Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Romerike er..hmm...alle småstedne rundt Lillestrøm:) Meeen hva fan heter det igjen a? Ikke fylke eller kommune men hva er Romerike? hahaha jaggu for at man har grunnskolen bak seg;)

Romerike deles i øvre og nedre og strekker seg ganske mange mil. Husker ikke engang hvilke kommuner som går innunder jeg...hehe. Disen mange av disse stedene (som Leirsund) erganske små og avstandene mellom dem kan være korte, pleier treff ofte å være samlet for romerikiner.

Nei nå følte jeg meg dum, så jeg må prøve rett opp litt...

13 kommuner: Nannestad, Hurdal, Eidsvoll, Ullensaker, Gjerdrum, Nes, Rælingen, Nittedal, Skedsmo, Lørenskog, Fet, Sørum og Aurskog-Høland. I tillegg har man tradisjonelt regnet med de nordre delene (Flateby og Kirkebygda) av Enebakk kommune, men denne inngår i dag administrativt i sin helhet i nabodistriktet Follo.

Ellers kan du kikke her..hehe

http://no.wikipedia.org/wiki/Romerike

Jeg er også fra Romerike..ca 20 min unna Lillestrøm...foreløpig termin 17 sept.

Du som er utflytta finnmarking og flytter til skedsmo,det er en del av romerike.....faktisk ikke langt fra lillestrøm.

Men en fin oppsummering av du som nevnte alle kommunene som går under romerike...er jo ganske mange.Å egentlig ikke så langt unna hverandre noen av de siden de er så små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...