Gå til innhold

føler meg helt fin...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid for første gang. Graviditeten var ikke planlagt, men nå er jeg etter mine beregninger omtrent 6 uker (og litt) på vei. Har ikke vært hos lege ennå (bortsett fra da jeg tok testen), så jeg vet ikke helt om alt er som det skal være, men jeg kan jo spørre dere... Saken er at jeg føler meg helt fin/normal! Jeg er hverken særlig trøtt, ikke er jeg kvalm, og bortsett fra ganske ømme bryster for et par uker siden (noe som fikk meg til å tenke at det kunne ha skjedd) er alt som før. Så selv om graviditeten ikke var planlagt, begynner man å bekymre seg litt.. Er det rett og slett normalt å ikke ha noen særlige symptomer de første ukene, eller bør jeg være redd for at svangerskapet ender i... ingenting de neste ukene/dagene? (Siden det ikke var planlagt har det jo selvfølgelig vært en del alkohol de siste ukene...) Vil noen dele sine erfaringer?

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke hatt noe særlig til symptomer. Er nå straks 20 fullgåtte, og har en fin liten gutt i magen. Magen begynte ikke å komme før rundt uke 18/19 heller, og liv kjente jeg ikke før jeg var nærmere 18 fullgåtte. Nå har jeg kjent liv daglig i en uke.

Så jeg tror ikke du har noen grunn til bekymring.

Tror du kan ta det helt med ro.. Jeg var i topp form de første 2mnd og først etter uke9 kom litt kvalme.. Den gikk da over igjen når jeg var komt til uke 13.. Tror det variere fra person til person,jeg har venninner som har gått hele svangerskapet uten noen plager.. Så du skal ikke tenke så mye på det og bare nyte at du er gravid og alt som kommer med;) Er selv i uke 25 no og føler tiden har gått kjempe fort;) Nyt det mens du kan:D

Hei.. Jeg hadde heller ikke andre symptomer enn ømme pupper, som fikk oss til å fatte mistanke, i den første tiden. Jeg ble veldig trøtt og sliten rundt uke 9, men det var fordi kroppen min er veldig dårlig til å holde på jern og babyen tok da det den trengte og det var lite igjen til meg.. Ellers har jeg heller ikke hatt symptomer lenger ut i svangerskapet.. Jeg er 26+1 idag og har sett babyen tre ganger og alt er bra der.. Tror ikke det er unormalt og ikke ha særlig med symptomer, men vi hører jo som regel bare om de som har det. De fleste jeg kjenner hadde iallefall ikke stort med symptomer i begynnelsen eller senere. Så ikke bekymr deg unødvendig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...