tittentei... Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Min sønn på 17mnd er plaget hele tiden med ørebetennelser.Har hatt mange antibiotikakurer i fleng.Jeg hørte om osteopat og kontaktet dem.Han sa,kutt ut melka.Iallefal melk,yoghurt og ost.Det var mange ganger årsaken til ørebetennelser også.Jeg klarer ikke og skrive alt han forklarte om det osv,men melk klarer dem fint seg uten.Jeg kjøpte noe på helsekostbutikken får mage å tarm,pga alle antibiotika kurene han har hatt for at kroppen skal komme seg igjen.Kjøpte tygge-c vitaminer,eskimo tran ifra helsekost.Holdt jeg meg til dette,så garanterte han gutten min ville bli bra.Han har gitt mange disse rådene,å det har fungert.Melk er faktisk ikke bra og ikke noe vi voksne eller barn trenger.Jeg ble først skeptisk pga gutten min drikker mest bare melk.Hvordan skulle dette gå,men det har gått bedre enn jeg trodde.Han får nå vann,eplejuice utblandet med vann.Kansje han får mer matlyst også nå,nå som han ikke drikker melk.Er lurt og snakke med andre også iblant.Osteopaten syntes det var rart legen ikke opplyste om det og grunnen kunne være melken.Det er mer kjent,og flere vet om det nå.Før i tiden skulle man drikke melk osv.Måtte få i kalsium osv.Men det får du av og gå ut i sola,i matvarer,i tran,vitaminer o.l.Er godt og få opp øynene av og til og ikke bare tenke en ting og ta alt legen sier.Nå skal det bli spennende og se hvordan det går med guten min etter 5 kurer og øreverk og prøve dette med og kutte ut melken og ta vitaminer og dette.Synes det er greit flere får vite om det.Jeg hadde ikke tenkt på det:)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Hei, jeg som skrev det innlegget om at melk er usunt. Så bra at du har funnet en mulig årsak til småttens ørebetennelser. Det er akkurat dette jeg vil ha fram, melk gir mange symptomer som er diffuse, og vi klarer ofte ikke forstå at det er melka som fører til sykdommene. Du skriver noe i slutten av innlegget ditt som jeg synes er veldig viktig. Nemlig at man må høre med flere enn bare legene. Man må tenke selv og ikke bare ta alt lege sier som god fisk og den eneste sannhet. Jeg regner med at du fikk råd om å gi barnet tilskudd av de gode magebakteriene? Det får man i helsekosten. Tarmfloraen endres etterhvert som barnet blir eldre og man får tilsdkudd som er alderstilpasset i helsekosten. Jeg ga mitt barn slike bakterier da hun var helt nyfødt, det var bare noen dager så merket jeg stor bedring:-) Lykke til og la oss få høre hvordan det går.
tittentei... Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2009 Tusen takk:)Ja han får tilskudd av de gode magebakteriene.Etter så mange antibiotikakurer,så var det lurt.Skal høre ifra meg om hvordan dette går.Blir spennende dette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå