helt panikk etter 1 fødsel for 6 mnd siden. Du er en tøff kvinne å jeg hedrer alle som går gjennom fødsler å gjør dette igjen... Mamma rollen er utrolig nydelig..Nyter hver dag,hver time å hvert sekund.
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #14 Skrevet 22. mars 2009 Hadde du en hard fødsel Håpefull_jente -Mamma-? Kan være det sitter i ei stund etterpå, men du skal se at lengselen etter flere barn kommer etterhvert! Skjønt, det er mange som blir så skremt at de velger kun det ene barnet i frykt for en ny fødsel. Mine to er 10 og 6 år nå, så vi måtte bare sette igang nå før det ble for seint. Synes at to er èn for lite, jeg! Jeg begynner å grue meg litt til fødselen nå, merker jeg, men heller 10 fødsler enn et svangerskap til! Dette blir så absolutt det siste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå