Gå til innhold

Hva kan en spise når man har omgangssyken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og datteren min har omgangssyken. Men det rare av alt er at vi har skikkelig matlyst begge to. Vi har da spist alt som har fallt oss inn, og dere kan jo bare gjette hva slags lærepenge vi fikk.

Jeg er vant med å ikke ha lyst på noen ting når jeg har omgangssyken, men ikke denne gangen nei.

Farris? saltkjeks? blir jo ikke mett av det..hehe.. noen andre forslag..pære kanskje? eller?

Fortsetter under...

Skrevet

Ristet loff med litt smør, kokte gulrøtter.

Har aldri hatt det slik selv, så jeg skjønner egentlig ikke at noen klarer å spise, eller være sultne når man har omgangssyke:)

Egentlig kan dere jo spise hva dere vil, det er jo en virusinfeksjon så den kommer jo til å vare like lenge om dere spiser det ene eller det andre:) Det er jo ikke type mat som gjør at man kaster opp.

Skrevet

farris med sitron, eller farris blanda med eplejuice har jeg hørt funker...

Skrevet

Man kan hjelpe kroppen å komme over virusinfeksjonen ved å få i seg masse drikke som hjelper til å "skylle" kroppen via nyrene. For å unngå mye oppkast er det nok lurt å ikke bøtte nedpå med store mengder mat. Spis lett kost som loff med litt pålegg på, kjeks, frukt er bra, lette middager i form av fiskeboller, kjøttboller, supper osv.

God bedring, hilsen mage-/ tarmsykepleier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...