Gå til innhold

Andre med "Stjernekikkerbaby" her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk fødselen?

Her ble det keisersnitt tilslutt- kontrollert hastekeisersnitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste jenta vår på fire så på stjernene.. Hun ble tatt med vakum siden hun satt fast i bekkenet!

Skrevet

hva mener du med sjernekikker??

Skrevet

Jeg fikk også en stjærnekikker. Verdens vakreste stjærnegutt!!!:) Jeg synes fødseln var helt forferdelig. Det tok lang tid, måtte få riedrypp og han satt bom fast. Måtte tilslutt taes med sugekopp. Sugekoppen løsnet en gang, men på 2 forsøk gikk det, heldigvis.

Skrevet

jepps! vacuum her i gården også, leeeeeenge, for hun satt bom fast. VONDT!

Skrevet

Jepp..stjernekikker her også. Han sto lenge og stanget i bekkenet. Presset og presset og presset og ...ja, presset. Ingenting skjedde. Trodde jeg skulle bli gal, og ropte at de måtte hjelpe meg. Men nei da....måtte bare presse enda mer. Fikk riestimulerende drypp, men nei da det hjalp ikke Holdt vel på å presse nærmere 2 timer før de besluttet å ta han med vakum. Da kom han så det suste. Totalruptur og det hele.

Var en ganske traumatisk fødsel på mange måter, men er så glad for at det gikk bra lillegutt.

Skrevet

Jeg hadde stjernekikker. Han ble tatt med vakuum. VERDENS BESTE FØDSEL!! Hadde en så bra opplevelse at jeg faktisk sitter og tenker "å, så heldig hun er" når jeg får beskjed fra gravide venninner om at riene har startet.

Skrevet

Stjernekikkerbaby her også! Han roterte ikke ferdig, så han lå og stanget på tvers i en time før han ble tatt med vakuum. I løpet av den timen lå jeg med pressrier uten å få lov til å presse, på grunn av blodtrykket mitt som var gått til himmels. Ikke akkurat en hyggelig situasjon...

Krysser fingrene for at jeg slipper svangerskapsforgiftning neste gang, for jeg vil slippe å ligge lenket til sengen med ledninger overalt!

Skrevet

Hadde stjernekikker jeg også, men kom ikke så langt som til pressrier. Hun ble stresset, fikk høy puls, bæsjet i fostervannet, og alt dette resulterte i hastekeisersnitt. Det var først da de så at hun lå med ansiktet mot åpningen. Så er vel egentlig glad for at det ble keisersnitt så tidlig, så slapp jeg å måtte presse i en evighet eller at det ble brukt sugekopp/tang:)

Skrevet

Begge mine har vart stjernekikkere.

Jenten måtte jeg få hjelp av en jm som presset oppe på magen min samtidlig som jeg presset. Hadde holdt på med pressrier i 1 time og 45 min, da de bestemte seg for å prøve dette, da kom hun ut etter 3 press. Ellers hadde det blitt vakum. Brukte epidural.

Gutten min kom ut på egen hand etter 20 min på sykehuset. Klarte å presse så bra pga at jeg ikke hadde noe smertelindring så det gjorde så vondt der nede at jeg ville bare bli ferdig pluss at fødseln var kortere og jeg var ikke like sliten når det var tid for å presse.

Skrevet

To stjærnekikkere...huff...

Til meg sa de at det kom ikke til å skje igjen....Ser nok ut til at mini blir enebarn.

Skrevet

Begge mine var også stjernekikkere. Med nr 1 hadde jeg pressrier i 1,5 time når han tilslutt kom ved hjelp av fundus trykk og at jeg ble klipt. Med nr to hadde jeg pressrier i ca 30 min og ble klipt fordi pulsen til baby sank. Har ingen traumatiske minner fra noen av fødslene :)

Skrevet

Stjernekikker her også! Stanget og stanget i bekkenet ettersom hun ikke kom seg hele veien rundt. Etter 12-14 timer med vagging, rugging og massasje, to forsøk med sugekopp og pressing uten pressrier, endte det med hastekeisersnitt for oss også.

Når enden er god....

Hørte forresten noe om at det ofte ender med stjernekikkere når barnet ligger med ryggen mot mors venstre side inni magen. Stemmer det med dere (hvis dere husker)?

Skrevet

Stjernekikker her også :) To jordmødre prøvde ut ny teknikk og klarte å snu henne mens jeg presset. En holdt på babyen, den andre trykket på magen og jeg presset, teamwork! Det hjalp ikke så mye å få snudd henne, fødselen varte ganske lenge og endte til slutt med tang. Men det var en flott opplevelse alt i alt. Er ikke bekymret dersom en eventuell neste man er en stjernekikker, men vil gjerne slipp tanga!

Skrevet

jepp, min lå til venstre side i magen min. han var stjernekikker. fødselen varte 16 timer. en lege presset på magen min og lillegutt kom ut tilslutt. ble klipt litt da han viste tegn på stress og måtte ut fort.

har ingen traumer etter fødsel, brukte bad,akupnktur og lystgass som smertelindring. hadde en laaang latensfase på nesten tre dager.. det var slitsomt..

Skrevet

Prinsessa vår var stjernekikker. Fødselen gikk kjempegreit!! Rask og fin fødsel! Fikk høre etterpå at det tok litt ekstra tid pga at hun kom med nesa opp, men dette merka ikke jeg noe til.

Skrevet

Lillegutt er stjernekikker. Satt lenge fast i bekkenet, men siden han var i god form ville de vente med vakum, klarte med nød og neppe å presse han ut uten vakum, men med hjelp av en jordmor som nærmest la se oppå magen min. Huff, ganske tøft særlig mot slutten av fødselen synes jeg...

Skrevet

hildejo: Det er når barnets rygg ligger mot høyre at det er større sjanse for stjernekikker. 40% av alle babyer ligger med ryggen mot høyre, så som du sikkert skjønner blir de fleste født den "riktige" veien likevel. :)

Skrevet

Yep... Holdt på i latensfase i mange dager, ekstremt vondt og slitsomt. Hadde 10 cm åpning i 5 timer uten at hun kom ned fra bekkenet. De truet med keisersnitt, men jeg fikk panikk og presset som en gal. Med klipping kom hun ut. Sondene for å monitorere henne hadde blitt skrudd fast midt i fjeset hennes stakkar. Hun lå mot høyre i magen. Vil ikke ha noen ny stjernekikker.... takker ja til haste snitt neste gang hvis dette skjer.

Skrevet

Hadde veldig lang latensfase før hun kom ned i bekkenet jeg også, men ellers gikk det greit. Hun hadde fått navlestrengen rundt både armen, halsen og magen og nesen var litt skjev (rettet seg helt innen hun var 3 mnd), men trengte ikke vakuum eller noe annet, heldigvis!

Skrevet

Lang latensfase her også - 5 dager! Han satt bom fast og bæsjet i fostervannet og måtte derfor ut gjennom magen.

Gjest amandine
Skrevet

Og min stjernekikker kom som en kule og var ute før det var gått halvannen time, lett som en plett.... Dvs, det var nr 3 så kan ha noe med det å gjøre...

Skrevet

Babyer som kommer med nesa opp, kaller de for stjernekikkere :)

Skrevet

Mini her er stjernekikker også, og hun kom ut lett som en lek. Riktignok masse maserier i forkant, men ikke vondt. Men selve fødselen var kjapt unnagjort, og jeg syntes hun var mye lettere å få ut enn søsteren som kom rett vei.

Skrevet

Min var på vei ned med nesa "feil" vei, men jordmor tok hånda oppi og snudde ham så han kom ut riktig faktisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...