Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et par bamser i senga til gutten min. Men disse har jeg vært nødt til å fjerne nå som han er blitt større (4mnd) fordi han styrer så utrolig mye med dem. Om natta når han våkner kan han ligge lenge og styre med dem. Hører han jobber fælt og pluderer og styrer. Helt til han blir dritlei, hører tydelig han blir irritert på kosedyra sine da.

Etter at jeg fjerna kosebamsene har det blitt mye mindre styr når han ligger i senga si. Han sovner mye lettere når det ikke er noe å holde på med annet enn sutten sin!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tre små kosedyr i senga hennes. Men kanskje det hadde vært lurt å la være? Hun styrer jo mye med dem om natta. Men så sovner hun så fint når hun får sutten og kosekaninen i armkroken. Vet ikke om jeg tør ta den bort...

Skrevet

Lille har en bamse, og koseteppe og kosekluten i senga. Bamsen har hun såvidt oppdaget, men teppet og kluten er hun avhengig av for å få sove.

Begynner hun å styre masse med bamsen, får jeg vurdere å fjerne den. Men enn så lenge får hun ha den der:)

Skrevet

Min gutt på 9 uker har en koseklut fra Kaloo, skikkelig myk og god, og den har han nesten blitt avhengig av å ha når han skal sove. Borer ansiktet sitt godt inni den, og roer seg så godt ned med den. Jeg har Kaloo-dilla, og pappaen kjøpte denne til han den dagen han ble født. Jeg håpte på at han ville like den etterhvert... og så er han nærmest blitt avhengig:-)

Har av og til en bamse i sengen også, men han er jo så liten enda at han ikke "bryr" seg så mye med hva som er rundt han.

Skrevet

Vi har to kosekluter og tre bamser i sengen hennes (",)

Koseklutene ligger hun på, de tre bamsene sitter i fot-enden hennes, setter dem oppå dyna for å holde den på plass. Hun er 4mnd, og har ikke klart å få tak i noen av bamsene enda. Så får vi se hva som skjer når hun blir litt større.

Skrevet

Vi har to sånne supermyke kosedyr, ikke mye fyll i dem for å si det sånn. Hadde en på hver side av hodet hans før. Men pinnsvinet (populært kalt Kølla av foreldrene) måtte vi bare fjerne, for det voldtok han hver natt. Vovsen ligger på høyreside av hodet hans, og han må tydeligvis gnure ansiktet sitt inn i han for å få sove. Begynner å bli stiv av sikkel, den stakars lille bamsen. Kanskje på tide med en vask og tur i fryseren?

Skrevet

LIllegutt har også en hund ved siden av hodet sitt. Han sukker og gjesper når han ser den og gnir hodet sitt inntil. Den får han bare ha i senga, det er liksom ikke en dag-leke! Vi har nylig puttet to andre oppi senga også, med stor suksess.

Han våkner nemlig på morgenen og leker med dem i opptil 30 minutter før han blir lei og begynner å rope på meg. Så da får jeg ligget og slumret litt ekstra før jeg må stå opp:)

Tror forresten han våkner noen ganger om nettene og leker litt med dem uten å vekke oss, for jeg finner dem plutselig andre steder enn der jeg la dem når han sover.

Skrevet

Bølla har en koseklut og en bamse han fikk av barnepleieren som var med under fødselen :):) har vært nødt til å klemme fast kluten mellom madrassen og senga noen ganger, for han drar den over ansiktet og ligger bare og kaver :P

Ellers så har han to bamser ved fotenden, og en kaninklut hengende over kanten. Men dem bryr han seg ikke noe om enda.

Skrevet

Babyen min ble ihvertfall mye mindre turbo i senga etter at jeg fjerna bamsene (eller de ligger i fotenden da). Men guri hvor han leita etter de de første lurene etter at jeg hadde tatt de bort. Hendene gikk fram og tilbake over sprinklene på senga. Men nå sliter jeg med å ha dyne over han (80X100), sparker den av i eningen. At de små ikke kan skjønne at det blir kaldt uten dyne!! Så nå har jeg anskaffet juniordyne. Håper dyna sitter bedre over han da!!

Skrevet

har også kaloo kosefille, en kanin:)

Skrevet

Lillegutt har en kosehund i sengen, og den skal han ha OVER ansiktet sitt for å få sove :o) Bra den ikke er stor og tung...!

Skrevet

Jada! Opp til fler!

Vi har den minste dyna som ho ligger oppå, og da har jeg to bamser på hver sin side under for at det blir tett rundt hodet... Så når vi legger ho ned gnir ho seg inntil dyna og blir trøtt!

Har også en spilledåsebamse hengenes der, og to bamser, som hun har i tilfelle hun våkner.. Da hender det hun bare leker litt med de og sovner.. Uten å si noe.. :)

Og så klart smokken!! ;)

Skrevet

vi har også en sånn kanin kaloo kosefille og en koseklut til.

Kaninen har hu i armkroken og så borer hu hodet sitt inn i den andre kluten. Hu har også en koseklut i vogna når hu sover der på dagtid.

Vi har noen bamser også,men de sitter i fotenden av senga hennes.

Skrevet

alex har:

fanten (elefantbamse som også er spilledåse)

labbe langøre (kanin)

petter sprett (også kanin)

teddy (strikket bamse)

kosen (kosefille)

bamse

3 smukker

hehe, han er uberopptatt av at alt er der. Han nekter å sove uten å høre fanten spille, og han koser med de andre bamsene, har en smukk i munnen og en i hver hånd.

han er nå straks 9 mnd, og han kan leke med bamsene når han er lagt, og på morgenen. Men han våkner ikke på natten for å leke med dem. I vogna kan han klare seg med kosen, labbe og fanten, men det er under strekr tvil:p

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Tutta her er 3,5 mnd, og hun har bare en flat bamsehundklut. Den ligger ved siden av hodet sitt, og ofte borer hun hodet ned i den når hun skal sove. Hun bruker ikke smokk!

Skrevet

Wow, kor mye koseting ungan dokkers har :-P

Hær har æ aldri kunne hadd nåt for han herje så jævli me dm :-P

Men da han bynnt snu sæ på magen om natta, la æ e stor bamse ved sia av han ;-) Men han har funne halen dens å klare snu den å få den oppå sæ, så blir endel styr me dn :-P

Men bedre enn at han snur sæ på magen :-)

Skrevet

Nå er det puta hans som får gjennomgå. Har hatt den i hjørnet i senga for å holde pølsa jeg har rulla sammen rundt hodet på plass (har laga et rede). Så nå har han funnet ut at det er en pute der. Måtte fjerne den også igår kveld, da den spratt noe sinnsykt fram og tilbake i senga:D Er vel ikke lenge igjen til redet også forsvinner. Pølsa er lagt under lakenet, men det er vel et tidsspørsmål før han ødelegger redet sitt!!

Sunnybeach: Min rakker er også helt vill på å snu seg på magen. Har gjort det i et par mnd nå. Men redet i senga har hindra han i å få til å snu seg i senga, uansett hvor mye han har prøvd!!

Skrevet

MariaVictoria :-)

Kordan lage du rede? :-) Men blir d ikke veldi varmt nedi dær?? Gutten min svette sånn å særli på natta, så ligge ofte utn dyna.

Skumle greier at dm snur sæ på magen om natta :-/ Hs sa at sjøl om dm sir at når ungen snur sæ sjøl e d ok, så anbefalte ho d ikke til babya unnder 8 mnd. Så da får man bare snu og snu eller evnt legge nåt rundt dm ja som du har gjort :-) Men bruke du laken da eller??

Skrevet

Æ har rulla et babyteppe t ei pølse, så har æ lagt den i senga som en bue, går rundt hodet på gutten fra skulder til skulder liksom. "Pølsa" ligg oppa lakenet. Men har lagt et helseteppe over laken og pølsa som e festa mellom madrassen og sprinklan på senga. Helseteppet e for å holde pølsa på plass! Blei for stramt da æ la pølsa under lakenet. Lakenet forma sæ ikke rundt pølsa hvis du skjønne...

Og da får han ikke til å snu sæ på magen enda han prøve for harde livet! Dessuten elske han å borre ansiktet inn i redet!

Min gutt e også veldig varmblodig! Men han har ikke vært varm pga av redet! Det e ikke så tight liksom. Har det også passelig "kjølig" på soverommet. Har termostatet på 13-14 grader.

Skrevet

TS har tigerkoseklut samme med seg, og en tigergutt bamse:)

Hun gnur ansiktet mot kluten når hun skal sove, drar den over øynene og sovner:)

Et annet pluss er jo at hun kan leke litt alene på morgenskvisten;) Så får mor sove litt (!) ekstra;)

Hun er 8 mnd:)

Skrevet

Gutten vår har også en sån grønn kaloo kanin, den tynne. Er helt avhengig av den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...