Himmel og hav Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Kanskje du har slått av den mekanismen som gjør at stoffet blir dratt framover? Det er en mulighet på en del maskiner, slik at man kan drive med maskinbroderi på frihånd. Sjekk om de taggete sporene på hver side av der nåla går ned beveger seg når du trår på pedalen. Hvis de ikke gjør det, så må du sjekke innstillingene på stinglengde osv. Eller om du har knapphullsprogram på maskinen, så kjører den sikksakk på samme sted to ganger i løpet av programmet.
Rapunzella Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Jeg ble en gang tipset på et symaskinkurs om at nesten uansett hva som er galt - prøv først å bytte nål. En nål blir faktisk utslitt etter maks 2 timers sying (aktiv sying...) selv om du ikke kan se det på den. Det kan gi rare sting, små kutt i stoffet, feil i hvordan under- og over-tråden ligger og også knuter og uss på tråden osv osv... Kan på ingen måte garantere at det virker, men skader ikke å prøve. Har vært løsningen for meg mange ganger, og nå har jeg blitt flink til å bytte nål ofte uansett. Funker ikke det ville jeg ha skrudd opp spolehuset og sett om det ligger mye lo under der (det er også lurt å gjøre jevnlig uansett). Hjelper ikke det heller, og du heller ikke finner noe galt med foten (som hun over her skrev) så ville jeg nok ha levert den til service. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå