Gå til innhold

noen her som har lagt ut ferdigplen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lyst til å ha plen på baksiden av huset. det er bare et lite område. nå ligger det grus av store steiner der. hva må jeg gjøre av forarbeid før jeg kan legge plenen? og er det nødt til å være helt beint underlag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vi se om jeg husker da. Vi tok vekk de fleste steinene, så måtte vi legge på en del ny jord som vi trykte ned med en trommel. For og få best mulig resultat burde det være helt flatt og hardt, med god jord og vekk med alle små stein og bulker ;)

Skrevet

ok. det høres jo ikke så altfor ille ut. bare jeg som ikke gidder. er fødeklar så det har jo en naturlig forklaring. he he... vil jo helst ha plenen ferdig nå med en gang. og helst uten å gjøre noe selv. he he

Skrevet

Man bør gjøre like bra forarbeid om man skal bruke ferdigplen som man bør gjøre hvis man skal så plen selv. Det må ikke være helt rett underlag, men hvis det er bulker i underlaget, så vil det garantert bli bulker i plenen også.

Vi hadde leirejord full av ugress og med steiner innimellom der vi la plenen. Vi tok bort steinene og ugresset før vi kjørte på mer jord og la plenen over. Vi hadde bare noen cm med jord, men når det er grus av store steiner som er utgangspunktet, så ville jeg først plukket bort de største steinene og så fyllt på med en god del jord før dere legger på plenen.

Skrevet

ja jeg tenkte å ta bort steinene. mener det er jord under,så da er det bare å legge et lag til med jord oppå der?. er ikke så veldig ujevnt. spiller ingen rolle om det blir bulker i plenen. er som sagt bare et lite område. skal være til ungene. så de slipper å leke på det underlaget som er nå. og så luftegårder til kaninene da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...