Gå til innhold

Hører vel til her inne jeg nå da.. :)

Anbefalte innlegg

Var på lap i dag og fikk påvist to tette eggledere pga ___________ (ett eller annet langt og uhuskelig ord), som vistnok er en avart av endometriose. Vi vil med andre ord ikke klare å produsere småtassene vi ønsker oss selv.

Nå sitter vi og venter på resultater på hormonprøver for å se om jeg har eggløsning.

Men så det jeg lurer på:

Kan du få positive eggløsningstester uten å ha eggløsning? Har nemlig hatt positive tester seks måneder på rad, så jeg var jo i utgangspunktet veldig optimistisk på at alt var som det skulle med egglegginga i hvert fall.

Takknemlig for svar. :)

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kan nok ikke svare deg på dette med eggløsninga, men jeg vil tro at gynokologen din vet det. Men, jeg har hatt/har endometriose (men ikke tette eggledere).

Jeg operert bort eno-vev, og startet rett etterpå med IVF. Jeg ble gravid på første forsøk. Pga store smerter iforbindelse med mens, så fikk jeg anbefalt å få satt inn hormonspiral. Den hadde jeg i 5 år. Dermed fikk ikke endoen noen mulighet til å utvikle seg på nytt. Da jeg tok ut spiralen i høst, hadde jeg 2 peroder med mens, og vips ble jeg gravid helt av meg selv!! Jeg er nå ca 4 måneder på vei.

Jeg håper det ordner seg for deg, og at du får drømmebarnet enten på den ene eller andre måten :)

Fikk svar fra noen hormonprøver jeg har tatt og ALT er i orden med syklusen min! :D Legger egg som bare det, eneste problemet er jo at de ikke kommer seg nedover dit de skal.

Så nå har det blitt sendt inn søknad om prøverør for vår del. (spennende!)

Lykke til med den lille i magen! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...