Ellen81 Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Finner du ikke klær som passer? Prøv Bib på h&m, de har joggebukser opp til str 56 til under 200,- Kommer du deg ikke på h&m? Prøv ellos sin plus collection, h&m på nettet, sportmann Og når babyen kommer, så kommer barnet til å elske deg uansett. Uansett om du veier 65 kg eller 150 Lykke til med svangerskap og nyt livet Big is beautiful <3
~*MulattMamma*~ Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Kjenner jeg blir litt provosert nå. Skal dette være en oppmuntring? Når man er gravid vil man jo ha klær tilpasset gravide og ikke klær i noen størrelser større enn det man bruker. Dette blir jo bare uformelig. Skal man dasse rundt i joggebukse hele svangerskapet? Jeg vet ikke hva du jobber med, men jeg kunne ikke stilt opp i joggebukse på kontoret. Joggebukser bruker jeg når jeg trener. Nå er jeg heldigvis kommet ned i størrelse 44/46 før jeg ble gravid så jeg finner meg nok mammaklær, men utvalget er dårligere enn om jeg hadde vært 38/40. Jeg vil ikke si at "big" er veldig "beutiful" om joggebukser og klær i ekstra store størrelser er løsningen.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Det var da veldig til negativ reaksjon ? Sånn jeg oppfatter det, prøver hun bare å si at det er mulig å få tak i klær selv om man er stor. Okei, joggebukser er ikke det man har lyst til å labbe rundt i store deler av svangerskapet... Men hvis det er det man får tak i og kan gå i, så er det da bedre enn å ikke ha NOE man kan gå i, eller ? Man kan få tak i ordentlige gravideklær for store også, men da må man dessverre handle på f.eks amerikanske nettsider. Da får man porto og evt toll i tillegg (ikke lett å holde seg under 200,- kronersgrensen når man skal kjøpe klær). For mange er det da bedre å kjøpe joggebukser, eller bukser i ekstra store størrelser. Etter min mening, la trådstarter inn et positivt innlegg med en positiv vri for alle som sliter med å finne klær, og med dårlig selvtillit pga vekta - mens DU med ditt innlegg trykket oss rett ned i søla igjen... Takk for den, liksom...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 I Trondheim hos Bebito, selges det klær i merke boob og de har gravidklær i store størrelser, kjempe gode!!!!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Hihi, må le litt Tydeligvis hormoner her ute å går ja. Det fins faktisk andre ting enn joggebukser og på H&M`s stor-avdeling. Jeg har bla kjøpt meg en jakke der som jeg har brukt hele graviditeten, som er kjempefiin til gravide (bare å flytte magebeltet litt lenger opp det ).. og det er masse fine topper som passer til store mager .. Så du som klager over at man ikke bare vil gå i joggebukser, eller ikke kan gå i det på kontoret, ta med deg litt velvilje og godt humør en dag og stikk innom en eller annen H&M-butikk (eller katalog?), så lover jeg deg at du finner masse fint som du kan føle deg vel i.
~*MulattMamma*~ Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Tror innlegget mitt ble oppfattet litt mer negativt enn jeg hadde planlagt, men når det stod i tittelen at noen skulle komme med en oppmuntring hadde jeg faktisk håpet på litt mer... Jeg tror ikke det er en revolusjon for oss som bruker store størrelser at H&M har en avdeling for store størrelser. Kappahl har også en fin XXL avdeling og der finnes masse annet enn joggebukser. Det hadde bare vært fint om det fantes lett tilgjengelige graviditetsklær i store størrelser også. Ville igrunn bare si at vi bør ikke si oss fornøyd med halveise løsninger, men burde kreve at store mammaklær også ble en selvfølgelighet.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #7 Skrevet 19. mars 2009 DEN er jeg enig i Tolka nok innlegget ditt litt feil der ja gitt Du har selvfølgelig rett i at vi overvektige åsså burde få kle oss i pene mammaklær, uten å i det hele tatt må tenke avansert for å få til no ut av det det er å velge imellom på STOR-butikker ..
Ellen81 Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2009 Vet du hva Alm? Jeg ble skikkelig provosert av dette svaret ditt!! Har lest at du har lagt inn at du ikke mente å være så sint som det du gir uttrykk for, men HALLO!!!!!! Dette innlegget var ment som en oppmuntring for de som sliter medå finne noe å ha på seg, og da synes jeg ikke det er på sin plass at en som bruker str 44 skal komme med sånne kommentarer. Er man stor i fra før av, og blir gravid, så er det mange sin største frykt at de ikke kommer til å ha noe å ha på seg til slutt...!! Og at du har klart og komme deg ned i str 44/46 før du ble gravid, så ja, lucky you! Men, det er mange der ute som ikke klarer det, og som virkelig sliter med å finne seg klær. Og nå er det nå en gang så at vi her i Norge , ikke har det største utvalget i store gravide klær. Så da må man bruke det man finner. Og man trenger slettes ikke se ut en en slask i "joggebukse"! Det er helt enkle sorte eller andre farger på buksene jeg referer til, og blir ikke så verst med en pen topp til. Selvom jeg jobber som førskolelærer og ikke trenger å kle meg pent for en dag på kontoret, så liker jeg å se skikkelig ut!! Og når magen begynner å bli skikkelig stor, så er man veeeldig takknemlig for de klærne man faktisk får på seg. Ikke det at det kommer til å bli et problem i ditt tilfelle... Men for dere andre som leser, og som sliter!! Jeg ble veldig stor i mitt forrige svangerskap, og vekta bikka over 150 før den lille prinsessa kom ut, og det gikk bra. Jeg hadde klær å ha på meg til the bitter end, og det kommer du også til å ha Selvom du kanskje ender opp i "joggebukse" Og beklager hvis jeg virker sint, men jeg ble ganske provosert!!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #9 Skrevet 25. mars 2009 jeg takker for oppmuntring jeg! Det jeg lurer på er hvor store størrelser boob faktisk har på klærne sine? Går buksene f.eks helt opp til 50/52? Noen som vet?
shari_z Skrevet 25. mars 2009 #10 Skrevet 25. mars 2009 Jeg vet ikke hvordan Boob bukser er, men jeg har 2 topper og 1 kjole i XL. De sitter stramt da (ikke som på bildene), men er meget behagelig å ha på. Jeg trenger 50/52 i vanlige topper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå