oktoberjenta08 Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Lurer på deres erfaring fra hvor lang tid det tok fra dere begynte med smaksposjoner til dere var oppe i en full posjon.. Hvilken grøt brukte du og måtte du prøve gjennom flere typer.. Vi har prøvd en stund nå og vi kommer oss ikke videre fra 4-5 babyskjeder.. syns det tar litt tid..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Vi har bare brukt maisgrøten fra Nestle, og var vel oppe i full porsjon etter to uker ca..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 nei, tre uker var det vel tror jeg, før vi var oppe i full porsjon (etter 2 uker spiste hun som regel 3/4-porsjon)
oktoberjenta08 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2009 ok.. kanskje jeg er litt utålmodig... når på dagen er det best å gi da? Jeg ammer kl 5 også legger jeg kl halv 7.. Har prøvd å gi grøt halv 7, men føler ikke at hun er kjempesulten..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Jeg gir grøten FØR melkeflaska, for jenta mi er så småspist av seg at hun ikke orker begge deler som regel (drikker litt melk en times tid etter grøten, men ikke mye). Vi gir grøten en times tid el to før legging, for hun må ikke være for trøtt når hun skal få den, da blir det bare tull og gris!
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Her starta vi med maisgrøt for snart to uker siden. Lillegutt er 5mnd om ei lita uke...grøss og gru så fort det går:) Etter 6 dager gikk vi fra smaksprøve til halv porsjon og så opp til 1 porsjon etter 9 dager:) her går det ned på høykant:) Men lurer litt på når jeg skal introdusere enda en ting...Her gis forresten grøten en halvtime til en time før leggetid og 100ml erstatning.
mamarama og lille banan Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 her tok det ca. en uke, hehe jeg gir også grøt først og pupp etterpå (hvis han vil ha.) gir risgrøt med banan og fersken (Hipp) som blandes ut med vann til lunsj, og Nestlé sin maisgrøt utblandet med mme til kvelds.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå