Gå til innhold

Trenger tilps til nattavvending

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt som rundt fra han var nyfødt, 6-5/6 hver natt, men de siste mnd har han våknet på nettene og trenger melk for å sovne igjen 1-2 ganger mellom 19 og 8. Han er straks 8 mnd og spiser 2 måltider grøt, 1 glass middag og en frukt + masse melk om dagen så han burde ikke tenge mat på natta, drikker bare litt da. Noen som har tips. Slik jeg gjorde med storebror funker ikke og jeg vil ikke bruke skrikekurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han trenger så absolutt ikke mat om natta nei. For mange er det nok blitt en vane å våkne selv om de ikke har behov for mat.

Har du prøvd å gi vann når han våkner om natta? Du skriver lite om hva du gjør, har prøvd og gjort med storebror. Får han melk som siste måltid før han legger seg? I så fall kan du prøve å gi bare grøt eller brød som siste måltid. Det måtte vi gjøre med storesøster her. Fikk en forklaring av helsesøster, men kommer ikke på hva det var i farta. Du får prøve det du kan, og husk å ha masse tålmodighet. Det tar tid og krever noen netter uten særlig søvn. Ikke gi etter med enkle løsninger, da gjør du deg selv en stor bjørnetjeneste. Lykke til;-)

Skrevet

Sover han på eget rom eller sammen med dere?

Skrevet

Han sover på eget rom ja, det har han gjort siden han var 5 mnd. Med storebror begynte vi å minke nattmåltidet (gir flaske) litt mindre for hver natt og tilslutt bare gav vi smokken. Gikk fra 2 flasker til null på 2 uker tror jeg. Ingen grining eller trøbbel eller lite søvn for oss. Med minstemann har jeg prøvd vann men da blir han illsint og helt umulig å roe ned. Prøver å gi litt vann på dagen så han vender seg til det men foreløpig brekker han seg av det. Har prøvd å gi mindre mat på natta, jeg gir 200 ml på dagen og 100 ml på natta 1-2 ganger men mindre enn det så blir han helt vill. Dersom jeg ikke gir han noe så griner han sånn at han nesten glemmer å puste. Jeg blir så redd av det og til vanlig er han en baby som så og si aldri griner i tillegg. Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette men har skjønt at jeg var ekstra heldig med elstemann som ble avvent så lett. Snakka med en venninne for noen dager siden og hun må fortsatt opp med sine 2 og 4 åringer og det er ikke jeg interessert i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...