Gå til innhold

Kan Crinone-/Progestan-restene si noe om hvorvidt man er gravid?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Vi i uke 11-gjengen har de siste dagene lurt litt på om disse stikkpillene vi går på i rugeperioden kan gi noen indikajsoner på hvorvidt man har lykkes i forsøket eller ikke (her skal intet være oversett i jakten på symptomer, hehehe).

I noen tilfeller tar kroppen til seg mye av stoffet, slik at det kommer lite rester ut, mens i andre tilfeller virker det som mesteparten kommer ut igjen. Det er vel selvfølgelig slik at kroppen tar til seg det den trenger, men er det slik at dersom egget har festet seg, så tar kroppen til seg mye av progesteronen slik at det er lite som skilles ut? Eller er det motsatt - at kroppen kun trenger tilskudd av progesteron fram til egget har festet seg skikkelig, og deretter klarer seg selv, slik at Crinonen/Progestanen da kommer ut igjen?

Mulig vi har viklet oss inn i en litt teoretisk problemstilling nå, men dersom dere tilfeldigvis vet noe om dette blir vi takknemlige for svar :-)

Fortsetter under...

Jeg har hatt tre forsøk (ett ord. og to frys), og jeg merket at det kom mer Crinone ut mot slutten av rugetida i de negative forsøkene i forhold til det positive. Men at jeg opplevde det slik trenger ikke å bety at det vil være slik for alle. :-) Det har kanskje noe å si om man har ferskt eller frys også. Ved frys produserer jo ikke kroppen særlig progesteron selv i det hele tatt de første ukene, og da vil jeg jo tro at det aller meste av tilskuddet vil bli tatt opp i kroppen.

Annonse

Interessant! Jeg har nettopp snakket med en annen som sier det samme som deg - at kroppen skilte ut mindre rester av Crinonen de to gangene hun ble gravid. Kanskje det er noe i det?

Min erfaring med Crinonerester:

Negativ test ved ferskforsøk: mye beige crinonerester

Positiv test ved fryseforsøk, endte i MA: svarte prikker i crinonen, mye brune rester.

Positiv test ved ferskforsøk - fortsatt gravid: absolutt ingen rester av crinone før jeg var i uke 7. Da kom litt rester, men ingen misfarging.

Lykke til med tolkninger!

Tusan takk for svar, Olianna (og gratulerer så mye med graviditeten :). Dette underbygger det som blir sagt over her. Spørs om ikke det er en sammenheng, da, mellom mengen Crinone-rester og resultat? Noen flere som har erfaringer med dette?

Jeg fikk nettopp beskjed på Ullevål om å ta ut crinonerester (feks med finger el tampong) fordi man mener å ha funnet ut at det ikke er bra at restene ligger der når kroppen har tatt til seg virkestoffet i kremen (det er en slags krem, er det ikke?)

Hvis dette er riktig skulle det bety at restene av crinonen ikke har noe med grav/ikke-grav å gjøre, restene er kun et blandemiddel for å få virkestoffene inn i kroppen.

Jeg har ikke merket noen forskjell på mine forsøk, som har vært bpde vellykket og mislykket.

Ok, da er vi vel omtrent tilbake til utgangspunktet ;) Takk for nye bidrag til vektskålen - det er nok ikke sikkert vi klarer å konkludere her. Men det er kanskje like greit, vi blir jo tussete nok som det er i den store symptomjakten, hehe.

• 2 år senere...

Annonse

Interresant tråd selv om den er fra 2009.

Jeg lurer nemlig litt på det samme. Nå er det 1 uke siden jeg fikk satt inn to fine egg, og jeg merker forskjell fra forrige forsøk der rester kom mye mer ut og jeg hadde også mer brunt farget crinone som kom ut. Jeg har kun fått negative blodprøver, og håper jo at siste forsøk skal gi positivt. Nå er det jo tidlig ennå, så får se videre ut i uka om det forandrer seg.

• 4 år senere...

Fin gammel tråd.

Lurer selv på dette nå. Flere erfaringer på dette. Jeg har mindre resterdenne gang enn sist prøveperiode og er spent på testedag neste uke...

Anonymous poster hash: 464b1...6df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...