Gjest yrild Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Hei :-) Lillemann kann løfte hodet og brystet, smile, babble, ta på ting bevisst, men ikke gurgle, rulle etc. Han elsker å bade og sprelle naken, men hater å kle på seg :-) han er en titter, dvs han observerer (liker å se fremover hele tiden på mammas arm) alt som foregår rundt ham. Han liker dagslys, ikke lampelys og elsker lammefellen som han sover på i senga og i vogna. Han hylskriker når vi tar på bæresja|/sele, men sovner etter 30 sekunder :-) Han liker at det skjer noe (er feks mye roligere hvis jeg har pa radioen). Hva liker og kan deres små gull nå når de er tre måneder gamle?
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 min blir 3 mnd den 19 denne mnd og han løfter hodet (det har han gjort siden fødsel) han strakk armene etter lekene på baby gymmen en liten stund for ei uke siden,men nå gidder han ikke det lengre,det er jo sååå mye kjekkere å stappe hendene i munnen heller!! Min ELSKER å bli stelt,han kan hylskrike og være feks overtrøtt men med en gang vi kommer på badet så tier han still og så har han plutselig begynt å gråte når vi går tur,me mindre jeg kjører på 2 hjul,sånn at han kan titte litt rundt hehe.
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Snuppa mi blir 3 mnd om en uke. Hun kan løfte hodet og brystet, hun smiler masse og "snakker" til oss, har ledd 2 ganger Hun beveger hånden etter ting hun gjerne vil ta på, men har ikke helt "knekt koden" på hvordan hun griper. Under babygymmen ligger hun å slår i lekene og hviiiiiner Hun er også en titter, elsker og følge med på det som skjer rundt. Når hun sover om natta må det være HELT mørkt på rommet. På dagen sover hun best når vi triller, hun sover aldri inne på dagen. Legger jeg henne ut i vogna uten å trille våkner hun etter 20-30 minutter. Hun elsker og bade, men hater og bli tørket og kan ikke fordra å kle av og på.
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Tøtta blir 3 mnd den 26 og smiler, babler og hviner. Sukker alltid fornøyd etter et nys, veldig søtt. Løfter hodet og brystet.Hun griper etter ting og klarer å ta de noen ganger. Liker å knaske på fingrene sine og ligger å studerer hendene sine og mine lenge. Har sett at hun ligger å øver på å få tommel og pekefinger til å møtes. Liker også å titte på den store verden fra skulderen til mamma og pappa. Hater å ligge på rygg i sånn babyvuggestilling. Elsker å bade og er snill og glad når hun blir tørket og skiftet på også. Men hun blir fort sliten og sutrete av besøk, cafe og andre litt bråkete aktiviteter. Da kan resten av dagen være "ødelagt". Jeg synes selvfølgelig hun er den flinkeste babyen av alle...hehe:o).
Gjest yrild Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 He he :-) Nå ble jeg jaggu i godt humør :-) det med å kjøre på to hjul kjenner jeg, men lillemann vil helst bæres på armen så fort han våkner i vogna.... I dag har vi prøvd den nye babygymen og lillemann ligger og skarvler med papegøyen :-)
Nagilimia Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Theodor ble 3mnd søndag 16. mars. Han knakk koden med å gripe forrige onsdag, og heisann så fort det gikk fremover. Når han nå ligger på teppet, med små leker og bamser rundt seg tar han tak i tingene, titter litt og putter de i munnen. Når han ligger på stellebordet synes han det er utrolig fint å få fatt i noe (klut, sokk osv) og putte det i munnen. Han er en aktiv baby og ben og armer går i ett. Kjenner meg godt igjen om å bære utover. Det skjønner jo ikke folk som er på besøk. De tror han er mammagutt for han begynner å sutre, men bare lære dem det, så skjønner de greia. På dagen sover han best når vi triller eller er i bæresjal, men må stort sett protestere litt først. Stopper jeg å trille, våkner han etter 20-30 minutter. Utrolig slitsomt... Han synes det er enda morsommere å dusje enn å bade. Da prater han som bare det: åååååååhhhhh, ååååååååhhhhhh. Han er også ganske høylytt med å bable og hyle til tider, men i 3 dager har han bare laget koselyder hele dagen. Han har også begynt å synge med når jeg synger, og elsker å prate i munnen på meg. Han tar nattan rundt kl 23. Når sovner deres for nattan?
Gjest Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Min lille er drøye 3 mnd. Hun er også en skikkelig nysjerrig, liten frøken. Hun skal helst stå, kan til nød sitte på fanget hvis hun sitter høyt opp. Skal ha med seg ALT som skjer. Hehe. Er veldig nysjerrig på andre mennesker og babyer, følger med på alt som skjer. Liker godt å sitte på armen, mens vi vandrer rundt i leiligheten. Lampelys er noe av det mest spennende som finnes! Særlig en lampe vi har på stua, den gliser hun skikkelig av hver gang hun ser:) Haha! Hun løfter hode og bryst godt. Liker godt å ligge på magen, og nå kan vi også kommunisere godt når hun ligger på magen. De siste dagene har hun prøvd å komme seg fremover, uten hell selvfølgelig;) Hun fekter med armer og bein og vugger frem og tilbake på magen, prøver å komme seg frem og blir illsint når hun ikke får det til:) Ellers elsker hun at jeg drar henne fra mage til rygg og omvendt, men hun er ikke i nærheten av å få det til selv enda:) Hun smiler masse, iblant gliser hun skikkelig og lager hvinelyder - men vil ikke si at hun ler enda. Men hun babler masse, finner på nye lyder hver dag. Babygymmen er bare sånn passe spennende, men vippestolen er kjempestas! Da får hun sett seg rundt! Har også en bøyle med leker som hun synes er veldig festlig. Ellers har hun noen små lette rangler som hun holder godt i og rangler med. Nå har hun såvidt begynt å klare å ta de opp fra gulvet selv. Hun elsker å bli stelt, ligge naken og sprelle og å bli massert. Bade er sånn passe gøy. Hun hater å bli vasket i ansiktet, synes tran smaker pyton - men gaper like iherdig hver gang;) Kle på er kjedelig. Nå har hun funnet ut hvordan hun kan åpne bleia også... Hun elsker at vi synger og lager lyder til henne. Og så har hun oppdaget at det er gøy å se på tv, lover ikke bra! Hun sover godt i sengen sin om natten, litt så som så om dagen. I vogna sover hun stort sett alltid, hvis den triller:)
Gjest Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Lille har begynt å ta natta mellom 19 og 20, men det er noe helt nytt hun har begynt med. Helt til i forrige uke tok hun natta mellom 24 og 01. Da sov hun korte lurer fra 20-21, men våknet hele tiden.
Gjest yrild Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Lillemann tar også natta rundt 19 nå, det startet han med for en uke siden (var lenge 23, så 21 og nå altså 19). Har ikke gjort noe for å pendle inn leggetiden hans tidligere, det har kommet av seg selv. Sover til 06.48 (he he... nesten på prikke hver dag!) og spiser 3-4 ganger i løpet av natta.
Mia og gullgutten! Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Her er lillegutt blitt 3 måneder og 13 dager gammel!! Tiden går så fort.. Han skal ha med seg alt som skjer, stå og sitte er det beste han vet, vil ikke ligge i armene eller på fanget. Går an å ligge på gulvet hvis det er noe som skjer rundt han eller han ligger med babygymmen. Babygymmen har vært veldig fasinerende en del uker, men nå har han begynt å løfte å flytte på den istede for å leke med lekene. Han holder hodet og overkroppen samtidig som føttene er oppe iværet. Altså ligger å vipper på magen Han ruller fra mage til rygg og motsatt av og til, har ikke helt knekt koden med å flytte hånda som kommer i veien. Tar natta i 20 tiden på kvelden og skal ha mat fra 2 til 4 ganger om natta, morgen i 830-9 tiden! Han elsker å bade og dusje og generelt å være på badet. Gråter bare når lua kommer på, det er visst noe drit.. Koser oss masse med han! Og synes han er verdens skjønneste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå