Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min datter på 3 uker skal ha mat hele tiden, spesielt på kveldene, virker som hun aldri blir mett. Nå i kveld er det verre enn noensinne, og nå spyr hun etter hver amme-økt. Betyr det at hun ikke tar til seg noe av det hun drikker? Noen med erfaringer? Sist veiing viste at hun var gått litt lite opp i vekt, er bekymret for at hun ikke får nok mat..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som hun får i seg litt for mye, spør du meg. De gulper jo opp overskuddet, og hvis du ammer henne ekstra mye i kveld, og hun gulper ekstra mye aner jeg en sammenheng... Sikker på at det ikke er noe annet enn mat hun "spør om"? Tar hun smokk? Kanskje hun har et suttebehov hun kan få dekket på annet vis? Eller kanskje har hun mageknip, er trøtt eller bare vil ha kos?

Min smått brukte bortimot tre uker på å passere fødselsvekta si, men har vokst fint etter den tid, så jeg ville ikke ha stressa med det når hun er så lita. Følg med noen uker fremover, så går det seg nok til. :)

Skrevet

Har fått beskjed av helsesøster om å amme så mye som mulig for å få opp vekten, men blir som sagt usikker når hun spyr (er spy, ikke gulp forresten) etter ammingen...

Skrevet

Så hun kaster opp? Brekker seg å sånn?

Kanskje har hun litt trangt spiserør eller noe sånn?

Hvis melka kommer fort og det er litt trangt, så kanskje det ikke er så lett å svelge unna så det kommer opp igjen?

Skrevet

Syns det høres ut som om hun har trangt spiserør eller noe sånt.. Snakk med helsesøster om det du.. Hun burde jo faktisk reagert på at babyen spyr, for det er ikke slik det skal være..

Lykke til da:)

Skrevet

Hei

Min lille gutt hadde det på samme måte, og det viser seg at han har melkeallergi. Når jeg drikker melk, eller spiser melkeprodukter, spyr han som bare det. Det samme gjelder hvis han får mme eller grøtpulver med melkespor i. Han er nå 4,5 mnd.

Prøv å holde deg unna melkeprodukter ei stund, så kan det hende det hjelper. Ville jo også tatt kontakt med lege hvis det fortsetter med spying. Bedre en gang for mye....

Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...