Gå til innhold

I morgen settes mitt aller første egg inn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av 16 egg, var det kun 9 de kunne bruke. Og av de 9, så ble 4 befruktet. På en måte så ble jeg litt skuffet (ikke hat meg for at jeg innrømmer det...), jeg tror kanskje at jeg hadde forventet høyere prosent.

Men... så tenkte jeg; det er jo faktisk 4 fler enn det vi kar klart på egenhånd tidligere! Vi klarer det jo ikke selv, så 4 må jo være bra!!!

Nå gleder jeg med til innsett i morgen...

...men nå melder en ny bekymring seg på: selve festinga av egget!

Tør ikke glede meg for mye i fare for å bli skuffet... Har null erfaring fra dette og vet ikke hva som venter meg!

Uansett: hurra for 4 befruktede egg!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra for 4 befrukta egg!!!

Skjønner at du er litt skuffet, men det er jo ikke antallet som er viktig får krysse fingrene for de 4 dere nå har at det er god kvalitet og at det er gullegget som settes inn sånn at du får positiv test om 14 dager;)

Kan jo enda få noen på frys! Men tenk ikke så mye på det, for det viktigste er at du får innsett og nå har større muligheter til å bli gravid, er jo som du sier større muligheter enn på lenge;)

Man vet ikke helt hvordan man skal være i denne tiden, man har store forventninger og håper og trur man skal lykkes med engang. Det er det vel mange av oss som har trudd, men gått på noen smeller for det er ikke alle det klaffer på første forsøk. Men man skal jo ikke gå rundt å være pessimistisk og tro at det går rett til h... Tror det er viktig å tenke positivt, ha håp, men samtidig være litt realistisk! Det er jo mange som er heldig å lykkes på første forsøk, og denne gang kan det nettopp være deg;) Tror nesten ikke det går ann å forberede seg på negativt forsøk, for man har alltid ett håp og dersom man misslykkes så blir man uansett fryktelig lei seg!

Så nyt bare rugetiden du og vær opptimstisk og glad for du er jo nå nærmere målet ditt, dere har jo kommet langt denne gang du får jo fullført et forsøk så nå er det bare å krysse fingrene for siste innspurt og det er at det fester seg! Tenk bare hvor heldige dere er som har kommet så langt for det er mange som må avbryte behandlingene underveis av ulike årsaker!

Lykke til med innsett i morgen!!!!

Skrevet

Alle gode ting er 4! Selv om jeg er enig med deg, 4 av 16 er jo 25%. Var den noen grunn til at det var mange egg de ikke kunne bruke?

Uansett, det er egg nok i massevis til å bli mamma til jul!

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Gratulerer med 4 befruktede egg!!!

Jeg forstår også at du er litt skuffa og hadde ventet bedre uttelling med så mange egg. Men fire er jo veldig bra da!!! :-) På mitt første forsøk sa de at de håpet på en befruktningsrate på ca 50%, og 4 av ni er jo nesten halvparten. Og det er jo ikke så viktig å ha mange så lenge det er det de setter inn som er det rette!

Det er ikke så lett det der med rugetiden, å skulle være positiv og optimistisk, og samtidig realistisk. Alle håper vi jo, også går det vel litt opp og ned med trua, men det er jo uansett ikke så mye vi får gjort fra eller til. Det er bare å pleie seg selv og vente og se! Lykke til med rugeperioden, nyt sola når den er der og kos deg! Jeg håper jeg kommer etter på fredag!

Klem

Skrevet

De sa vel i og for seg til meg også at 50 % befruktningsrate er å foretrekke, så om man tar utgangspunkt i 4 av 9, så er det ikke så ille gæli. Men om en tar 4 av 16, da høres det værre ut...

Uansett, som dere sier: en skal være fornøyd med det man får. Er bare gullegget som skal inn nå (forhåpentligvis)!

Grunnen til at det kun var 9 brukbare, var vel at de andre ikke var store nok. De stoppet menopuren slik at jeg ikke skulle bli overstimulert. Så jeg forstår det jo...

Håpet er viktig å ha med seg ja...Får prøve å grave det frem når de mørkeste tankene trenger seg på!

Å bli mamma til jul hørtes veldig koselig ut... Krysser fingrene for ditt innsett i morgen også, Sarah70,

og at det blir en fulltreffer på fredag for deg Lillatante =)

Alid@, takk for støtte og gode ord! Håper det går bra med hormonene dine!?!

Skrevet

Kjempebra,lillemin :-) Dette blir spennende.

1 egg er nok vet du.Da j ble gravid i 2006 fikk j ut 12 egg, kun 1 befruktet :-(

Men d blei en deilig baby av det ene egget!

Jeg følger spent med deg!

Klem

Skrevet

Går bare fint her lillemin:) Skal sette min 3 procren sprøyte så nå er det ikke lenge til vi begynner med proginova for stimulering av livmorslimhinne, og jeg er kjempe klar;) Men det blir jo ikke evt insett før etter påske på meg og da er jo du forhåpentligvis mange uker på vei;)

Ønsker som sagt deg masse lykke til i morgen krysser fingrene for deg!! Krysser fingrene for deg også Sarah og ønsker deg lykke til!!

Skrevet

MASSE LYKKE TIL lillemin ;)

ruginga går nok kjempe bra skal du se!

Jeg krysser alt jeg har!

Så får du prøve å slappe av så godt du kan! Kanskje til og med prøve å "glemme" at du ruger ;)

LYKKE til igjen, hold oss oppdatert ;)

Skrevet

Jeg har sovet såååå godt i natt! Og i dag er dagen... Merker jeg er veldig veldig spent!

Takk for alle lykkeønskninger, setter umåtelig stor pris på det!

Tvi tvi til resten av dere som skal sette inn i dag også,

hører gjerne om hvordan det har gått;)

Skrevet

Håper innsettingen gikk bra i dag- krysser fingrene for at dette er gullegget ditt.

Jeg fikk ut 18 egg i dag- og det gikk veldig bra- ingen smerter ved uttaket. Blir spennende og se hvor mange som blir befruktet. Lykke til i rugetiden nå.

Skrevet

Innsettinga gikk bra, og jeg fikk satt inn et 4-delt flott egg. Ellers fikk jeg dessverre ingen på frys, de andre som var blitt befruktet hadde ikke delt seg optimalt.

Men men...nå er jeg i alle fall ruger og håper på det beste!

18 egg er jo kjempebra;) Får håpe det blir mange fine og gode egg som blir befruktet og som du får satt inn! Lykke til =)

Skrevet

Gratulerer som ruger på et flott 4 delt egg lillemin, det er jo kjempe bra:) Er selgfølgelig trist at man ikke får egg på frys, men nå skal du jo bli gravid med det egget dem har satt inn!! Blir spennende å følge deg i rugetiden;) Ta det med ro og nyt tiden!

Lauren, så bra med 18 egg:) Godtuttaket gikk fint og at du ikke hadde noen smerter:) Krysser fingrene for at dere får en bra befruktning!!

God helg til dere jenter!!!

Klem!

Skrevet

Hei Lillemin!

Så bra at du fikk satt inn et fire-delt og flott egg!!! Det er det viktigste, selv om egg på frys er en god bonus. Jeg ligger et par dager etter i løypa, og ruger nå på et firedelt egg!!! Lykke til med ruginga!!

Skrevet

Ja, dette er spennende! Så får inderlig håpe at det er gullegget vi begge ruger på nå... Skulle bare ønske vi kunne hoppet over alle dagene i mellom og gått rett til testdagen;) Nervepirrende dette her....

God helg, og lykke til med ruginga du også!!!!

Skrevet

Takk for det, Alid@. Dette er spennende, og som jeg sa til Lillatante, så får man bare håpe at det er gullegget man sitter og ruger på.

Skal nyte helgen med to små nieser, så da får vi håpe de kaster litt babystøv over tanta si;)

God helg!!!

Skrevet

Masse lykke te Lillemin

Spennende dager du har frammom dæ.:)))))))))

Skrevet

Tusen takk!

Men i dag har jeg en litt rar følelse....Akkurat som om jeg ikke kjenner noen ting - ingen murringer, ingen ting... Men som folk sier til meg; det kan være litt av og på. Så får bare håpe det er litt av akkurat nå og at det er på igjen veldig snart!

(bare litt småredd....)

Skrevet

Håper det går bra med deg lillemin og dere andre som ruger;)

Er nokk sånn at det kan væra av og på med å kjenne ting lillemin, alt fra å kjenne mye til og ikke kjenne noen ting og alt er like normalt;)

Man prøver jo å kjenne etter alle symptomer, men det som kan være graviditetstegn kan like mye være bivirkninger av progesteron støtten man får. Men man klarer liksom ikke la være å kjenne etter da, for det er jo så spennende og va skal man ellers bruke den lange rugetiden til... Hi,hi.

Lykke til i rugetiden og på symptomjakten jenter, måtte dere alle få positive tester snart!!!

Skrevet

Takk kjære snille deg! I dag er jeg helt panisk (som du sikkert ser av den nye tråden jeg akkurat laga).... Alt i kroppen føles dødt!

Merkelig hvor lang denne rugetida skulle være fram til man kan teste :(

Men håper uanset på mange mange positive tester hos hele gjengen her!!!

Og at alt er klappet og klart for din tur veldig veldig snart - om ikke så lenge!!

Skrevet

Ja rugetiden kan være veeeldig lang, man vil liksom bare vite svaret med en gang, med det får man desverre ikke:) Man må nokk bare være tålmodig;)

I dag fikk jeg medisin i posten og i neste uke begynner jeg. Påska går jo fort så da er man plutselg ruger selv før man aner ordet av det;)

Er glad jeg slipper hele stimuleringa i første omgang for trur jeg blir verre mede endoen av det og tenker derfor at fryseforsøk kanskje er det mest gunstige for meg for det er da kroppen min har det best og nå er den på topp:) Så derfor er det litt synd vi bare har 3 på frys, skulle nemlig ønske vi hadde muligheter til flere fryse forsøk en "bare" dette ene nå, men hei klager ikke er selgfølgelig overlykkelig for å få sjangsen i det hele tatt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...