Gå til innhold

Noen som vet noe om hvor store menger frukt man kan spise om dagen?

Anbefalte innlegg

Jeg er så sinnsykt fysen på allverdens gode ting å putte i magen, så har gått serriøst løs på frukt. Vet jo at bananer inneholder mye fruktsukker og ikke er særlig bra for magen i store mengder, så det spiser jeg lite av.

Men hva med epler, pærer, appelsiner og honningmelon? (namm namm, sistnevnte er helt nyyyydelig, burde prøves!).

Kan man spise tilnærmet ubegrenset av dette, eller blir det også usunt i lengden? Evt. hvor mye er nok?

Fortsetter under...

Om du klarer ta ned sukkerinntaket på andre ting så skal det vel ikke være noe i veien for å spise mye frukt, det er jo totalinntaket pr dag som er viktig å holde lavt. Spiser mye frukt selv jeg, har spesielt dilla på ananas....Namnam :-)

Sier man ikke 5 om dagen fordi man vil at man skal spise MINST 5 om dagen? Tror øvre grensa er ganske høy... Appeslin tror jeg du kan spise mye av... Det er mye fiber i frukt også som er sunt. Så som noen sier - hvis du ikke spiser godis og sånn, tror jeg du kan spsie til du ikke orker mer... ;-)

Hadde jeg vært fysen på frukt i svangerskapet hadde jeg gitt blanke i hva øvre grense er. Det er andre ting man kan være fysen på som ikke er like sunt! ;-) Og dessuten; c-vitaminer, som det er masse av i frukt , (spes. appelsin) hjelper på opptaket av jern i kroppen. Og det er viktig for oss gravide.

Jeg tror også dette med 5- om dagen er en foretrukket minimumsgrense fremfor en øvre grense. Mener å ha lest fra de som har peil på dette at man burde øke grensa til 7 om dagen.

Men appelsin er jo godt, og som du sier er den jo full av c-vitaminer... tror jeg fortsetter å putte innpå til jeg går lei. Veldig deilig, namm namm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...