Gå til innhold

Første time hos BUP...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå ENDELIG fått vår første time hos BUP, står i brevet at sønnen vår skal komme sammen med oss foreldre. Men syntes faktisk det blir litt vanskelig å skulle forklare alt sånn vi oppfatter det, mens sønnen min hører på. (Han blir litt fort lei seg) Vurderer å skrive ned en del jeg bare kan leverere når vi går... ??? Vil jo gjerne at de skal vite alt. Noen som har noen erfaring på dette ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det kan du jo si til den du møter.

De fleste utredere/behandlere tilpasser det de sier til nivået på barnet og noen lar bare barnet være med først og sist.(får leke/tegne litt utenfor el på lekerom under tilsyn)

Barnet vet jo som regel ganske mye om hvor skoen trykker men der viktig som du tenker at det ikke blir alt for leit og bebreidende. Viktig å vite barnet sin "versjon" mening også

Kanskje er det mest info i første møte som begge kan høre.

Slik gjorde vi det iallfall der jeg jobbet

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har vi hatt første møtet på BUP, og det gikk veldig greit. Hun som vi snakket med var utrolig hyggelig. Og jeg opplevde det så godt og endelig få snakke med en som forstår hva vi sliter med. Fikk en masse nyttig informasjon. Vi snakket alle tre en halv time, og så fikk jeg en en time alene. Følte jeg fikk sagt alt jeg skulle...

Ble bestemt at han skulle utredes, men laang ventetid desverre :(

Liten mistanke om epilepsi i tillegg, (den tanken har jeg aldri tenkt!! )

så han er nå henvist til EEG.

Skrevet

Ja, de jobber jo med barn hver dag, så å ta hensyn til hva barneører kan høre, det kan de som regel:)

Det er dessverre vanlig at der dukker opp andre ting enn ADHD.... Min har Tourette's i tillegg.

Skrevet

Har å hatt første time hos BUP. Måtte ha barnet med, ble sittende i over en time å prate over hodet på h*n, men barnet skjønner jo å får ALT med seg. Gjorde det ikke noe lettere at hun damen var finsk å jeg måtte gjenta alt hundre ganger. Hun viste ikke helt hva hun kunne gjøre for å hjelpe oss.

Også hatt time på PPD uten barnet. Veldig hyggelig og hjelpsom mann. Han ordnet støttekontakt til barne samme dag, for å avlaste oss. Han sa det lå tykt uten på at vi trengte hjelp nå, og han ville ha et nært samarbeid med BUP og skolen. Så føler det litt lettere nå:o)

Skrevet

Tror jeg hadde bedt om en anne saksbehandler på BUP...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...