Klar Som Et Egg Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 TUSEN takk for tipset om potetmel for såre rumper! Funker bedre enn de dyreste salvene :-) Enkelt og billig! Så nå går de siste ukene med pute litt lettere.. Magesmertene er så å si borte også, minifom er gull verdt! :-)
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 flott Ja det enkelste er som regel det beste;) Godt å høre at ting er lettere for dere nå Og husk at dere kan lufte baken uten pute i ny og ne hvis det forverrer seg igjen:) lykke til:D
Klar Som Et Egg Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2009 Det enkle er ofte det beste ja :-) Rumpen luftes så mye som mulig for tiden (så mye som er forsvalig da...), er jo så koselig å se babyen min i normal positur, ikke med beina skrævende ut! Håper ikke hun blir like god på å skræve når hun blir stor jente, hihi ;-) Var det du som hadde en sønn med klumpfot? Hvordan arter det seg? Er det stor belastning for gutten deres, eller verst for dere som foreldre? (er jo verst for foreldre når det gjelder putebehandling i hvertfall) Visste dere om problemet før fødselen? Ble litt spm her, men er litt nyskjerrig vettu ;-) hehe..
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 ja alex har klumpfot;) når han brukte gips var det mest problematisk for oss foreldrene, men når han begynte med skinner slet han en del med gangsår osv. Nå so han har begynt med nattskinner og har fri på dagen er alt herlig;) Han driver å jobber mye med det motoriske, det har bare rast avgårde etter at han ble skinnefri på dagen:) vi visste ikke noe før fødsel, så det kom som et lite sjokk, emn siden min mor er født med det samme var det ikke helt uvirkelig heller;) Men veldig sårt da selvsagt, en ønsker seg jo et 100%friskt barn, så bare et "lite" problem som klumpfor eller hoftedyslapsi er jo drepen i starten:/ men man klarer seg alltids;) hvor lenge er det igjen før frøkna deres er fri for pute da?
Klar Som Et Egg Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2009 Jeg måtte inn og søke på klumpfot nå, da jeg ikke visste helt hva det var.. Det er jo ganske omfattende behandling, men så utrolig bra behandlingen finnes, for alternativet er jo ikke noe særlig! Og så deilig at han er over på nattskinne da, kan tenke meg han og dere koser dere masse med "frie" bein på dagen!! :-) Hvor gammel er han forresten? Og hvor lenge skal han ha nattskinnen? Syns han det er greit å bruke skinna? Frøkna vår er nå litt over 10 uker, så vi har enda noen uker igjen med pute. Men det er litt uvisst hvor lenge det er til vi skal på kontroll. Vi tilhører nå Stavanger og de har sagt 4,5 mnd. Dette er ikke ut fra alvorlighetsgraden (for det er ikke undersøkt med ultralyd, så ingen vet hvor stor eller liten feilen er), men ut fra rutiner på dette sykehuset. Alle har på puten de 4,5 mnd. de sa på poliklinikken at de syns det var bedre det, enn å drive å vurdere underveis.. (noe jeg ikke er enig i, for mange kunne sluppet unna med kortere tid!!! og barnelegen på helsestasjon sa at "ja, de legger nok noen unødvendig i pute når de ikke undersøker med ul, men det er jo bedre det enn at noen ikke blir behandlet." Syns det er helt tullete at de ikke kan endre rutinene og følge det opp litt bedre, slik at alle barn for tilrettelagt behandling for de.. men men, nå er det ikke sånn her......... at noen blir behandlet 4,5 mnd i pute uten at de hadde trengt det er dårlig pasient-holdning.. her er penger og ressurs-besparelse viktigere enn barnet og familien ja) meeeen, heldigvis skal vi flytte til hjembyen vår, Larvik, om en uke, og er da henvist av fastlegen min til sykehuset i Tønsberg. Venter på time i posten for kontroll der, håper virkelig at vi kan få det litt før de 4,5 mnd, siden de har mye bedre diagnostisering (alle med pos kneppelyd i hofta får ul før evt diagnose) og oppfølging der! Så nå er vi spente! Men uansett er det max 2 mnd igjen, og det går fort! Håper bare hun er frisk da, at hun ikke må over på skinne. Men vi forbereder oss på det, slik at det ikke blir så stort sjokk for oss hvis det blir aktuelt. Nå ligger lille frøkna og sover på rommet, det er så deilig at hun har kommet seg inn i en god søvn rutine :-) sa da sitter jeg og henger her inne mens samboern er på color magic med jobben i helga.. lørdager er ikke hva de var før barn! og godt er det, hadde ikke orka det strevet der i lengden! hehe... God helg videre :-)
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 han skal ha på nattskinne tiø han blir 4 år sånn ca. Må forsikre om at han ike får tilbakefall skjø han er straks 9mnd... jeg syntes det opplegget dere følger nå hørtes veldig merkelig og gammeldags ut:/ Min niese som er putebarn hadde UL og sjekk titt og ofte hvor å sjekke fremgang osv. forhåpentligvis blir det bedre på det nye sykehuset:) deilig å få litt rutiner ja! husker med gru de første ukene/ mnd med alex, da var det surving og nattevåk hele tiden! Nå er det bare å legge ham ned kl halv 7, også sover han til 7 igjen;) rene drømmen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå