Gå til innhold

Testvinneren er...

Anbefalte innlegg

Ifølge barnevogntesten i F&B/Gravid:

Emmaljunga city cross, best i test :) karakter 4,6.

Brio go fikk omtalen bra. karakter 4,3

OTH/Mountain buggy urban jungle fikk omtalen bra men dyrest, og fikk høyest karakter av alle vognene på sikkerhet. I alt karakter 4,2

Strykkarakter fikk Phil&Teds sport fordi den kolapset i testen! Og Teutonia mistral fordi den har et farlig håndtak.

Øvrige vogner som var med: ABC design condor 6s: Karakter 4

Bugaboo bee: Karakter 4

Maxi cosi mura: Karakter 3,7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139820355-testvinneren-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette den testen som viser på tv2hjelper deg på torsdag?

Hvis teutonia mistral har farlig håndtak, så har vel teutonia spitit det også, den har jeg :(

Er håndtaket farlig fordi man kan knekke det for langt ned, slik som det var på simo sine for noen år siden, eller var det noe annet som var farlig?

Vet at Teutonia har fått stryk i flere tester pga at håndtaket har sviktet ("knekt opp" der det skal være stillbart) i kuldetester bl.a. Forrige gangen skylte vel de på at den vogna som ble testet ikke var produsert for det nordiske (kalde) marked.....

Sikker på at det er samme testen som tv2 hjelper deg?

I Foreldre & Barn/GRAVID står det om testen at "Testfirmaet Testfakta har på oppdrag fra Foreldre & Barn/GRAVID og Klikk/Foreldre". Så håper og tror tv2 hjelper deg er en annen test slik at vi får mer å sammenligne med :)

Uansett....i denne testen fra F & B/GRAVID er totalkarakteren basert på hvordan vognene klarer sikkerhetstesten og på hele konstruksjonens kvalitet. Brukervennlighet og utformingen av vognene er ikke en del av totalkarakteren.

Jeg har hatt Mistral i mange år, og flere modeller av den. Har aldri hatt noe problem med håndtaket. Veldig hauset opp disse testene her, samme med den vognposetesten hvor odenwalder kom dårligst ut pga at den tok fyr et par sekunder før den beste posen. hallo... Men enig med at citycross er bra vogn, da.

Annonse

Jeg har aldri helt stolt på slike tester, de tester jo ting som ikke er aktuelle. Feks. de testet en gang hvordan vognene var i -30, her er det aaaaaldri -30 ;-) Og en vinter vant en vinterdress og et par vintersko, året etter tapte akkuratt den samme dressen og de samme skoene =0

Er det teutonia vogna som klapper sammen på tv2 testen?

Jeg har to teutonia vogner, og kjenner mange som har det, vi bruker vognene våre ganske mye, også opp og ned trapper, og ingen har opplevd at håndtaket har svikta, har heller ikke opplevd noe annet farlig med teutonia vognene jeg.

Den vogna som kolapser ser for meg ut som at de ikke har klikka den skikkelig fast på understellet, men ikke vet jeg,

Skjønner virkelig ikke hvordan de får vogner til å kolapse og knekke her og ser,d et kan da umulig være vanlig bruk.

Og minus 30grader er det vel ikke så mange som tar med ungen ut i uansett!

Det jeg hører folk sliten med som kan være farlig på vogner er de som har teleskophåndtak, f.eks emmaljunga, når de skal dra vogna opp trapper så har det hendt at teleskophåndtaket har løsna slik at det har blitt lenger, det er ikke noe særlig å oppleve når man har babyen i vogna :(

Jeg tror ikke man skal bry seg altfor mye om de testene der.

(foreldre og barn og TV2 viser de samme testene)

Man må nok bruke litt sunn fornuft.

Vi har en briovogn, som vi er kjempe fornøyde med. Den fikk mnus på forrige test fordi den ikke tålte 30 minus grader. Men hvilket menneske er det som tar med seg ungen sin på trilletur i 30 minusgrader??

Var også oppgitt over forrige test av vognposer.

Vi har odenwâlder dunpose, som vi er kjempe fornøyd med!

Den strøyk på sikkerhet pga at den var meget brannfarlig. Er jo ikke moro å lese det, men jeg tror det gjelder å bruke hodet litt. Det er vel ikke akkurat kjempe store muligheter for at det skal skje noe slikt. Man holder jo alltid oppsyn med vogna. Pluss at vi om vinteren når man bruker posen alltid har det stormtrekket til vogna over. Og denne posen vant i forhold til varme, og det er jo meget viktig at ungen holder seg varm.

Også er det ofte sånn at testens taper dette året gjerne vant fjorårets test! Det er jo alltid noe!!

Blir rett og slett litt lei disse testene... bruk sunn fornuft :)

Noe er jo helt klart lurt å ta til seg, jeg mener ikke det altså :9

Jeg har nå altså en Odenwälder dunpose som er taper i test og jeg har en teutonia spirit, taper i test. Altså har jeg en livsfarlig smak.

Heldigvis for mitt barn holder jeg sjelden dunposen over en propanbrenner.

Barnashus testet posen, og dersom det faller en glo på posen blir det bare et enkelt svihull. Jeg orker ikke å bruke mer energi på saken enn å akseptere at vi får være varsomme.

Angående vognen så får jeg ta samme konklusjon, vi får være forsiktige med det den får stryk på da.

Men men.... LItt enig med hun over her at jeg blir lei disse testene. Ikke helt sammenlignbart, men for noen år sidne testet tv2 hundefor, og da kom labb best ut. Labb er produsert for felleskjøpet, som betalte for testen.... Objektivt??? Tror ikke det er slik med alle tester, men det er lurt å ta det med en klype salt. For noen år siden kom også basson roma best ut i test på tv2 hjelper deg, nå leser vi knapt nok et ord om basson på disse sidene.

Godt å høre at vi er fler som er lei! (selvom det hørtes litt rart ut)

Så bra å høre at Barnas hus testet det ut!

Og en ting er ihvertfall sikkert med den posen, som jeg fortsatt er kjempe fornøyd med - er at den er veldig god og varm!

Og for to år siden (tror jeg det var, har en venninne som kjøpte den da)

kom den ut som best i test!

Uansett, som du sier spentsmurf - vi får bruke foruften og huske at man ikke må bli påvirket av alt man leser - det er tross alt det de tjener maaaaaaaaaaase penger på :P

Nå så jeg reklama for tv2 hjelper deg igjen, og tidliger syns jeg det så ut som om det var sportdelen som velta av understellet, nå ser det ut som om de slipper vogna ned et trappetrinn.

De må jo teste vognene slik folk bruker de, ulykker kan skje, men da er det menneskelig svikt som regel, og ikke vogna sin feil.

Vogner er ikke designet for å bli klatra på eller rulle alene, så er spent på å få se hele innslaget, ikke bare reklamesnutten.

Jeg har også teutonia spirit og odenwalder og er ikke spesielt bekymret, jeg bruker begge deler med vanlig vett og forhåndsregler og det har gått bra i to år :)

Klart man skal ta med seg noe av infoen, men om man allerede har produktene som kommer dårlig ut i testene og er fornøyd orker jeg ikke å bry meg hvis det ikke er anbefalt på det sterkeste å trekke de av markede.

Annonse

Presiserer at det var teutonia mistral S med de to små hjulene foran som ble tyestet til stryk, ikke vanlig mistral! På mistral S er vekten ulikt fordelt på vognen, det gjør neppe underverker for håndtaket (som var det som var bemerket til stryk, rørene ble bøyd eller knakk eller noe i den duren).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...